Gostinci in turistični delavci po 1. juliju ne pričakujejo upada gostov. Nemci bodo vinjete kupili, Italijani pa bodo ubirali stranske ceste.
Raje zapravijo denar kot čas
"Nemški turisti, ki se bodo peljali v Slovenijo ali na Hrvaško, bodo zagotovo kupili polletno vinjeto za 35 evrov, četudi se jim bo zdela predraga," meni Günter Nagl , specializirani novinar za avtomobilizem in motociklizem. Čas, ki bi ga porabili z ovinki po stranskih cestah, jim je preveč dragocen. Nemške avtomobilistične spletne strani sicer že zdaj ponujajo zemljevide za vožnjo zunaj plačljivih cest po Evropi.
Bližajo se vinjete
|
Vinjete bodo zaživele 1. julija in bodo veljale za osebne avtomobile, ne pa tudi za tovorna vozila. Cena letne vinjete bo 55, polletne pa 35 evrov. Uvedena bo tudi dodatna letna vinjeta za motorna kolesa, katere cena bo 27,50 evra. Kazen za vožnjo brez vinjete bo znašala med 300 in 800 evri. |
"Zaradi vinjet ne pričakujem upada gostov. Italijani se bodo k nam pač pripeljali po stranskih cestah," je povsem miren Aljoša Norbedo , ki vodi gostilno Al Mulin na Srminu. Nov avtocestni davek je lahko celo poslovna priložnost za vse tiste gostilne ob magistralnih cestah, ki so zadnja leta večinoma vegetirale. "Vsekakor računam na bistveno povečanje prometa," pove Janko Okoren , lastnik nekoč izjemno popularne okrepčevalnice na Črnem Kalu Viki Burger. Po izgradnji avtocestnega viadukta so namreč izgubili večino gostov. "Tujci bodo šli natančno mimo nas na Hrvaško. Marsikdo se bo izgubljen ustavil in nas spraševal za pot, mimogrede pa bo še kaj naročil," se že veseli.
Le igralničarji razdvojeni
"Tisti gostje, ki jim je problem plačati 35 evrov, za nas niso ravno zanimivi," sproščeno izjavi Marjan Bolka , prvi mož Casinoja Portorož. Bolj zaskrbljeni so na Goriškem, saj naj bi vinjete pomenile še dodaten izpad obiska v Hitovih in številnih drugih igralnicah. Predlog župana občine Šempeter - Vrtojba Dragana Valenčiča o oprostitvi uporabe vinjet na dober kilometer dolgem odseku hitre ceste med državno mejo in izvozom za Novo Gorico pa je na ministrstvu za promet naletel na gluha ušesa.
"Menim, da utegne uvedba sistema vinjet postati močan zaviralni dejavnik za prihod italijanskih gostov v Slovenijo, saj večina Italijanov potuje v izbrane destinacije z avtomobili," je prepričan Josep Ejarque , generalni direktor deželne turistične organizacije v Furlaniji - Julijski krajini - Turismo FVG. Poleg tega, doda, lahko pri tistih, ki se bodo vseeno odločili plačati polletno takso za kratkotrajni dopust, to vzbudi precejšen odpor. Nezadovoljni so tudi v nemškem nacionalnem avtomobilističnem združenju Adac. "Nikakor ni pravično, da se turistu, ki zgolj prečka Slovenijo, podraži cestnino za 300 odstotkov," pravi Katarina Bauer , tiskovna predstavnica združenja. V pismu slovenski vladi predlagajo, naj po avstrijskem zgledu uvede še desetdnevne in mesečne vinjete.