Predsednik republike želi z vožnjo s hibridnim avtomobilom biti Slovencem za zgled. A kaj ko
Toyotinega hibrida uporablja predvsem za vožnjo po mestu, medtem ko smo ga v ponedeljek zjutraj
zasačili, ko so ga v službo pripeljali s terenskim BMW-jem X5. Tisti popoldan je moral predsednik v
Koper. Ob BMW-ju pogosto uporablja tudi posebej podaljšano različico audija A8, ki velja za vse
prej kot ekološko vozilo.
Medtem ko si Evropska komisija prizadeva za sprejetje zakonodaje, ki bi omejevala povprečni
izpust škodljivih izpustov CO2 na 130 gramov na prevožen kilometer, predsednikov (ugibamo, da
dizelski) A8 na enaki razdalji v zrak izpusti 227 gramov. Če gre za potratni bencin v nosu, pa je
ta številka še občutno višja.
104 |
grame škodljivega CO2 na kilometer izpusti prius, A8 pa z 227 grami več kot dvakrat toliko.
|
“ Glede na dejstvo, da pri A8 ne gre za blindirano vozilo, bi lahko predsednik za potovanja po Sloveniji uporabljal hibridno toyoto, kar bi bilo z vidika ekologije tudi sprejemljivejše,” razmišlja Miha Pečoler, Žurnalov novinar avtomobilizma, in dodaja, da hibridni prius na povratni poti med Ljubljano in Mariborom v zrak izpusti 27 kilogramov škodljivega ogljikovega dioksida, medtem ko izpusti BMW-jeva terenska petica (s trilitrskim dizelskim motorjem) dobrega 55,5 kilograma, audijeva osmica (z motorjem enake prostornine) pa kar 59 kilogramov.