Slovenija
1403 ogledov

Na cesti na Vršič namestili zapornice

zapornice na cesti na prelaz Vršič
1/2
Direkcija za infrastrukturo
Sistem zapornic bo urejal dostop do območja vršiškega prelaza. Na direkciji za infrastrukturo pravijo, da sistem vzpostavljajo zaradi boljšega upravljanja prometa.

Med 13. in 27. oktobrom bo Direkcija za infrastrukturo izvedla testno delovanje sistema zapornic, ki bo urejal dostop do območja vršiškega prelaza. "Namen vzpostavitve sistema je boljše upravljanje prometa in parkiranja na tem prometno in turistično zelo obremenjenem območju," so pojasnili na direkciji.

Zapornice so na obeh straneh vršiškega prelaza. Na kranjskogorski strani so zapornice postavljene za jezerom Jasna, na trentarski strani pa pred odcepom za izvir Soče. Na teh delih se cesta razširi v dva vozna pasova. "Levi pas bo služil kot tranzitna cesta čez prelaz Vršič, desni pas pa bo namenjen obiskovalcem, ki želijo svoje vozilo parkirati na vrhu prelaza na približno 700 metrov dolgem odseku ceste, kjer je predvidena ureditev parkirnih mest," so opisali ureditev.

Če boste želeli parkirati na vrhu, boste rabili parkirni listek

Vozniki, ki bodo zapeljali na desni pas z namenom parkiranja na vrhu prelaza, bodo morali na zapornici vzeti parkirni listek. Tega bodo nato po prihodu na vrh prelaza namestili na vidno mesto v vozilu. Ob izhodu iz območja se bo zapornica samodejno odprla na podlagi prepoznave registrske tablice. Če sistem registrske tablice ne bo prepoznal, bo izhod vseeno mogoč z vstavitvijo parkirnega listka v izhodni terminal parkirnega sistema. V času testnega obdobja bo parkiranje brezplačno in uporaba parkomatov ne bo potrebna. 

zapornice na cesti na prelaz Vršič | Avtor: Direkcija za infrastrukturo Direkcija za infrastrukturo

Levi pas ceste bo namenjen vsem ostalim uporabnikom, ki ne nameravajo parkirati na vrhu prelaza. "To vključuje potnike v tranzitu, motoriste, kolesarje ter vse obiskovalce, ki bodo želeli svoja vozila parkirati drugje ob vršiški cesti, na primer pri planinskih kočah, izviru Soče, Ruski kapelici ali na zasebnih zemljiščih," so razložili pristojni. "Na zapornici na levem pasu bo sistem prav tako prepoznal registrsko tablico vozila in zapornica se bo odprla. Vozila, pri katerih odčitavanje tablic ni mogoče oz. sistem registrske tablice ne zazna (motorno kolo, traktor, športno vozilo), bodo pri zapornici prejela listek, ki bo označeval, da gre za tranzitnega potnika. Ob izhodu iz območja se bo zapornica za vozila, ki bodo vstopila v tranzit s prepoznavanjem registrske tablice, samodejno odprla, če bo tablica pravilno prepoznana. V primeru, ko bodo vozila vstopila v tranzit s prevzemom listka, bo treba ob izhodu listek vstaviti v izhodni terminal parkirnega sistema."

Kaj, če bodo vsa parkirišča zasedena?

Ob razširitvi ceste na dva pasova bo na levem pasu urejeno obračališče. "To bodo lahko uporabili vsi tisti, ki bodo želeli parkirati na vrhu prelaza, a bodo ob prihodu do sistema zapornic ugotovili, da so vsa parkirišča že zasedena ali da se je na desnem pasu že oblikovala kolona čakajočih vozil. Obračališče omogoča, da voznik ne vstopi v območje zapornic, temveč se lahko pravočasno in varno vrne nazaj," pravijo na direkciji. 

V primeru, ko je desni pas zaseden do točke, kjer se cesta razširi, vozila ne smejo ustavljati na levem tranzitnem pasu, saj bi s tem ovirala tekoč promet. Voznik mora v takem primeru bodisi uporabiti obračališče bodisi nadaljevati vožnjo po levem pasu.

Vršič | Avtor: Profimedia Prelaz Vršič. Profimedia

Na kraju bodo prisotni reditelji, ki bodo nudili pomoč in nadzorovali potek dogajanja v testnem obdobju. V času testnega obdobja bo na vrhu prelaza začasno na voljo le 39 od načrtovanih 92 parkirnih mest, saj gradnja na tem območju še ni zaključena. Parkiranje bo do konca testnega obdobja ostalo brezplačno.

"Direkcija za infrastrukturo poziva vse uporabnike ceste k strpnosti, doslednemu spoštovanju prometne signalizacije ter upoštevanju navodil rediteljev, saj bo le tako mogoče učinkovito preizkusiti sistem, ki bo dolgoročno prispeval k večji prometni varnosti in boljši ureditvi prostora na območju vršiškega prelaza," naslavljajo obiskovalce Vršiča.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 3
  • Naklonsky 10:35 12.oktober 2025.

    Tistih par sto metrov predora - ki ga planirajo že sto let - bi naredili in bi povezali Gorenjsko s Posočjem! V čem je problem? V upoštevanju nekih lokalnih neumnosti okoljevarstvenikov ali zasebnih interesov?

  • Avatar Garancija
    Garancija 08:59 12.oktober 2025.

    Pa uvest obvezno carino,pa plačilo za dober zrak,niso normalni .Potem naj še zaprejo avtocesto,ali pa uvedejo parkirnino,idioti prf

  • sandi76 20:13 10.oktober 2025.

    Za boljše upravljanje prometa naj zaprejo še Ljubljansko obvoznico !