“Na cesto, ki poteka po sredini naše vasi, varno peš ne more nihče: ne starejši, ne mamice z vozički, ne otroci, ne kdorkoli, ki bi se namenil na njivo ali po opravkih,” je slišati v Podturnu in v Obrhu, poudarjajo pa, da je tako v vseh petih vaseh ob Partizanki.
Na javnih cestah |
|
44. člen zakona o javnih cestah. Občine financirajo in vzdržujejo objekte in naprave na vozišču ali nad njem državnih cest v naselju. Sem sodijo: pločniki, prehodi za pešce, parkirišča, avtobusna postajališča, podhodi in nadhodi, kolesarske steze in podobno. |
Cesta brez vsega
Ob cesti, ki je bila nazadnje obnovljena leta 1970, nobena od vasi nima ne avtobusnega postajališča (potrebovali bi jih deset) ne pločnika ali javne razsvetljave, označen ni niti en prehod za pešce, nikjer ni videti opozorila, da po cesti hodijo pešci, kar na nekaj mestih, kjer na cesti ustavlja avtobus, ni talnih oznak ali prometnega znaka za avtobusno postajališče. “Nekateri starši imajo možnost, da otroke pospremijo do avtobusa, drugi jih v šolo peljejo sami z avtom, jaz imam službo zgodaj zjutraj in nimam ne ene ne druge možnosti, samo čakam, kdaj me bo kdo poklical, da se je zgodila nesreča,” obupano pripoveduje ena izmed mamic iz Podturna, ko opisuje, kako otroci iz avtobusa izstopajo ali sredi kraja v križišču ali že zunaj kraja, kjer je za avtomobile dovoljena hitrost 90 kilometrov na uro, in potem kot kokoške stečejo čez glavno cesto.
|
Regionalna cesta, imenovana Partizanka, v Občini Dolenjske Toplice od Soteske do Podturna poteka skoraj po sredini petih vasi.© Žurnal24 |
“V državnem proračunu je za prenovo križišča v središču Podturna že predviden denar, in ko bodo začeli graditi, bo občina zagotovila tudi denar za pločnike in javno razsvetljavo. Predvidevam, da bo to mogoče uresničiti leta 2010, saj je treba v križišču podreti tri hiše, DRSC pa se z lastniki pravkar dogovarja o odkupu in odškodnini,” pove župan občine Dolenjske Toplice Franc Vovk . Ob tem pravi, da naj bi bilo pločnikov za okoli 50 metrov ob križišču.
Podobno kot župan Vovk so nam o ureditvi križišča povedali tudi na DRSC, o možnostih prihodnje obnove Partizanke pa: “Ukrepi na cesti od Soteske do Podturna trenutno niso uvrščeni v razvojne programe.” “V naslednjih dveh letih nameravamo urediti tudi križišče dveh regionalnih cest v Soteski, avtobusno postajališče in obračališče ter križišče v Podhosti, idejne projekte pa imamo narejene tudi za vsa avtobusna postajališča od Soteske do Podturna,” še pove Vovk. Na to, da Podturnčani menijo, da zgolj ureditev križišča ne bo rešila prometne varnosti, Vovk odgovarja: “Prenova križišča vključuje tudi ureditev avtobusnih postajališč, za preostalo žal ni denarja. Občina ima tudi druge prednostne naloge, Podturn pa je že veliko dobil s pred kratkim zgrajeno kanalizacijo.”