Slovenija
100 ogledov

Pipistrel dobil mega posel v Indiji

Pipistrelovo letalo Garud Pipistrel
Pipistrel iz Ajdovščine je zmagal na natečaju indijskega ministrstva za obrambo, indijski vojski bo dobavil 194 šolskih letal.

Indijci bodo kupili letala iz karbonskih vlaken Virus SW 80 "GARUD", Pipistrel pa je zmagal v konkurenci enajstih ponudnikov. 

Odlikovanje podjetja Pipistrel. | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Ivo Boscarol, direktor in lastnik Pipistrela je danes v Indiji v New Delhiju s predstavniki indijske vojske podpisal pogodbo o dobavi 194 letal. "To je nedvomno daleč največja pogodba v vsej 26-letni zgodovini podjetja Pipistrel. Za indijsko vojsko bomo vsak mesec izdelali šest oziroma sedem letal. Na ta način imamo za prihodnji dve leti in pol razprodano polovico trenutnih zmogljivosti naše proizvodnje," je po podpisu povedal Boscarol. 

Potem, ko so letalo Garud izbrali za tehnično najbolj primerno in je bila izpogajana končna cena, so se več kot dve leti pogajali tudi o drugih podrobnostih pogodbe. 

Verjetno bo končna številka skoraj 300 letal

Pipistrel bo z dobavami začel čez osem mesecev na več kot sto različnih lokacij po vsej Indiji, vseh 194 pa mora biti dobavljenih znotraj obdobja tridesetih mesecev po prvi dobavi. Pipistrel se je moral pogodbeno zavezati, da dobavi po tretjem letu še dodatnih 100 letal, če bo naročnik to zahteval, tako da bo Pipistrel verjetno dobavil skoraj 300 letal. 

Pipistrel mora usposobiti tudi večje število osebja za posadko in servis. Pilote v Indiji bo usposabljalo Pipistrelovo partnersko slovensko podjetje Pipistrel Academy, ki se ukvarja s šolanjem pilotov in inštruktorjev. Indijsko osebje bodo naučili leteti na novih letalih in prešolali indijske inštruktorje, da bodo lahko skrbeli za nadaljnje izobraževanje sami. Pipistrel bo izšolal tudi mehanike, ki bojo novi floti lahko nudili nepretrgano tehnično podporo in skrbeli za redno vzdrževanje. Pipistrelu ne bo treba opraviti tako imenovanih protidobav oziroma kupiti indijskih izdelkov za določeno vrednost in tudi ne letal izdelovali ali delno sestavljati v Indiji.

Testirali so jih v ekstremnih razmerah

Zmagovalni izdelek je dvosedežno šolsko letalo, izdelano iz sodobnih kompozitnih materialov. Prevaža lahko 2 člana posadke in vso njuno opremo. Letalo poganja 80-konjski certificirani letalski motor. Doseže lahko hitrosti preko 220 km/h, leti več kot 3 ure brez pristanka in se povzpne na višino preko 6000 m. Uporablja lahko tudi travnate steze in nepripravljene terene. Letala bodo kadeti uporabljali za šolanje letenja in letalske varnosti, zato je Pipistrel opremil vsa tudi s posebnim balističnim reševalnim padalom (Ballistic Parachute Rescue System), ki v primeru nesreče rešuje hkrati celotno letalo in oba potnika, ki jima ni potrebno skakati iz kabine. Poleg tega ima letalo še več drugih varnostnih sistemov, na primer sedeže s funkcijo absorbcijo sile in potniško kabino, ojačano s plastjo Kevlar-jaTM. Pipistrelov Virus SW 80 "Garud", poimenovan po mitološki ptici ujedi »Garuda«, ki jo v hindujski mitologiji jaha bog Višnu, je bil temeljito preizkušen. Indijci so vsa letala, ki so se potegovala na natečaju, testirali v ekstremnih lokalnih pogojih – visoki vročini in vlažnosti, na izrednih nadmorskih višinah ipd. 

Pipistrel, ki ima trenutno 90 zaposlenih, je v 26 letih svojega obstoja izdelal že več kot 1300 različnih letal in motornih zmajev, ki letijo v več kot 80 državah na vseh celinah. Leta 2010 je osvojil Evropsko Poslovno nagrado (European Business Award) kot najinovativnejše podjetje v Evropski Uniji in zmagal na natečaju ameriške NASE leta 2011 s svojim letalom Taurus G4, ki je bilo sploh prvo popolnoma električno štirisedežno letalo na svetu.

Panthera letalo Pipistrel | Avtor: pipistrel.si pipistrel.si

 

Njihov najnovejši vrhunski tehnološki izdelek, štirisedežna Panthera, pa je edino letalo v kategoriji Generalne Aviacije, ki je na tržišču na voljo s tremi različicami pogona: bencinskim, hibridnim ter popolnoma električnim. Pipistrel je pooblaščeni načrtovalec letal z dovoljenjem Evropske Agencije za Letalsko Varnost EASA in pooblaščeni izdelovalec certificiranih letal ter ultralahkih letal.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 8
  • Boris Odreitz 18:29 12.oktober 2015.

    Ja pa Dr Janša Janez doktor nacizma in fašizma, raznih prevar in švercanja orožja .Taki v glavnem uspevajo

  • Franc Sadek 18:10 12.oktober 2015.

    Želel je graditi v Sloveniji. In epilog?!? Udbomafija ni bila v špilu!

  • benč 16:55 12.oktober 2015.

    Verjetno res in to zato ker ni hotel podkupovati barab!