Če na leto ne prevoziš vsaj štiri tisoč kilometrov, si nevaren za druge udeležence v prometu, ne glede na starost.
Manj nevarni od mladih
|
|
Stari. Vozniki, starejši od 65 let, so dvakrat manj nevarni od mladih voznikov.
Stopnja nevarnosti mladih voznikov je primerljiva z nevarnostjo pri voznikih na zakonski meji 0,23
miligrama alkohola na liter izdihanega zraka.
|
Izpit olajšuje življenje
Kjer javnega prevoza skoraj ni, vozniško dovoljenje večini starejših olajša življenje, dodaja Žlender. Policijska statistika nevarnost starejših udeležencev v prometu le delno potrjuje, saj je letos umrlo 11 povzročiteljev prometnih nesreč, starejših od 64 let.
V starosti od 18 do 24 pa je umrlo 14 povzročiteljev hudih prometnih nesreč.
"Voznik je nevaren ne glede na starost, če ne prevozi najmanj štiri tisoč kilometrov na leto," pravi Bojan Žlender. Dodaja, da bi bilo vseeno smiselno po 50. letu začeti sistematična preverjanja vida.
Glavni problem je predvsem poslabšanje nočnega vida, ki se začne že pri 21 letih, zato 30-letni voznik potrebuje dvakrat močnejše luči kot mladi voznik, pri 50 letih pa že kar osemkrat močnejše, česar se večina starejših zaveda, zato se izogibajo nočni vožnji.