Slovenija
588 ogledov

Po "original" v spletni butik

razno 13.11.12. racunalnik, foto: sasa despot Saša Despot
Mojbutik.si. Uporabniki prodajajo ponaredke elitnih blagovnih znamk. Tirs za zdaj dobil dve prijavi.

V spletnem oglasniku Mojbutik.si, ki je namenjen prodaji oblačil iz druge roke, se je razširila prodaja ponarejenih modnih izdelkov znanih blagovnih znamk – na črno, nas je opozoril bralec. Ob tem je izpostavil nekatere najočitnejše primere nedovoljene preprodaje ponaredkov; ena izmed uporabnic naj bi tako objavila fotografijo torbice znamke Michael Kors, na kateri se vidi tudi poln prtljažnik ponaredkov, kar nekaj prodajalcev pa naj bi kar brez ovinkarjenja zapisalo, da prodajajo kopije.

Osem evrov na ponaredek

Prodajo ponarejenih modnih izdelkov so potrdili tudi uporabniki, s katerimi smo stopili v stik. "Seveda gre za replike. Pred enim mesecem, ko smo nabavili nekaj teh izdelkov, smo mislili, da bo povpraševanje večje, saj smo tudi pri drugih uporabnikih videli, da prodajajo takšno blago, a ga ni veliko," je pojasnila uporabnica, ki ponuja kopije torbic znamk Prada in Louis Vuitton. Kot je povedala, je v zadnjem mesecu prodala približno sedem izdelkov, ki jih večinoma uvozi iz Madžarske. "Z enim prodanim izdelkom zaslužimo približno osem evrov," je dejala in zavrnila namige, da bi se od tega dalo živeti. Torbice sicer v povprečju prodaja za okoli 30 evrov.

Poleg Madžarske uporabniki ponaredke uvažajo tudi iz Turčije in Italije oziroma jih kupujejo prek tujih spletnih oglasnikov.

Odgovoren le prodajalec

Tržni inšpektorat RS (Tirs) je za zdaj prejel dve prijavi zoper konkretna uporabnika oglasnika Mojbutik.si. "Tirs primere prodaje izdelkov obravnava le z vidika dela na črno in oglaševanja takšnega dela, saj gre za trgovinsko dejavnost, za katero je potrebna ustrezna statusna organiziranost in je ne morejo opravljati posamezniki," je izpostavila glavna tržna inšpektorica Andrejka Grlić. Dodala je, da gre pri prodaji ponaredkov za kršitev zakona o intelektualni lastnini, nad katerim Tirs nima pristojnosti nadzora. Ta namreč predvideva sodno varstvo in aktivno vlogo imetnika blagovne znamke, ki je najbolje seznanjen z lastnostmi izdelka, iz katerih je razvidno, ali je blago ponaredek.

Za vsebino oglasa imetnik spletene strani ni odgovoren, je pa dolžan nadzornim organom posredovati vse podatke o posameznem oglaševalcu, s katerim razpolaga. Če se v postopku ugotovi delo na črno, se posamezniku izreče globa v višini 208 evrov in prepove opravljanje dejavnosti.

Spletni oglasnik Mojbutik.si administrira litovsko podjetje Tipro. Na naša vprašanja o preverjanju uporabnikov in spletni politiki niso odgovorili, nam je pa eden od zaposlenih povedal, da ima podjetje v Litvi okoli 60 spletnih portalov in več deset v tujini.

Ne morejo presojati

Bolha. "Ne moremo presojati, ali je izdelek, ki se prodaja, ponaredek, saj nismo spletna trgovina, ki je lastnik blaga, ampak le posrednik, zaradi česar je naša vloga nehvaležna," na vprašanje, kako pogosta je prodaja ponarejenih izdelkov, odgovarjajo pri največjem spletnem oglasniku v Sloveniji Bolha.com.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.