Slovenija

Odkrili najgloblji vulkanski jašek

Raziskovalci so okolje okoli stožcev označili kar za pekel na Zemlji. (Foto: Nat Žurnal24 main
Znanstveniki so odkrili najgloblji podvodni vulkanski jašek doslej, ki bi lahko nudil dragocene podatke o življenju v ekstremnih razmerah.

Pri raziskovanju kajmanskega dna v Karibskem morju, so znanstveniki National Oceanography Centra iz Southamptona naleteli na vitke stolpiče, ki so bruhali vročo vodo ter ostanke kamnin, poroča Daily Mail.

Ko so vanje spustili raziskovalno podmornico, so ugotovili, da se spuščajo skoraj pet kilometrov globoko. To je kar 2,4 kilometra več, kot je do zdaj znašala uradno zabeležena globina najglobljega podmorskega vulkanskega jaška. Te so sicer prvič odkrili pred 30 leti v Tihem oceanu.

Na novo odkriti jaški so sestavljeni iz bakra in železa, voda, ki prihaja iz njih, pa je segreta na vsaj 270 stopinj Celzija, pritisk na omenjeni globini pa je petstokrat večji kot na površju. Znanstveniki pričakujejo, da bodo raziskave tako ekstremnega okolja ponudile odgovore na to, kako se oblikuje življenje v morjih, o možnostih življenja na drugih planetih ter celo o začetkih življenja na Zemlji.