"Slovenski vinjetni sistem cestninjenja ni diskriminatoren," je zapisano v odgovoru na
uradni opomin iz Bruslja, ki ga mora potrditi še vlada. Na ministrstvu za promet dodajajo, da je
zato preuranjeno govoriti o špekulacijah, kaj se bo zgodilo, če bo EU še naprej pritiskala z uvedbo
krajših vinjet.
Na Darsu pojasnjujejo, da je možnih več scenarijev. Po enem izmed njih bi se izpad prihodkov
(ti naj bi bili manjši za petino), ki bi nastal zaradi uvedbe sedemdnevnih vinjet, nadomestil s
podražitvijo letnih in polletnih. Cena najkrajše vinjete bi po enem izmed scenarijev znašala
najmanj okoli 20 evrov, kar bi povzročilo podražitev polletne vinjete z zdajšnjih 35 evrov na vsaj
70, letne pa s 55 na vsaj 110 evrov.
"A to verjetno ne bo letos, tako da cene ostajajo nespremenjene," pravi
Marjan Koler z Darsa. Dodaja, da poleg dviga cen vinjet za pokrivanje dolga Darsa
obstajajo še druge možnosti, kot so povrnitev namenskih sredstev, zamik plačila posojil v
prihodnost ali prenos dela dolga v proračun. Sicer pa bo Dars z novembrom podražil tovorni promet
za desetino.
8
ogledov
Krajših vinjet (še) ni v načrtu
Vinjete bi se lahko po enem od scenarijev Darsa podražile za več kot dvakrat.