Slovenija

Nasa na Luno po vodo

Američani bodo na obisk Meseca morali še malo počakati. (Foto: iStockphoto) Žurnal24 main
Opogumljeni z odkritjem vode na Marsu bodo Nasini strokovnjaki poskušali za življenje potrebno tekočino poiskati tudi na Luni. Če bi jo našli, bi bilo bivanje na Luni za astronavte precej lažje.

Junija bo tako proti Zemljinemu naravnemu satelitu poletelo plovilo, ki bo iskalo morebitne sledi vode. Plovilo bo sestavljeno iz dveh delov. Prvi del bo Lunino površino pregledal iz orbite. Opremljen bo z napravami za merjenje temperature, površine, radioaktivnosti in stopnje vodika. Izdelal bo tridimenzionalne zemljevide in zbral podatke o 100 krajih, kjer bi v prihodnosti lahko pristala vesoljska plovila s človeško posadko.

Drugi del pa bo v iskanju vode predvidoma oktobra treščil v enega od kraterjev na površini Lune, pri čemer naj bi kose površine dvignilo skoraj deset kilometrov v ozračje, kar bodo znanstveniki izkoristili za iskanje morebitnih sledov ledu. To naj bi trajalo le nekaj minut, a bo dogodek s pomočjo teleskopa viden z Zemlje.

Misija se bo osredotočila na manj znana Lunina pola, kjer upajo, da bodo odkrili vodik in led, ki ju niso našli na ekvatorialnih območjih. Nasa naj bi plovilo izstrelila 17. junija iz izstrelišča Cape Canaveral na Floridi. V kraterjih na Luninih polih, ki so ves čas v senci, sončna svetloba pa jih ni dosegla že najmanj milijardo let, bi se lahko skrival led pri temperaturi –200 stopinj Celzija, domneva Nasa.

Odkritje ledu bo ključno za bodoče človeške misije na Luno, saj bi lahko iz njega pridobivali kisik za astronavte in oksidante za raketno gorivo.