"Ne drži, da ni mogoče ugotoviti, kdo je kriv za šlamparijo v Šentviškem predoru," nam je v petek po telefonu povedala Cvetka Tinauer, direktorica družbe Perspektiva. Spomnimo, da je Tinauerjeva že za ministrstvo za zdravje pripravila natančno analizo gradnje nove pediatrične klinike in ugotovila celo vrsto hudih kršitev. Ministrica Zofija Mazej Kukovič pa se kljub temu ni odločila za predlagane sankcije zoper odgovorne.
24dejstva |
Danes: ob 12. uri se izteče rok, ki ga je prometni minister Radovan Žerjav dal Zidarjevemu SCT, da pojasni, zakaj je prišlo do šentviške šlamparije. Nato se bo odločil, ali bo sprejel odstop uprave Darsa. Četrtek: prometni in notranji minister morata premierju Janezu Janši na podlagi analiz povedati svojo plat zgodbe. Premier ima od petka na mizi ponudbo Žerjavovega odstopa, odločitev pa bo padla na četrtkovi seji vlade, ko bo tudi jasno, ali bo Janša sprožil še kakšne druge ukrepe. Ta teden: predor bo znova odprt. |
Darsovo soglasje
"Ključno je tudi, ali je investitor, to je Dars, dal soglasje, da se protipožarne plošče
zamenjajo z ometom, in ali je bila projektna dokumentacija ustrezno spremenjena. Če ni bila, vodja
gradbenih del ne bi smel dopustiti gradnje. Če jo kljub temu je, pa bi jo moral po zakonu
ustaviti nadzornik in na gradbišče poklicati inšpektorja," pravi Cvetka Tinauer in dodaja, da
je za spremembo protipožarne zaščite na objektu bilo zelo verjetno potrebno soglasje izdelovalca
protipožarne študije.
Ministru svetuje, da pogleda tudi, kdo sta človeka, ki sta se na koncu podpisala
pod izjavo o skladnosti projekta s projektno dokumentacijo in izjavo o zanesljivosti objekta. Na
Darsu smo izvedeli, da je izjavo o zanesljivosti predora podpisal
Jože Cirman iz državnega DDC in ne Zil Inženiring. Zil je namreč tudi z DDC
sklenil podizvajalsko pogodbo. Izjave o skladnosti projekta s projektno dokumentacijo na Darsu
menda nimajo, je pa odgovorni projektant Angelo Žigon (Elea iC) podpisal načrt o izvedbi del v
skladu s projektom.
IZS, kakšne so sankcije?
Tinauerjeva se ob vsem tem sprašuje, kaj vsa leta dela Inženirska zbornica Slovenije (IZS).
Njena naloga je podeljevanje licenc odgovornim projektantom, vodjem del izvajalcev in nadzornikom
ter njihovo sankcioniranje, če kršijo zakon, akte in kodeks IZS.
"Če pogledamo izvajanje večine državnih projektov, kot so nova pediatrična klinika, onkološki inštitut in avtocestni križ, IZS ni nikoli povedala, kako je sankcionirala svoje člane, ki so na teh projektih slabo opravili svoje delo," opozarja Tinauerjeva in dodaja, da jo kot članico IZS in davkoplačevalko zanima, kolikokrat je minister za okolje in prostor Janez Podobnik IZS pozval k ukrepanju in predložitvi podatkov o sankcijah članov, saj opravlja javna poblastila.
To vprašanje smo mu poslali tudi mi, pričakujemo pa tudi odgovore IZS glede disciplinskih ukrepov.
Zastoji vsak dan nastajajo tudi pri viaduktu Tržiška Bistrica, Dars pa ocenjuje, da bi sanacija dilatacije (spoja) lahko trajala tudi do tri mesece. Da je to predolga doba za tovrstno popravilo, meni Alojz Juvanc s prometnotehniškega inštituta. Menjavo dilatacije primerja s tisto pri Dolgem mostu aprila letos, kjer so dela trajala mesec in deset dni. Na Darsu so nam pojasnili, da je bila dilatacija na viaduktu Tržaška Bistrica poškodovana med pluženjem pozimi.
Na vprašanje, zakaj niso nemudoma naročili nove, pojasnjujejo, da je naročanje dilatacije vprašanje za izvajalca. V SCT na naše klice niso odgovarjali. Dilatacijo je treba zamenjati tudi na voznem pasu viadukta Jelševica (v bližini Trojan), so povedali na Darsu. Izvajalec del je sicer GIZ Gradis, ki pa svojega dela ne sme opraviti. Minister Žerjav je namreč prepovedal opravljanje obnovitvenih del med turistično sezono. Zato bo sanacijo možno dokončati šele septembra, vozni pas pa ostaja zaprt.