Da ponovno začnemo potrjevati projekt gradnje slovenskih avtocest na odseku Slivnica–Draženci, bi
zadostoval signal Slovenije, da namerava sistem vinjet urediti tako, da ne bo kršil načela
nediskriminacije v EU, pojasnjujejo viri v komisiji. To pomeni, da je dovolj, da Bruselj zazna
"namero" države glede tega, kako bo sistem vinjet uskladila z evropsko zakonodajo, konkretni ukrepi
pa za nadaljevanje procesa potrjevanja avtocestnega projekta niso nujni.
Nepravično?
Kot je znano, je komisija prekinila proces potrjevanja projekta gradnje slovenskih avtocest.
En projekt (odsek Lendava–Beltinci) je sicer potrdila poleti, drugi projekt pa je zdaj v nemilosti
prav zaradi vinjet. Evropska komisija je Slovenijo 2. oktobra opozorila, da z veljavnim sistemom
vinjet nepravično obravnava tuje državljane, ki slovenske avtoceste uporabljajo le občasno.
Presodila je namreč, da so ti zaradi nesorazmernih cestnin za tranzit ali kratkotrajno uporabo
avtocest v slabšem položaju kot Slovenci.
Dovolj že signal
Slovenska vlada bo morala zagotoviti, da uvaja tudi vinjete za krajše obdobje, in dokler tega
ne zagotovi, bo proces potrjevanja projekta prekinjen, je sicer že nedavno pojasnila komisija.
Komisija je prepričana, da se bo rešitev našla, in upa, da bo to možno čim prej. Tudi zaradi
tega, da se projekti in naložbe nadaljujejo, pravi evropska komisarka za regionalno politiko
Danuta Hübner. Komisarka sicer pripravlja nekatere spremembe pri črpanju evropskih
sredstev prav zaradi hude finančne in gospodarske krize, v kateri sta se znašla Evropa in ves svet,
podrobnosti pa bodo znane v sredo, ko bo Bruselj razgrnil obsežen načrt za oživitev evropskega
gospodarstva.
1
ogledov
Le signal bo dovolj za denar
Evropska komisija za nadaljevanje procesa potrjevanja projekta gradnje slovenskih avtocest od Slovenije pričakuje "signal" glede bodoče ureditve sistema vinjet.