Ali se je za napovedovanje gibanja gospodarstva v prihodnosti treba opreti na podatke o brezposelnosti, trgovinski bilanci, BDP-ju? Ne, treba je pogledati zgolj podatke o prodaji moških spodnjic. Tako je v avtobiografiji z naslovom Doba turbulenc namignil legendarni Alan Greenspan, nekdanji predsednik ameriške centralne banke (Zvezne rezerve).
Po Greenspanu je že rahel padec števila prodanih moških spodnjic, ki je sicer dolgoročno konstantno, najboljši pokazatelj, da so nad gospodarstvom temni oblaki. "Če pogledate številke o prodaji moški spodnjic, vidite, da gre za vodoravno črto, ki skoraj ne pozna padcev ali vzponov. In če se črta vseeno obrne navzdol, potem vedite, da gre ljudem tako slabo, da si ne morejo kupiti niti novih spodnjic," je Greenspan povedal v pogovoru za radijsko postajo NPR.
In težki časi so očitno res tu. Aktualna študija podjetja za marketing Mintel napoveduje, da bo ameriški trg z moškimi spodnjicami v letu 2009 glede na prejšnje leto upadel za 2,3 odstotka. Še novembra 2008 je Mintel napovedal 2.6 odstotno rast prodaje spodnjic v letu 2009. In to za trg, ki skoraj ne pozna takšnih nihanj.
Nosijo jih, dokler se ne obrabijo
"Moško spodnej perilo je verjetno najbolj na krizo odporen produkt oblačilne industrije,"
je pred časom za časnik Huffington Post izjavil predstavnik tekstilne družbe Hanesbrands
Matt Hall. Medtem ko prodaja ženskih in otroških oblek precej niha - odvisno od
letnih časov, aktualne mode in dohodkovnega stanja potrošnikov - se moške spodnjice zmeraj
kupujejo.
"Moški nosijo spodnjice tako dolgo, dokler jih ne obrabijo. Od tod izvira konstantnost prodaje.
Če se število prodanih spodnjic vseeno znižuje, je to prav gotovo povezano z gospodarsko
situacijo," je še dodal Hall.
Da pa kriza ne udarja po vseh enako, bi se dalo sklepati iz podatkov o prodaji
luksuznega moškega spodnjega perila, ki (še) niso rdeče obarvani.
"Pričakovali smo padec prodaje, toda v nasprotju z napovedmi beležimo celo rahlo rast," je
dejal
Robert Clark iz dizajnerskega podjetja Skiviezin in pojasnil:
"Po mojem se ljudje tudi v obdobju krize ne želijo odpovedati luksuzu. In če si že ne morejo
privoščiti modnih kavbojk za 170 dolarjev, si pač privoščijo spodnjice za 20 dolarjev."