Slovenija
73861 ogledov

Ljubljansko krožišče spravlja kamioniste v obup, gledalce pa v smeh

Tovornjak in krožišče Žurnal24
Zmeda z novim krožiščem in dostavno potjo za novi nakupovalni center.

Že marca bi morali odpreti novo ljubljansko nakupovalno središče Aleja v Šiški. A so odprtje zaradi epidemije koronavirusa odgovorno prestavili na poznejši čas. 

Kljub temu pa tudi v zadnjih tednih v ali mimo novega središča, ki je zraslo ob Celovški cesti med severno obvoznico in Celovškimi dvori, še vedno redno vozijo vozila z razno opremo.

Rakuševa cesta med Celovškimi dvori in Alejo je bila več mesecev tudi zaprta. Očitno pa je novi prometni režim zmedel nekatere tovornjakarje, morda tudi tiste, ki želijo zgolj peljati mimo Aleje. Na novem razširjenem dvopasovnem "turbo" krožišču, ki se razcepi proti garažni hiši novega centra, se namreč pogosto zatikajo vlačilci, ki bi sicer morali peljali le naravnost, a kot da želijo zapeljati polkrožno na Alejin plato.

Bralka nam je poslala video, kaj se stalno dogaja v takšnih primerih. Vozniki kamionov se nekaj časa brezupno mučijo z majhnim krožiščem, na koncu pa prek sredinskih robnikov in zelenice zapeljejo naravnost, saj je to edini način, da se "rešijo." Ob tem seveda ustvarjajo prometne zamaške. Da ne gre za osamljen primer, priča pismo, ki so ga stanovalci Celovških dvorov naslovili na Mestno občino Ljubljana in v njem opozorili na prometni kaos pod svojimi okni. 

Aleja: "Uradno cesta ni odprta, kakšna stvar se še zaključuje"

Iz podjetja Aleje so na naša vprašanja pojasnili, da je pot prek Rakuševe ceste uradna pot za dostavna vozila, ki vozijo na dostavno mesto na južni strani Aleje (številka 4). Vendar le iz smeri Ceste ljubljanskih brigad (smer iz železniške proge), ne pa tudi iz smeri Celovške ceste. Dostavna vozila torej iz Celovške sploh ne smejo zaviti v smeri Aleje, temveč morajo najprej zapeljati na Cesto ljubljanskih brigad, od tam pa prek navezovalnih vhodov do Aleje.

Direktor Toni Pugelj je pojasnil, da je bil izdelan elaborat vodenja prometa tako za osebni kot tovorni promet. "Dostavna vozila, ki bodo dostavljala za nakupovalno središče, so s tem režimom tudi seznanjena," zagotavlja Pugelj in dodaja, da bo tista dostavna vozila, ki bodo vseeno prišla iz smeri Celovške, ustrezno dopolnjena prometna signalizacija vodila naravnost po desnem pasu, s čimer bo preprečeno polkrožno obračanje v rondoju. "Uradno cesta še ni odprta zaradi izrednih razmer (ostaja cesta v gradnji) in se tako kakšna stvar še zaključuje," pojasnjuje Pugelj razloge, zakaj tabel v preteklih dneh še ni bilo. 

Prek Rakuševe bodo v garažno hišo lahko zapeljala le vozila, ki ne bodo presegala višine 2,1 metra. "Imamo pa z Rakuševe ulice še dva dostopa – eden na nivoju terena (za krožiščem v smeri Celovške ceste) in eden za dostavo (katerih višina ni omejena). Dostavna vozila bodo ustrezno seznanjena in vodena do predvidenega dostavnega mesta," tako Pugelj.

Aleja | Avtor:

MOL vidi ograjo, zato "zagotovo ni bil cilj v območju Aleja"

Stanovalci soseske Celovški dvori so se zaradi težkih tovornjakov obrnili tudi na Mestno občino Ljubljana. Od tam so prejeli odgovor, da uradna pot za dostavna vozila za Alejo sploh ni oziroma ne bo Rakuševa cesta, temveč bo dostava zagotovljena le "iz severne strani, to je iz ceste ob obvoznici, kar je razvidno tudi iz postavljene prometne signalizacije."

MOL še odgovarja, da tovornjaki sredi malega krožišča niso obstali zaradi Aleje. "Kompleks Aleja trenutno ne obratuje in je obdano z ograjo, kar pomeni, da vozila iz priloženih fotografij zagotovo niso imela cilja v območju Aleja."

Stanovalcem na MOL vseeno predlagajo, naj v prihodnje ob takšnih primerih obvestijo mestno redarstvo ali policijo.

Novo: po objavi članka so z Mestne občine Ljubljana poslali na Žurnal24 še sledeča pojasnila

"Rakuševa cesta je mestna cesta, namenjena za promet vseh vrst prometnih udeležencev. Trgovski kompleks Aleja ima določeno izvajanje dostave iz severne strani, dostavna vozila za potrebe kompleksa Aleja pa lahko vozijo tudi v krožnem krožišču. Tovorna vozila iz smeri Celovške ceste so ustrezno vodena z dopolnjeno prometno signalizacijo, ki jih preusmeri na desni pas, s čimer jim je preprečeno polkrožno obračanje na rondoju."

Na MOL dodajajo, da lahko prek krožnega križišča v kompleks Aleja z Rakušove zavijajo vozila, ki ne presegati višine 2,1 metra višine, kar je razvidno iz postavljene prometne signalizacije. Mestno redarstvo pa je poleg dodalo, da je so bili s problematiko vlačilcev seznanjeni že v času gradnje nakupovalnega središča in so takrat tudi izvajali kontrole območja. "Na lokaciji tudi sicer izvajamo nadzor v okviru rednih nalog, tako samostojno kot v okviru sodelovanja s krajevno pristojno policijsko postajo Ljubljana Šiška."

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 12
  • Grosa 15:47 16.april 2020.

    "Boljša" od turbo krožišč so samo še krožišča s semaforji, oboja zasnovana za ljudi, ki nikoli ne bi smeli voziti

  • Pepe007 08:00 09.april 2020.

    Zakaj bi v 21-tem stoletju gradil ceste, ki jih mogoče ne bo mogoče normalno prevoziti niti z malo večjim terencem in prikolico? Ne rečem, če gre za kolesarsko stezo ...

  • Žurnalček 23:06 08.april 2020.

    Za vso dogajanje na tem krožišču so edini krivci vozniki tovornjakov . Iz rega krožišča kamion sploh ne more zapeljati v hgaražo , še manj pa na ploščad parkirišča ! Edini možen dostop je z AC pri Cosmosu ! Zaidejo ...prikaži več tisti šoferji , ki prvič pripeljejo material , vidijo ALEJO in takoj zavijejo v ulico !