Slovenija

Našli največji meteorit v Sloveniji

(Foto: Mateja Gosar) Žurnal24 main
V Poljanski dolini pri obnovi ceste po naključju našli skoraj petkilogramski meteorit.
Oktaedrit je najbolj splošna oblika kovinskih meteoritov, ki so v glavnem sestavljeni iz zlitine niklja in železa. Zaradi časovno dolgega ohlajevanja notranjosti pri starševskem asteroidu zlitine kristalizirajo v pasove z množico sekajočih se črt, ploščic, razporejenih v obliki oktaedra, po katerem ima ta vrsta meteoritov tudi takšno ime.

Kot so za zurnal24.si povedali na Geološkem zavodu Slovenije, so nad Poljansko dolino zahodno od Škofje Loke med izvajanjem gradbenih del v brežini cestnega useka na globini med 65 in 70 centimetri povsem po naključju odkrili meteorit.

Po besedah raziskovalcev Miloša Milerja, Mateje Gosar in Jureta Atanackova z geološkega zavoda je najdeni meteorit največji med doslej znanimi meteoriti, ki so bili najdeni na območju Slovenije, saj ima maso skoraj pet kilogramov.

Padec ni bil zabeležen
Raziskovalci pojasnjujejo, da gre za povsem novo najdbo, padec tega meteorita pa ni bil zabeležen.

"Glede na globino, na kateri je bil meteorit najden, in veliko preperelost njegove površine sklepamo, da je bil meteorit na Zemlji že dalj časa," pojasnjuje Mateja Gosar.

| Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

S prvimi raziskavami, ki jih je Miloš Miler opravil z elektronskim mikroskopom, pa so ugotovili, da gre za železov meteorit iz najštevilčnejše in najpogostejše skupine železovih meteoritov oktaedritov, kar so potrdile tudi kemijske analize.

Raziskovalci z geološkega zavoda pa se strinjajo, da je pozornost, ki jo je pred dvema letoma vzbudil padec meteorita na Mežaklo nad Jesenicami, ki je bil odkrit po objavi v Žurnalu, pripomogla k večjemu zanimanju za meteorite, posledično pa ozaveščenje pomaga tudi pri nadaljnih odkritjih.