Slovenija
15 ogledov

Postavitev znakov, da te kap

Šlamparija. Bralec opozoril, da si znaka za omejevanje hitrosti sledita na zgolj nekaj metrih. Odgovor direkcije. Koncesionarja že aprila pozvali k spremembi.

"Ob pogledu na ta znaka se človek vpraša, kdo v Sloveniji skrbi za cestno signalizacijo," se je pridušal bralec Rok nad postavitvijo signalizacije v občini Duplek. S fotografije je razvidno, da znaku za omejitev hitrosti 70 km/h po le nekaj metrih že sledi nova signalizacija, ki hitrost s 70 km/h omejuje na 50 km/h.

"V primeru, na katerega vas je opozoril bralec, je Direkcija RS za ceste v mesecu aprilu koncesionarja opozorila, da je prometna signalizacija nameščena neustrezno, in sicer bi morala znaka (omejitev 50 km/h in konec omejitve 70 km/h), s katerima se konča območje dvignjene hitrosti na 70 km/h znotraj naselja Duplek, stati okoli 35 metrov kasneje. Koncesionar je zagotovil, da bo prometno signalizacijo ustrezno premestil," nam je pojasnila Sandra Kržan z Direkcije RS za ceste (DRSC).

Direkcija RS za ceste je lani pristopila k projektu urejanja prometne signalizacije na način, da ne bo več dovoljevala množice izjem, to pomeni, da bo na posameznih odsekih znotraj naselij dvigovala največjo dovoljeno hitrost, ker to omogočajo tehnični elementi ceste in preglednost.
DRSC

Pravilnik o prometni signalizaciji posebej ne predpisuje oddaljenosti med posameznimi prometnimi znaki, temveč le način postavitve posameznega znaka, pojasnjujejo na direkciji. "Prometni znaki morajo biti postavljeni na način, ki vozniku omogoča preglednost in ustrezno zaznavnost prometne signalizacije. Praviloma se znaki na glavnih in regionalnih cestah postavljajo na medsebojni razdalji najmanj 20 metrov," dodajajo in zatrjujejo, da se odzovejo na vsak primer, ko posamezniki ali ustanove poizvedujejo o možnostih sprememb signalizacije, stanje preverijo na terenu, in če je sprememba strokovno utemeljena, koncesionarju naložijo spremembe signalizacije.

Izjem bo manj, ureditev prijaznejša
V luči prihajajočega zakona varnosti v cestnem prometu, ki bo med drugim prvega julija močno zaostril kazni za prekoračitve hitrosti v naseljih, smo na DRSC naslovili tudi vprašanje, na kakšen način bodo poskrbeli za odpravo nekaterih nelogičnih postavitev signalizacije, predvsem omejevanje hitrosti s pomočjo tabel za naselje kljub okoliščinam, ko so table postavljene veliko prezgodaj ali pa razmere omogočajo tudi višje hitrosti.

Poznate tudi vi kakšen primer po vašem mnenju napačno oziroma nelogično postavljene cestne signalizacije? Pišite nam na naveza@zurnal24.si.

Bralci dnevno poročajo o takšnih točkah, ki po njihovem mnenju ovirajo pretočnost, a hkrati nimajo vpliva na varnost, policisti pa jih na drugi strani izkoriščajo za lahkotno oglabljanje prekrškarjev.

Odgovor je bil sledeč: "Iz vašega  vprašanja je moč razbrati, da kot voznikom prijazno postavljeno signalizacijo razumete predvsem tisto, ki dovoljuje visoke hitrosti. Neprilagojena hitrost je eden glavnih vzrokov za tako visoko število prometnih nesreč, kot ga beležimo v Sloveniji. Direkcija RS za ceste je v preteklem letu pristopila k projektu urejanja prometne signalizacije na način, da ne bo več dovoljevala množice izjem, to pomeni, da bo na posameznih odsekih znotraj naselij dvigovala največjo dovoljeno hitrost, ker to omogočajo tehnični elementi ceste in preglednost. S tem, ko bo voznik znotraj naselja osredotočen na ostale informacije, podane s prometno signalizacijo, je prometna signalizacija voznikom bolj prijazna. Pravilno vprašanje namreč ni 'koliko je omejitev, kako hitro lahko peljem', ampak 'kako lahko varno peljem skozi to naselje'".

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.