Slovenija
11281 ogledov

Ponudba je precej bolj pestra

Letališče Brnik Anže Petkovšek
Po stečaju Adrie Airways so se premešale karte na Letališču Jožeta Pučnika Ljubljana. S poletnim voznim redom prihajajo novosti.

Posledica stečaja Adrie Airways je bilo pričakovano zmanjšanje števila potnikov na brniškem letališču. Kakšne so končne številke za leto 2019, bo znano sredi januarja. Do vključno novembra 2019 je bilo na letališču oskrbljenih 1.635.865 potnikov, kar je v primerjavi z letom 2018 štiri odstotke manj. "Ocenjuje se, da bo leto 2019 zaključeno s pet odstotki potnikov manj kot v letu 2018, ko smo jih oskrbeli 1,82 milijona," pravijo v družbi Fraport Slovenija.  

Največji padec so zabeležili oktobra, ko je prišlo do stečaja Adrie Airways. Prvi padec so zabeležili že septembra, ko je že bilo odpovedanih veliko Adrijinih letov. Takrat se je število potnikov zmanjšalo za 10 odstotkov. Oktobra je bil padec 38-odstoten, novembra pa 27-odstoten. "Podatki za december se še analizirajo, lahko pa povemo, da je bil padec že manjši kot novembra," pojasnjujejo v družbi Fraport Slovenija. 

Zaradi stečaja Adrie Airways je bilo izgubljenih devet od 29 povezav v poletnem voznem redu, od katerih jih je po oceni upraviteljev letališča za povezljivost Slovenije resnično pomembnih pet. V času od stečaja so že nadomestili povezave s Frankfurtom, Münchnom, Brusljem in Zürichom. Večina drugih prevoznikov se je odločila za dodajanje frekvenc ali za letenje z večjimi letali. 

letališče prtljaga | Avtor: Profimedia Profimedia

Precej bolj pestra ponudba letov 'čez lužo'

Po stečaju Adrie Airways so se precej spremenile ponudbe povezanih letov čez glavna evropska vozlišča (predvsem vozlišča skupine Lufthansa) in cene teh letov, pravi Bert Logar iz agencije Po svetu. "Največje pozitivne spremembe so torej na povezanih letih. Predvsem po prihodu skupine prevoznikov pod okriljem Lufthanse so povezani leti po Evropi precej bolj dostopni (npr. let v Barcelono s prestopom v Frankfurtu) - splošno gledano so cene za te lete lahko padle tudi za polovico, s tem da so povezave super (le en kratek prestop na poti). Velika razlika je tudi pri letih 'čez lužo', ponudba letov v ZDA, Kanado in tudi v nekatere latinskoameriške države, je zdaj precej bolj pestra."

Logar prav povezave v ZDA in Kanado s skupino prevoznikov Lufthansa (Lufthansa, Swiss in Brussels Airlines) izpostavlja kot primere letov, ki jih pred stečajem Adrie nismo bili vajeni. Potniki so se namreč pred tem zaradi nekonkurenčnih cen letov raje odločali za lete z okoliških letališč. 

"S prihodom novih prevoznikov z različnih 'zavezništev' (Star Alliance, Oneworld, Skyteam) oziroma s povečanim številom letov obstoječih prevoznikov je na ljubljanskem letališču zavladala zdrava konkurenca, kar se že pozna na cenah kart (kot omenjeno, največja razlika v povezanih letih po Evropi in v ZDA). Trg torej dela svoje, zato verjamem, da bo zdaj precej manj odliva slovenskih potnikov na tuja letališča, saj bo na voljo več ugodnih ponudb z Brnika," ocenjuje Logar.

V nekaterih primerih je tudi v primeru nekaj deset evrov dražje ponudbe leta iz Ljubljane bolj smiselno leteti z Letališča Jožeta Pučnika Ljubljana kot z okoliških letališč. V stroške odhoda z drugih letališč je treba namreč všteti stroške transferja do letališča in čas, porabljen za vožnjo do teh letališč. "Primer: če je karta iz Ljubljane v New York recimo 500 evrov, z Dunaja pa 400 evrov, se po mojem mnenju ne splača leteti z Dunaja (drugače je seveda, če potuje en sam potnik ali pa 5 ljudi s svojim avtom). Torej, vse je odvisno od okoliščin - cen karte, oddaljenosti alternativnega letališča, lokacije bivanja potnika …," pojasni na primeru.

Naše stranke trenutno največ povprašujejo po letih v ZDA na NBA tekme slovenskih košarkarjev v Miamiju in Dallasu. Večji del strank bo na te tekme odletelo iz Ljubljane.

Bert Logar, Po svetu

slovenija 29.04.2010 kontrolni stolp, letalisce Jozeta Pucnika, Brnik; foto:Sasa | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Potniki se vračajo

"Leti so zelo dobro zasedeni. Na letališču opažamo trend vračanja potnikov, ki so v zadnjih letih potovali s sosednjih letališč," dogajanje po stečaju Adrie Airways komentirajo v družbi Fraport Slovenija. Kot je pričakovati, največ zanimanja med potniki velja za povezave do pomembnih evropskih vozlišč. 

Na letališču, kjer so si zadali cilj, prepeljati vsaj 1,5 milijona potnikov v 2020, opažajo v zadnjem obdobju več cenovno konkurenčne ponudbe. Prizadevajo si tudi za razširitev mreže na druge daljše destinacije. "Upamo, da bomo lahko ponovno pozdravili čarterske lete z Japonske," navedejo primer. 

Poletni vozni red prinaša spremembe

Z novim poletnim voznim redom bodo v veljavo stopile nekatere spremembe. Med najpomembnejšimi je zagotovo jutranji let v Frankfurt (7:05), ki ga bo z 29. marcem začela izvajati Lufthansa. Iz Frankfurta se bo letalo vračalo proti Ljubljani ob 20.30. Vsaj en let v tednu več bo v Bruselj opravila letalska družba Brussels Airlines, kar pomeni, da bodo opravili vsaj sedem letov na teden. 

British Airways bo na londonsko letališče Heathrow v poletni sezoni letel štirikrat na teden (v 2019 je poleti letel dvakrat). Leteti bodo začeli prej kot lani, in sicer 22. maja ter vse do 25. septembra. Air France bo med Ljubljano in Parizom letel dvakrat na dan. Lani poleti so leteli sedemkrat na dan. Aeroflot bo s poletno sezono 2020 na liniji med Ljubljano in Moskva ponudil dva leta na dan, skupaj 14 letov na teden. Nov bo nočni let. Tako Aeroflot kot Air France bosta letela z airbusi A320. 

Montenegro Airlines bo med Ljubljano in Podgorico letel šestkrat na teden, medtem ko je lani poleti večinoma letel trikrat na teden. Finski Finnair bo letel vsak dan, medtem ko je lani med Helsinki in Ljubljano letel petkrat. 

Španski prevoznik Iberia bo v poletni sezoni začel leteti med Ljubljano in Madridom. Pet tednov bodo na relaciji Ljubljana – Madrid leteli štirikrat tedensko, prvič 25. julija. Na omenjeni relaciji bodo uporabljali letali tipa Airbus A319 in A320, ki imata med 141 in 180 sedežev. LOT, ki je lani letel v Varšavo vsak dan, bo poleti 2020 letel osemkrat na teden. 

Pri tem Fraport poudarja, da poletni vozni red še ni sestavljen/zaključen, tako da se lahko pričakujejo še kakšne spremembe. "Prepričani smo, da se bo vozni red še prilagajal tudi pri drugih destinacijah, takoj ko bodo zmogljivosti in organizacije letenja pri prevoznikih to dopuščali," dodajajo. 

Fraport Slovenija | Avtor: Fraport Slovenija Fraport Slovenija

Nov terminal do poletja 2021

Na brniškem letališču poteka gradnja novega terminala, s katero bodo odpravili ozka grla obstoječe infrastrukture. "Zgrajena je betonska konstrukcija novega potniškega terminala z nosilnimi stebri. Proti koncu gre gradnja nosilne konstrukcije prvega nadstropja. Z izvajalcem del, GIC Gradnje zelo dobro sodelujemo. Podpisali smo že pogodbo za dobavo opreme za sortirnico prtljage ter za izvedbo tehničnega varovanja novega terminala. Nabava novih rentgenov se zaključuje. Letos bomo objavili razpisa za dobavo IKT opreme in za notranjo opremo terminala," povedo o tem, kako daleč so z deli. Odprtje terminala je načrtovano do poletja 2021. 

Pripravljajo se tudi na gradnjo dveh servisnih parkirišč, namenjenih zaposlenim. Vsako bo imelo 12 tisoč kvadratnih metrov, kar pomeni po 500 parkirnih mest za avtomobile. Parkirišči bosta dokončani do jeseni 2020. V teku so tudi postopki za razširitev glavne letališke ploščadi, ki se bo odvila v dveh fazah in bi lahko bila dokončana do druge polovice 2021. 

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 7
  • 277e7e0798e154efbedb78510b05597587d206c4 17:46 11.januar 2020.

    Tako je, ko odstraniš vse prisesane iskalce monopolnih rent pri nas in nastopi trg. Res bi lahko bili neka upoštevana in razvita država brez državnih podjetij. Ker jih v ozadju usmerjajo bivši tajnoproračunski sistemi.

  • miho 17:22 11.januar 2020.

    Jaz bi v stečaj poslal kar vse slovensko gospodarstvo in z zakonom omogočil, da v Slovenijo pridejo tuja podjetja, direktno vodena s strani tujih direktorjev, brez agentov v Sloveniji. Takrat bo naše gospodarstvo poletelo.

  • Janez_53 16:10 11.januar 2020.

    Upam, da ne bodo naši politikantski butlji še naprej razmišljali o ustanovitvi nove letalske družbe!