Po podatkih poročila svetovalno-revizorske hiše Deloitte ˝Globalna moč maloprodaje 2009˝ je skupni
promet 250 največjih maloprodajnih verig na svetu v letu 2007 zrasel na 3,62 bilijona dolarjev, kar
je za 11,4 odstotka več kot leto pred tem. Vendar pa je 44 maloprodajnih trgovcev med 250
največjimi zabeležilo upad prodaje, podvojilo se je tudi število nedobičkonosnih podjetij. Nove
navade potrošnikov, ki zaradi upočasnjene rasti globalne ekonomije zmanjšujejo svoje izdatke, so v
letu 2007 odprle prostor za nadaljnje širjenje verig diskontnih trgovin.
Deset največjih maloprodajnih verig
|
|
1. Wal-Mart (ZDA)
|
Skupni delež ameriških maloprodajnih verig na seznamu 250 največjih, se je kljub številčni in prihodkovni prevladi, zmanjšal. Razlog za takšno stanje je nenehno slabljenje dolarja kot tudi slabša rast ameriških podjetij v primerjavi s tujimi konkurenti. Nasprotno pa se evropske maloprodajne verige še naprej širijo in predstavljajo skoraj 40 odstotkov najmočnejših na seznamu. Tako je prvič v 12 letih, odkar Deloitte izvaja to raziskavo, odstotek evropskih maloprodajnih verig na lestvici večji od ameriških. Na prvem mestu lestvice je ameriška trgovska veriga Wal-Mart, ki dosega kar 378 milijard dolarjev letnega prometa v maloprodaji. Francoski Carrefour, ki naj bi se zanimal za nakup Mercatorja, in britanski Tesco držita drugo oziroma tretje mesto, medtem ko preostala mesta zasedajo nemške maloprodajne verige Metro, Schwarz (lastnik Lidla in Kauflanda) in Aldi, ki je s svojim prometom v višini 58 milijard dolarjev letos prvič prišel med 10 najmočnejših in je edini novinec v tej skupini. Slovenski Mercator je na lestvici zasedel 230. mesto, uvrstil pa se je tudi na seznam 50 maloprodajnih verig z največjo rastjo v preteklih letih, na katerem je zasedel 35. mesto.
Globalizacije še vedno pomemben faktor
Globalizacija v sektorju maloprodaje še vedno ostaja pomemben faktor. V povprečju je 250 maloprodajnih verig z lestvice poslovalo v 6,8 države in v tujini ustvarilo 21 odstotkov skupne prodaje. Največ podružnic v drugih državah imajo evropske maloprodajne verige, ki v tujini ustvarijo več kot tretjino svojih prihodkov. Največji del svojih prihodkov od maloprodaje v tujini ustvarijo nemške maloprodajne verige (41,8 odstotkov), medtem ko verige iz Združenih držav Amerike raje ostajajo ˝doma˝ in veliko večino svoje prodaje (več kot 88 odstotkov) še vedno ustvarijo v matični državi.