Na spletu sem nedavno od trgovca, ki ima sedež na Irskem kupil robotski sesalec. Problem je nastal, ker sem prejel sesalec drugačnih dimenzij, kot je bil predstavljen na ponudnikovi spletni strani. Ko sem zahteval zamenjavo artikla, mi je prodajalec najprej obljubil, da ga bom prejel v 14 dneh, potem pa se ni več oglasil. Slišal sem, da je možno zoper njega sprožiti pravni postopek po hitrem postopku, da mi ga ni treba tožiti. Ali to drži?
Da, to drži. Verjetno imate v mislih evropski postopek v sporih majhne vrednosti. Ta postopek poteka tako, da pritožnik pošlje izpolnjeni standardni obrazec (tako imenovani obrazec A), vključno z ustrezno dokumentacijo (računom, navedbo dejstev, ki opravičujejo reklamacijo, strokovnim mnenjem izvedencev, ipd.) sodišču, ki je pristojno za obravnavo konkretne zadeve (potrošniškega spora). Postopek je mogoče uporabiti, če vrednost spora ne presega 5.000 evrov.
Na tej osnovi lahko sodišča bodisi zahtevajo dodatne informacije, pojasnila ali popravke izvirne vloge, in sicer z uporabo tako imenovanega standardnega obrazca B, bodisi zavrnejo vloge, ki so nedopustne, ali kadar vlagateljem na osnovi njihove zahteve ne uspe zagotoviti dodatnih informacij v določenem roku, bodisi se odločijo za izvedbo glavne obravnave, če so mnenja, da ni mogoče sprejeti ustrezne sodbe samo na podlagi dokazov.
V drugih primerih pa nadaljujejo postopek tako, da v 14 dneh od prejema zahtevka s strani tožnika, pošljejo ta zahtevek toženi stranki, skupaj s standardnim obrazcem za odgovore (obrazec C).
Tožene stranke imajo v tem primeru 30 dni časa, da odgovorijo sodišču. Nato pošlje sodišče njihov odgovor tožnikom v 14 dneh.
Ena izmed bistvenih, če ne celo najpomembnejša prednosti tega postopka, je torej njegova ažurnost. Sodišče namreč praviloma izda sodbo že v 30 dneh od prejema odgovora tožene stranke, razen v primerih, če zahteva od zadevnih strank nadaljnje informacije oziroma podrobnosti, ali pa, če presodi, da je treba v konkretnem sporu razpisati glavno obravnavo.
Ta pa ne poteka na "klasičen" način, torej s fizično prisotnostjo sodnika, tožnika, toženca, njihovih odvetnikov in drugih, ampak "na daljavo", z uporabo video tehnologije komuniciranja na daljavo (denimo "Zooma") ali pa telekonference. Je pa treba pri tem poudariti, da lahko stranke, vpletene v spor, vseeno zahtevajo svojo fizično prisotnost.
Sodba in dokumenti se strankam dostavijo po pošti, lahko pa tudi elektronsko, pri čemer je treba njihov prejem tudi uradno potrditi. Uradni obrazci morajo biti v jeziku, ki ga uporablja sodišče, medtem ko je treba druge dokumente prevesti.
V vašem primeru torej lahko torej sprožite evropski postopek v sporih majhne vrednosti bodisi v državi, v kateri imate stalno prebivališče (torej v Sloveniji), bodisi v državi članici, kjer ima sedež podjetje (na Irskem). Vsekakor vam priporočam prvo možnost.
Mag. Boštjan J. Turk
Ta okrogli robotski sesalec je en drek, ne počisti kotov, ne more iti pod omare, vse kar mu je na poti zaobide, se pravi , da preden dvigneš vse na višino, imaš že počiščeno, to je tako, kot bi 5… ...prikaži več5 letniku dal metlo v roke.
Vzemi veliko cunjo in obriši tla v parih minutah,pa še na fitnes bo zastonj,lehuhi jedni sam jamrajo
Greš v trgovino in si kupiš ustrezen izdelek. Nekateri še vedno prakticiramo star princip nakupa, in deluje 100%.