Slovenija
29 ogledov

Novosti na brniškem letališču

Na letalu se bolnemu potniku ne moremo izogniti, zato bi se po Airtrain Airways Žurnal24 main
Na brniškem letališču so začetek tega leta zaznamovale nove pridobitve, predsedovanje Slovenije EU in nevšečnosti zaradi megle.

Zadnja novost je podaljšanje vozne steze, s katero so še povečali varnost oskrbe letal, tovora in potnikov, po koncu predsedovanja pa jih čaka začetek gradnje 60 milijonov evrov vrednega drugega terminala, ki bo predvidoma končan do leta 2010. Zmogljivost oziroma pretočnost terminala pa bo 2,5 milijona potnikov na leto oziroma 850 potnikov na uro v prihodu in prav toliko v odhodu.

Megla in predsedovanje
Januarja je sicer delovanje brniškega letališča zaznamovala megla, zaradi katere so morali na Brniku imeti rekordnih 11 dni skupaj vklopljen sistem za najslabšo vidljivost. Da so letala lahko pristala, pa so morala imeti tudi ustrezno navigacijsko opremo in posebej usposobljene pilote. Sredi decembra pa so na Letališču Jožeta Pučnika Ljubljana odprli terminal splošnega letalstva, kjer lahko pristajajo manjša letala, teže do 45 ton in velikosti do 19 sedežev, katerih premike so morali na ljubljanskem letališču dotlej kombinirati z rednim letalskim prometom. Terminal generalne aviacije je med drugim pomemben zaradi predsedovanja Slovenije Svetu EU. Vendar so do sedaj na njem z naslova predsedovanja imeli malo potnikov. Večina gostov je namreč na dosedanje dogodke v sklopu predsedovanja prišla z rednimi letalskimi linijami. Tako je bilo tudi za prvi večji dogodek predsedovanja v začetku meseca, ko so bili na obisku v Sloveniji evropski komisarji.

Spletna prijava in daljša vozna steza
Sredi meseca so na največjem slovenskem letališču uvedli sistem spletne prijave na let in tako med prvimi letališči v Evropi potnikom omogočili ureditev formalnosti pred odhodom letala kar prek spleta. Potniki se tako lahko izognejo čakanju v vrsti pred prijavnim okencem in prihranijo čas. V minulih dneh pa so na letališču odprli tudi vozno pristajalno stezo vzdolž celotne vzletno-pristajalne steze. S podaljšanjem vozne steze, ki služi vožnji letal po letališču, z dveh na 3,3 kilometra se je povečala zmogljivost obstoječe vzletno-pristajalne steze. Po novem lahko v eni uri pristane ali vzleti od 20 do 25 letal, prej pa bila zmogljivost omejena na 15 letal.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.