Slovenija
21 ogledov

Po regiji morda tudi s tramvajem

Prometni minister Patrick Vlačič, župan Zoran Janković in okoljski minister Roko Žurnal24 main
Javni potniški promet. Država obljublja pomoč.

“Nepojmljivo, da v letu 2010 stopiš z vlaka in nimaš povezave za naprej,” je dejal prometni minister Patrick Vlačič na včerajšnji predstavitvi koncepta celovitega javnega potniškega prometa (JPP) v ljubljanski regiji, ki mu je obljubil podporo. Strinjal se je tudi Roko Žarnić, okoljski minister, ki si na prihodnjem srečanju o JPP želi videti še kakšnega ministra, na primer kmetijskega.

Po besedah župana Zorana Jankovića je projekt ureditve JPP vreden 5,5 milijona evrov. Za izvedbo je potrebno široko soglasje, zato je pozval k pripombam na gradivo (objavljeno je na spletni strani Regionalne razvojne agencije Ljubljanske urbane regije).

Prednostni projekti
Poleg načrtovanih 38 sistemov P & R (parkiraj in se pelji) je med prednostnimi projekti vzpostavitev sodobnih hitrih linij po glavnih prometnih koridorjih v Ljubljani, ki bodo povezale vse dele regije.

Na njih bi bila potovalna hitrost povečana s petih na 24 kilometrov na uro. Tehnologija še ni izbrana, za zdaj pa stavijo na visokozmogljive avtobuse na ločenih pasovih in s prednostjo v križiščih, kar se lahko nadgradi z lahkotirno železnico, tramvajem ali metrojem.

Vozila do 1,5 milijarde evrov

Kakšna vozila bodo, je odvisno od kompletnega sistema prometa v regiji. Šele regija, pol milijona prebivalcev, daje tudi ekonomiko tega projekta. To pa pomeni, da mora biti zraven država,” je na naše vprašanje, ali se zavzema za tramvaj, odgovoril Miran Gajšek, načelnik oddelka za urejanje prostora Mestne občine Ljubljana (MOL), sicer vodja ožje projektne skupine pri pripravi koncepta. Po njegovi oceni bodo ta vozila “čez nekaj let, ko se bo to zgodilo”, stala od milijarde do milijarde in pol evrov.

Med prednostnimi nalogami je tudi izboljšanje železniškega prometa, predvsem navezava na Gorenjsko in Brnik ter Luko Koper, je izpostavil Gajšek.

Kakšna uporaba JPP je cilj?
Gajšek ocenjuje, da JPP v regiji zdaj uporablja osem odstotkov ljudi, cilj pa je, da bi ga uporabljalo od 20 do 30 odstotkov ljudi.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.