Kot je povedala direktorica zbornice kmetijskih in živilskih podjetij
Tatjana Zagorc, želijo z akcijo potrošnike opozoriti na pozitivne učinke ob
potrošnji slovenskih izdelkov. Kampanja Kupujem slovensko po njenem mnenju prinaša spodbudo, da,
kadar lahko, izberemo živila slovenskih proizvajalcev. S kampanjo pa njeni snovalci ne pozivajo k
izogibanju tujim izdelkom, ampak želijo potrošnike spomniti, da s kupovanjem slovenskih izdelkov
oblikujemo tok, ki zagotavlja delovna mesta v slovenskem kmetijstvu in živilstvu ter ustvarja
socialno varnost.
Tri odstotke slovenskega BDP
Predsednik zbornice in predsednik uprave Žita
Iztok Bricl je ob tem dejal, da so slovenski živilci uspešno prebrodili izgubo
trgov nekdanje Jugoslavije in se tudi uspešno prilagodili vstopu Slovenije v EU. Kljub temu pa so
močno vezani na slovenski trg; tako kot na primer italijanski, na katerem približno 80 odstotkov
kmetijsko-živilskih izdelkov prodajo doma. Bricl je še dodal, da slovenska živilska podjetja
zaposlujejo 17 tisoč delavcev, k skupnemu bruto domačemu proizvodu Slovenije pa prispevajo tri
odstotke.
Podpredsednica zbornice
Aleša Kandus je opozorila na manjšo prodajo slovenskih kmetijsko-živilskih
izdelkov v prvih mesecih letos in večji obseg nakupov tujih izdelkov, predvsem v diskontnih
trgovinah. Kot je dejala Kandusova, ki je predsednica uprave ljubljanske družbe Medex, naj bi z
nakupi v diskontih dosegli že desetino vseh nakupov.
40
ogledov
Kupujem slovensko, rešujem slovenstvo
Zbornica kmetijskih in živilskih podjetij ter slovenska podjetja bodo začeli nacionalno kampanjo Kupujem slovensko, s katero želijo povečati kupovanje živil slovenskih proizvajalcev.