Naprave na slovenskih smučiščih so večinoma stare, pooblaščene ustanove pa jih pregledujejo tako, kot narekuje slovenska zakonodaja, ki je primerljiva z evropsko.
“Pri nas pregledujemo naprave tako, kot to počno v tujini, le da imajo tam nove naprave, pri nas pa so stare,” srž problema pregledov povzame Štefan Greif, direktor Inštituta za varstvo pri delu in varstvo okolja (IVD) Maribor.
Sedežnica, na kateri se je v soboto zgodila nesreča, je bila stara več kot 30 let in je bila leta 2003, po odsluženi dobi na italijanskem smučišču, pripeljana na Mariborsko Pohorje.
Greif meni, da se zaradi starosti naprav pojavlja utrujenost materiala in bi morali zato zaostriti preglede starih naprav; to pa je povezano z bistveno večjimi stroški.
Jeseni nov pravilnik
Ministrstvo za promet pripravlja nov pravilnik o strokovno-tehničnih pregledih za žičniške naprave, ki bo verjetno jeseni poslan v presojo poslancem v državni zbor.
“Novi pravilnik bo preciziral postopke in procedure pri strokovno-tehničnih pregledih ter pogoje za pridobitev pooblastila za izvajanje strokovno-tehničnih pregledov, uvaja se tudi periodično preverjanje izpolnjevanja teh pogojev, predpisan pa bo tudi strokovni preizkus pregledovalcev, torej ljudi, ki preglede izvajajo,” so sporočili z ministrstva.
Da je nov pravilnik več kot dobrodošel, se strinja tudi Greif, čeprav je z njim slabo seznanjen: “Ker so pri nas starejše naprave, je prav, da kaj dodatno pregledamo.”
6
ogledov
“Preglede bi morali zaostriti”
Neprimerno. Stare žičnice se pregledujejo po zakonodaji, pisani za pregledovanje novih naprav. V pripravi nov pravilnik.