Slovenija
9 ogledov

Konec čakalnih vrst?

Bodo čakalne vrste končno manjše? Žurnal24 main
Dobili smo nov pravilnik o čakalnih dobah, ki določa tri stopnje nujnosti po katerih bodo pacienti obravnavani.

 Pravilnik uvaja stopnje, po katerih morajo zdravstveni delavci obravnavati paciente, določa pa tudi oblikovanje nacionalnega seznama o čakalnih vrstah.

Med stopnjami, po katerih morajo zdravstveni delavci obravnavati paciente, pravilnik ločuje med "nujno", "hitro" in "redno". Stopnjo nujnosti mora po pravilniku določiti zdravnik in odločitev obrazložiti v zdravstveni dokumentaciji. V primeru, da se zdravnik, na katerega je bil pacient napoten, z zapisano stopnjo nujnosti ne strinja, po pravilniku obvelja odločitev zdravnika, h kateremu je bil pacient napoten.

Zdravstvena storitev, označena s stopnjo "nujno", se mora izvesti takoj, storitev, označena s stopnjo "hitro", pa odvisno od vrste zdravstvene storitve. Specialistični pregled mora biti opravljen najpozneje v sedmih dneh, diagnostični pregled in terapevtski postopek pa najpozneje v 30 dneh.

Zdravstvena storitev, ki je označena z oznako "redno", se mora po pravilniku izvesti odvisno od vrste zdravstvene storitve, in sicer: specialistični in diagnostični pregled najpozneje v šestih mesecih; terapevtski postopek pa najpozneje v 12 mesecih.

Po pravilniku morajo izvajalci na vseh treh ravneh voditi čakalni seznam za zdravstvene storitve, ki jih pacientu ne morejo zagotoviti takoj. Inštitut za varovanje zdravja Republike Slovenije (IVZ) pa mora na svojih spletnih straneh objaviti tudi t.i nacionalni čakalni seznam, ki vsebuje podatke o čakalnih vrstah na ravni celotne države.

Če pacient ne bo prišel na izvedbo zdravstvene storitve, se bo lahko po pravilniku v 14 dneh od dneva načrtovane zdravstvene storitve opravičil za svoj izostanek. Razlog za izostanek je opravičen, če mu je nepredvidljiv in neodložljiv dogodek fizično onemogočil prihod na izvedbo zdravstvene storitve. Npr. (sodni ali drugi uradni postopek, smrt ožjega družinskega člana ali druge hujše nesreče).

Pravilnik določa tudi še prednostne kriterije. Glavni kriterij pri tem je stopnja nujnosti zdravstvene storitve, v primeru enake stopnje  pa se upošteva še čas prijave na zdravstveno storitev, ponovni kontrolni pregled in ponovni vpis na podlagi opravičene odsotnosti od zdravstvene storitve.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.