Slovenija
31 ogledov

Krivo je bilo petkovo popoldne

Zastoj na avtocesti Bralka
Polovica primorke je bila včeraj po nesrečah zaprta več kot tri ure, zastoji pa dolgi do 28 kilometrov. Na Darsu pojasnjujejo, da je za dolge kolone kriva velika količina prometa, tudi tovornega, kar je značilno za petke popoldne. Za postavitev zastorov, ki odganjajo radovedneže, se niso odločili.

Zaradi prometne nesreče je bila včeraj več kot tri ure praktično zaprta polovica primorske avtoceste proti Ljubljani. Kolone so bile dolge do 28 kilimetrov, do velikih zastojev pa je prišlo tudi v nasprotni smeri. Sreče niso imeli niti vozniki, ki so se na primorko odpravili danes; zaradi nesreče so zastoji segali vse do gorenjske avtoceste.

PREBERI ŠE:


Pri Družbi za upravljanje avtocest včerajšnje dogodke še analizirajo. "Sodelavce iz pristojne avtocestne vzdrževalne baze smo zaprosili za poročilo o dogodku," pojasnjujejo pri Darsu.

Štiri prometne nesreče, popolna zapora

Zgodile so se štiri prometne nesreče, v katerih je bilo udeleženih več vozil, ena oseba je bila poškodovana. "Avtocesta je bila v smeri Ljubljane popolnoma zaprta 17:08 do 18:34, nato je bil proti Ljubljani odprt odstavni pas, ob približno 20:40 pa je bil promet popolnoma sproščen," razlagajo pri Darsu. "Zaradi velike količine prometa, tudi tovornega, kar je značilno za petke popoldne, je proti Ljubljani je začel nastajati večkilometrski zastoj."

Po zakonu mora izvajalec rednega vzdrževanja avtocest zavarovati kraj prometne nezgode. "To naši sodelavci, vzdrževalci avtocest izvedejo tako, da označijo kraj s signalnimi prikolicami," pojasnjujejo pri Darsu. "Nadzorniki prometa v pristojnem Regionalnem nadzornem centru (če dogodke vpliva na prometne tokove več območij, sodelujejo tudi drugi regionalni nadzorni centri) med drugim o dogodku obveščajo tudi prek obstoječih elektronskih portalov nad avtocestami, sicer pa v okviru nalog s področja upravljanja prometa sodelujejo z našimi sodelavci, vzdrževalci avtoceste, ki so na terenu, s policisti ali drugimi intervencijskimi skupinami."

Ko policisti zaključijo, začnejo s čiščenjem

Poudarjajo, da vse aktivnosti v zvezi s preiskovanjem prometne nesreče izvaja policija in ko le ta oz. reševalci in gasilci opravijo nalogo, Darsu naročijo, naj prične s čiščenjem vozišča. "Policija promet nadzira in ga lahko tudi usmerja," poudarjajo pri Darsu.

Četudi so v Sloveniji že v uporabi zastori za prometne nesreče, ki naj bi med drugim preprečevali tudi nastajanje zastojev zaradi radovednosti mimovozečih voznikov, jih na primorki niso uporabili. "Postavitev zastorov je odvisna tudi od vrste nesreče, njene lokacije, časa reševanja in drugih dejavnikov," poudarjajo pri Darsu.

Pojasnjujejo, da imajo za zdaj tri komplete cestnih zastorov na treh avtocestnih bazah, v Ljubljani, Slovenskih Konjicah in Postojni (izpostava Logatec), torej na območjih, kjer je več prometa in s tem tudi nesreč.

Zastori le za posebne primere

"Zastori so na prikolicah, zavesa iz ene prikolice je dolga 102 metra, vsak panel je dolg tri metre in visok dva metra," razlagajo pri vzdrževalcu cest. "Ob dobavi zastorov smo napovedali, da jih bomo uporabili ob hujših nesrečah, ko se bo po dogovoru s policisti ali gasilci ocenilo, da bo reševanje trajalo dlje časa, ko bodo smrtne žrtve, ko bo predvideno, da bo zapora zaradi tega trajala več ur in podobno," poudarjajo pri Darsu. "Upoštevati bo treba tudi dejstvo, da zastori ne bodo smeli ovirati reševanja ljudi in premoženja, ravno tako uradne preiskave."

Skupni čas postavitve teh zastorov je odvisen tudi od tega, koliko časa potrebujejo vzdrževalci, da se prebijejo do kraja nesreče, za kar je pomembno tudi pravilno razvrščanje v primeru zastoja na avtocesti. "Ko pa so na mestu nesreče, je za primer, ko razprostrejo vseh približno 100 metrov zaves - vsaj po dozdajšnjih testiranjih in na podlagi izkušenj minule nesreče - potrebnih približno 15 ali nekje največ 20 minut," razlagajo pri vzdrževalcu cest. "Celotni komplet, ki zložen na posebni prikolici – na mesto nesreče jo pripelje pregledniško vozilo vzdrževalcev avtoceste, je težek približno poldrugo tono, prikolica pa še približno toliko."

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 8
  • rally 08:44 11.september 2016.

    dejstvo je da se malo kdo drži omejitev zato pa so nesreče nekateri ga žgejo krepko čez 200 pol se pa ti ustavi u parih sekundah če se lahko

  • Avatar Maro Slana
    Maro Slana 08:09 11.september 2016.

    Tovornjaki niso krivi nič na avto cestah. Krivi so šalabajzerji,ki za vsako malenkost ne spametno upočasnujejo promet......V tunelih se vas vecina vozi manj,kot je to max. dovoljeno in ...ze raste kolona! Mislim,da ni slabsih voznikov od Slovencev. Bubarji zahojeni!!!

  • Avatar Maro Slana
    Maro Slana 08:05 11.september 2016.

    Oboje....najvec pa so ljudje,ki niso za volan