Slovenija
3481 ogledov

Premier Šarec podjetja v državni lasti poziva, naj razmislijo, kje bodo oglaševala

Marjan Šarec Saša Despot
Ali želja po dobičku res upravičuje strpnost do nestrpnosti, podjetja sprašuje predsednik vlade.

"Vedno sem in bom zagovarjal samostojnost in neodvisnost delovanja podjetij. Razumem, da si prizadevate za tržno uspešnost in konkurenčnost. Razumem tudi, da stremite k doseganju poslovnih ciljev ter da vaši oddelki za trženje, ki so osredotočeni na učinkovitost, skušajo doseči čim širši krog ciljnih skupin," je v odzivu na pozive, naj se javno opredeli do oglaševanja delno ali večinsko državnih podjetij v medijih, ki širijo sovražne vsebine, zapisal premier Šarec. 

Šarec: Razmislek je na mestu

"Pa vendar je ob široki paleti načinov in poti oglaševanja ter zlasti ob dejstvu, da se predstavljate kot »družbeno odgovorna« podjetja, zavezana svojim »etičnim kodeksom«, na mestu razmislek, kakšno je sporočilo vašega oglaševanja v medijih, ki se od nestrpnosti in sovražnega govora ne ogradijo in ju ne obsodijo, pač pa – nasprotno – celo širijo ali pri tem pomagajo."

Šarec se v odziva na akcijo Državljan D in kampanjo Botri sovraštva, v katerih predvsem podjetja Telekom Slovenije, Petrol Slovenija, T-2 d.o.o., Zavarovalnica Triglav, Mercator, Telemach, Radio 1 pozivajo, naj ne oglašujejo v časopisih s sovražnimi in nepreverjenimi vsebinami.  

V času pehanja za dobički pomembna tudi odgovornost

Šarec poudarja, da sta medijska in svoboda govora temelja demokracije, poudarja pa, da to še zdaleč ne pomeni, da sta neomejeni. "Zato je v teh časih neizprosne tekmovalnosti in pehanja za dobički naša skupna naloga, celo odgovornost, da tudi prek oglaševanja ustvarjamo tako ozračje srčnosti in strpnosti kot tudi sprejemanja ranljivih, drugačnih in drugače mislečih."

Res hočemo, da postane sprejemljivo prav vse?

"Želim opozoriti, da sovražne vsebine, med katerimi velja izpostaviti najmanj homofobijo in rasizem, zastrupljajo družbo, vanjo vnašajo razdor in le spodjedajo že tako krhka strpnost in sožitje. Meja dopustnega, že zdaj pogosto zabrisana, tako še bolj bledi. Res hočemo, da sprejemljivo postane prav vse?"  v sporočilu, objavljenem na spletni strani vlade, sprašuje premier Šarec. 

Ali želja po dobičku res upravičuje strpnost do nestrpnosti?

"Morda se do vsebin, ob katerih se pojavljajo vaši oglasi, ne želite opredeljevati. A to je napačen odnos, kajti bralci vaše ravnanje lahko razumejo tudi kot aktivno podporo zapisanemu. Še več, sovražnim vsebinam dajete legitimnost. To, verjamem, ni vaš namen. A vaše oglaševanje je moč razumeti tudi tako. Glede na vse zapisano vas na koncu še enkrat pozivam k razmisleku: ali želja po dobičku res upravičuje strpnost do nestrpnosti."

Komentarjev 47
  • vladek 06:46 25.november 2018.

    potem bo RTVSLO v enem tednu propadla da bi saj

  • marsal 21:36 24.november 2018.

    Klasično preseganje pooblastil. Prosim , da se uvede interpelacija proti klovnu iz Kamnka!

  • mirror 15:20 24.november 2018.

    Na RTV SLO smo videli prispevek, kjer smo videli v ozadju transparent Smrt Janšizmu. Ali ni to sovražni govor, če nekomu groziš s smrtjo? "Janšistov" je 25% volilnih udeležencev.