Študentje, ki jih je za strežbo v lokalih Tivoli Club, Lido bar in Planet Pub – Heineken najel portoroški podjetnik Marjan Fujan, so nas opozorili, da na plačilo čakajo že nekaj mesecev.
˝V podjetju pravijo, da trenutno nimajo denarja. A tudi mi moramo od nečesa živeti; ne vemo, na koga naj se obrnemo,˝ so nam zaupali.
˝Imam likvidnostne težave, te so običajne v zimskem času. In res je, da študentov, angažiral sem jih kakšnih 15, nisem v celoti plačal. Denar bodo dobili, a z zamikom,˝ prizna Marjan Fujan ob našem klicu.
Kriza prinesla zamude
Po ocenah Marka Mikulina, člana uprave Agencije M Servis, se je število neplačnikov povečalo za okoli deset odstotkov, bistveno več (skok je kar 30-odstoten) je zamudnikov s plačili.
V Servingu ugotavljajo, da se to dogaja tudi pri tistih, ki so v preteklosti veljali za redne plačnike. ˝Neplačnikom lahko izdamo opomine, dosti več ne moremo narediti,˝ ocenjujejo. Nekateri servisi so uvedli črni seznam neplačnikov in o težavah s plačili študenta opozorijo pred začetkom dela.
Za strežbo v lokalih dobijo od štiri do šest evrov na uro, poleti je povpraševanja po njihovem delu tudi petkrat več kot v mrtvi sezoni, so povedali v servisu Študentek.
˝Se mi je že zgodilo, da sem na plačilo čakal tudi po tri mesece, delodajalec pa je krivdo zvalil na servis. Pozna se kriza, sploh ne najdem dela. Poslal sem že veliko prošenj, a odgovorov ni,˝ pa razmere ocenjuje študent Dejvid Tratnik.
Še nasvet pred začetkom dela: od delodajalcev naj študent zahteva potrjeni četrti izvod napotnice z definirano urno postavko, na servisu pa naj preveri, kako je s plačili delodajalca.