Slovenija
205 ogledov

Napak mrgoli, črna lista prazna

Če bi se inženirska zbornica pravočasno in dosledno vključevala v projekte, o ka Žurnal24 main
Krivca za šlamparijo v zvezi s šentviškim predorom je treba iskati znotraj trikotnika odgovorni projektant predora, odgovorni vodja gradbenih del in odgovorni nadzornik.

"Ne drži, da ni mogoče ugotoviti, kdo je kriv za šlamparijo v Šentviškem predoru," nam je v petek po telefonu povedala Cvetka Tinauer, direktorica družbe Perspektiva. Spomnimo, da je Tinauerjeva že za ministrstvo za zdravje pripravila natančno analizo gradnje nove pediatrične klinike in ugotovila celo vrsto hudih kršitev. Ministrica Zofija Mazej Kukovič pa se kljub temu ni odločila za predlagane sankcije zoper odgovorne.

 

24dejstva

Danes: ob 12. uri se izteče rok, ki ga je prometni minister Radovan Žerjav dal Zidarjevemu SCT, da pojasni, zakaj je prišlo do šentviške šlamparije. Nato se bo odločil, ali bo sprejel odstop uprave Darsa.

Četrtek: prometni in notranji minister morata premierju Janezu Janši na podlagi analiz povedati svojo plat zgodbe. Premier ima od petka na mizi ponudbo Žerjavovega odstopa, odločitev pa bo padla na četrtkovi seji vlade, ko bo tudi jasno, ali bo Janša sprožil še kakšne druge ukrepe.

Ta teden: predor bo znova odprt.

Tinauerjeva pojasnjuje, da je odgovorne za šentviški predor verjetno treba iskati v trikotniku odgovorni projektant predora, odgovorni vodja gradbenih del in odgovorni nadzornik. Projektant je bilo podjetje Elea iC, odgovorni projektant Angelo Žigon, gradnjo SCT je vodil Franc Kramberger, nadzornik pa je bil ZIL Inženiring, ki pa je za nadzornika na gradbišču najel podizvajalca. Zadnje leto je bil to Milan Črepinšek, lastnik družbe MCM Inženiring.

Darsovo soglasje
"Ključno je tudi, ali je investitor, to je Dars, dal soglasje, da se protipožarne plošče zamenjajo z ometom, in ali je bila projektna dokumentacija ustrezno spremenjena. Če ni bila, vodja gradbenih del ne bi smel dopustiti gradnje. Če jo kljub temu je, pa bi jo moral po zakonu  ustaviti nadzornik in na gradbišče poklicati inšpektorja," pravi Cvetka Tinauer in dodaja, da je za spremembo protipožarne zaščite na objektu bilo zelo verjetno potrebno soglasje izdelovalca protipožarne študije.

Ministru svetuje, da pogleda tudi, kdo sta človeka, ki sta se na koncu podpisala pod izjavo o skladnosti projekta s projektno dokumentacijo in izjavo o zanesljivosti objekta. Na Darsu smo izvedeli, da je izjavo o zanesljivosti predora podpisal Jože Cirman iz državnega DDC in ne Zil Inženiring. Zil je namreč tudi z DDC sklenil podizvajalsko pogodbo. Izjave o skladnosti projekta s projektno dokumentacijo na Darsu menda nimajo, je pa odgovorni projektant Angelo Žigon (Elea iC) podpisal načrt o izvedbi del v skladu s projektom.

IZS, kakšne so sankcije?
Tinauerjeva se ob vsem tem sprašuje, kaj vsa leta dela Inženirska zbornica Slovenije (IZS). Njena naloga je podeljevanje licenc odgovornim projektantom, vodjem del izvajalcev in nadzornikom ter njihovo sankcioniranje, če kršijo zakon, akte in kodeks IZS.

"Če pogledamo izvajanje večine državnih projektov, kot so nova pediatrična klinika, onkološki inštitut in avtocestni križ, IZS ni nikoli povedala, kako je sankcionirala svoje člane, ki so na teh projektih slabo opravili svoje delo," opozarja Tinauerjeva in dodaja, da jo kot članico IZS in davkoplačevalko zanima, kolikokrat je minister za okolje in prostor Janez Podobnik IZS pozval k ukrepanju in predložitvi podatkov o sankcijah članov, saj opravlja javna poblastila.

To vprašanje smo mu poslali tudi mi, pričakujemo pa tudi odgovore IZS glede disciplinskih ukrepov.

Odstranjevanje protipožarne zaščite naj bi bilo zaključeno že čez nekaj dni. © Žurnal24

 
Zakaj zastoji na Gorenjskem?
Zastoji vsak dan nastajajo tudi pri viaduktu Tržiška Bistrica, Dars pa ocenjuje, da bi sanacija dilatacije (spoja) lahko trajala tudi do tri mesece. Da je to predolga doba za tovrstno popravilo, meni Alojz Juvanc s prometnotehniškega inštituta. Menjavo dilatacije primerja s tisto pri Dolgem mostu aprila letos, kjer so dela trajala mesec in deset dni. Na Darsu so nam pojasnili, da je bila dilatacija na viaduktu Tržaška Bistrica poškodovana med pluženjem pozimi.


Na vprašanje, zakaj niso nemudoma naročili nove, pojasnjujejo, da je naročanje dilatacije vprašanje za izvajalca. V SCT na naše klice niso odgovarjali. Dilatacijo je treba zamenjati tudi na voznem pasu viadukta Jelševica (v bližini Trojan), so povedali na Darsu. Izvajalec del je sicer GIZ Gradis, ki pa svojega dela ne sme opraviti. Minister Žerjav je namreč prepovedal opravljanje obnovitvenih del med turistično sezono. Zato bo sanacijo možno dokončati šele septembra, vozni pas pa ostaja zaprt.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.