Slovenija
204 ogledov

Zapravili boste 320 in dobili darilo za 14 evrov

Praznični december Profimedias
Če ste povprečen slovenski potrošnik boste za praznike namenili namenili 320 evrov, od tega 149 evrov za darila, 129 evov za hrano in pijačo ter 46 evrov za druženje. Povprečna vrednost darila, ki jih boste prejeli ob koncu leta, bo znašala 14 evrov.

Čeprav si Slovenci ob praznikih ob koncu leta večinoma želimo prejeti denar (gotovino), darilni bon za potovanje ali darilni bon na splošno, pa za darilo najpogosteje prejmemo sladko pozornost, darilni bon ali knjigo, ugotavlja raziskava družbe Deloitte o prazničnih nakupih v Sloveniji.

"Najpogosteje obdarujemo ožje člane družine (otroke, partnerja), praznični proračun pa dokaj skrbno načrtujemo," ugotavlja raziskava.

Za praznične nakupe 320 evrov

V povprečju bomo za praznike letos namenili 320 evrov, od tega 149 evrov za darila, 129 evov za hrano in pijačo ter 46 evrov za druženje. "Ocenjeni proračun znaša dobrih sto evrov manj od povprečja, ki ga bodo za praznike ob koncu leta namenili anketirani v ostalih evropskih državah," pojasnjujejo pri Deloitteu.

Povprečna vrednost darila za katerega izmed praznikov ob koncu leta v Sloveniji je 14 evrov, darilnega bona pa 28 evrov. "To je občutno manj od evropskega povprečja, kjer je za darilo za posameznega obdarovanca namenjenih 26 evrov, za darilni bon pa 42 evrov."

Načrtovani družinski proračun za praznično zapravljanje je pri Slovencih sicer v tem letu za približno odstotek nižji kot lani, a je proračun za darila za 3,6 odstotka višji, medtem ko bomo za druženje namenili za 14 odstotkov manj denarja.

Evropsko povprečje sredstev, ki jih gospodinjstvo nameni za praznične nakupe je višje od slovenskega in znaša 441 evrov. "Za darila povprečno evropsko gospodinjstvo zapravi 276 EUR, kar je skoraj dvakrat toliko kot slovensko," pojasnjujejo pri Deloitteu.

Največji praznični zapravljivci so Britanci, ki bodo za praznično nakupovanje namenili kar 884 EUR za praznično nakupovanje. Tudi ostale države z višjo kupno močjo bodo v prazničnem času zapravile več, izjema so Nizozemci, ki nameravajo zapraviti 'zgolj' 245 EUR.

Slovenci kar zadeva sicer vse bolj prevzemo potrošniške navade, ki smo jih doslej opazovali predvsem čez lužo, kot je recimo črni petek, ki so ga za trženje svojih izdelkov začeli uporabljati tudi naši trgovci.

Črni petek se uveljavlja tudi pri nas

"Črni petek smo v naših poslovalnicah organizirali že drugo leto zapored," pojasnjuje Nina Bisić s Harvey Normana, kjer so reklamirali tudi do 85 odstotne popuste in so z odzivom kupcev na akcijo zelo zadovoljni. "Obisk je bil tudi letos izjemen, kupci se na tovrstne promocije fantastično odzivajo. Ker črni petek zaznamuje pričetek božično nakupovalne mrzlice, so se v velikem številu odločali za nakupe daril ali za izdelke, s katerimi bodo praznike pričakali v lepšem domu."

Praznični december | Avtor: Profimedias Profimedias

Največ seveda zapravimo za praznični december. V Sparu se prodaja decembra poveča za okoli 25 do 30 odstotkov glede na povprečen mesec. "Običajno je prodaja decembra v povprečju višja za deset do trideset odstotkov, seveda različno po posameznih skupinah izdelkov," pove Tanja Durin iz Mercatorja. "Penin se na primer decembra proda bistveno več kot med letom, izdelki kot so novoletni okraski pa se prodajajo samo v tem obdobju leta, torej je prodaja takih izdelkov tudi do 100 odstotkov večja kot sicer."

Kupijo največ izdelkov za praznično mizo, za obdaritev in okrasitev, pri čemer po besedah kombinirajo izdelke različnih cenovnih in kakovostnih razredov. "Za obdaritev kupujejo izdelke kot so darilne kartice, kozmetični seti, mali gospodinjski aparati, zabavna elektronika, igrače in galanterija, vendar ljudje pogosto kupujejo kot darila tudi druge izdelke kot so denimo domače marmelade, olja, vina, delikatese, potice, pecivo, čaji, vina, penine in podobno," pove Durinova. "Za praznično mizo se tradicionalno proda več mesa in delikatesnih izdelkov, sladkih izdelkov in peciva, vina, penin in žganih pijač, pa tudi svežega sadja in zelenjave."

V Sparu pravijo, da se v prazničnih dneh prodaja izdelkov na nekaterih oddelkih poveča bolj, na drugih manj. "Največji dvig prodaje beležimo pri sladkarijah in igračah," pravi Pika Breskvar. "Dobri meseci v smislu prodaje so poleg decembra še julij ter mesec, ko praznujemo Veliko noč."

V Harvey Normanu gre v decembru za med predvsem elektronika, ki je po besedah Bisićeve priljubljeno darilo "od najnovejših tehnoloških igračk, kot so droni, ki so ta hip zagotovo najbolj zaželeno darilo, pa do nekoliko bolj tradicionalnih, kot so telefoni, tablice, fotoaparati in prenosniki".

Kupujemo prej in čakamo na akcije

Trgovci ugotavljajo, da ljudje vse več kupujejo v akcijah in čakajo na ugodne nakupe. "Čas brezglavega nakupovanja je mimo," pravi Bisićeva. "Prazniki ljudem tradicionalno veliko pomenijo, zato se radi obdarujejo in dostojno praznujejo. Kupujejo pa bolj načrtno, ne vsega naenkrat, več se kupuje v akcijah," razlaga Durinova. "Ljudje imajo različne nakupne navade tudi za praznike, nekateri nakupe razporedijo in začnejo določne izdelke kupovati že sredi novembra, drugi kupujejo bolj v  zadnjem trenutku. Največ je nakupov v dnevih tik pred prazniki, predvsem svežih izdelkov za pogostitev."

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 3
  • zkvazdjkrregistracijozahtevate 11:56 04.december 2015.

    Ja men je najbolj blesav ko rečejo no tedva pa delata že mnogo let in imata skupaj 40 let izkušenj. Skupaj? Vsak po 20 pa rečejo skupaj zato da se lepš sliš ...mislm krneki no. Men se prov blesav zdi.

  • korisnik_10911 19:30 03.december 2015.

    Dedi, kaj je to statistika, kaj je to povprečje? - vpraša vnuk Pa glej "sine", če seštejemo tvojega malega bratca, ki je star 2 leti, tebe, ki si star 4 in mene k sem star 75, mi skupaj ...prikaži več imamo 81 let. Naše povprečje je 27 let, statistično gledano smo v najboljših letih za sex, v bistvu pa noben od nas ne zmore!

  • blueone 17:55 03.december 2015.

    statistika :-)