Slovenija
10 ogledov

Onesnaženje nima meja

Žurnal24 main
V Izoli se bodo usposabljali za boljše ukrepanje ob morebitnih nesrečah na morju.
"Dali smo pobudo za takšno usposabljanje, kajti ko se na morju kaj zgodi, je za nas zelo pomemben čas od obvestila do začetka reševanja. Tukaj je pomembna vsaka minuta, ob takih situacijah se ne sme mečkati in čakati," nam je povedal kapitan Davorin Fantulin pred jutrišnjim začetkom subregionalnega usposabljanja Odziv na večje nesreče na morju.

 

Grozeči tankerji

Na Jadranskem morju se je do zdaj zgodilo le nekaj manjših ladijskih nesreč. Po nekaterih podatkih pa na leto v Trst pluje okoli 400 tankerjev z nosilnostjo okrog sto tisoč ton, proti Benetkam 250 tankerjev, na Reko pa 70.

Usposabljanje, ki pri nas poteka prvič, organizira Slovenija skupaj z Regionalnim centrom za ukrepanje v primeru onesnaženja Sredozemskega morja (REMPEC) in bo v Izoli trajalo vse do četrtka, udeležili pa se ga bodo predstavniki vseh jadranskih držav in Grčije.

Jadran je zaprto morje
"Usposabljanje je pomembno za vse države ob Jadranu, da bomo znali hitreje in pravilno ukrepati ob morebitnih nesrečah. Jadran je namreč zaprto morje, in ker onesnaženje ne pozna meja, so posledice hujših nesreč lahko katastrofalne za vse države ob njem," dodaja Fantulin. Povod za usposabljanje je bila tudi nedavna nesreča turške tovorne ladje ob hrvaški obali blizu Rovinja ter dejstvo, da je severno Jadransko morje vse bolj obremenjeno s pomorskim prometom, kar povečuje možnosti za nesreče ladij in onesnaženja morja. "V tržaško pristanišče prihaja s tankerji na leto okoli 37 milijonov surove nafte, in vsi držimo pesti, da se ne zgodi nobena nesreča," še dodaja Fantulin.
Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.