Slovenija
17 ogledov

"Prevozniki se povežite ali boste propadli"

Croatia Airlines Arpingstone / Wikipedia
Letalski prevozniki z območja nekdanje Jugoslavije - Croatia Airlines, Jat, Adria Airways, BH Airlines in Montenegro Airlines - bi se morali povezati ali celo združiti, če hočejo preživeti na trgu, svetuje generalni sekretar AEA Ulrich Schulte-Strathaus. Zanimanje za to sta že pokazala Adria Airways in JAT.

Priznani strokovnjak Ulrich Schulte-Strathaus in generalni sekretar Združenja evropskih letalskih prevoznikov (AEA) je prepričan, da so lokalne letalske družbe z območja nekdanje Jugoslavije premajhne, da bi uspešno sledile konkurenci na trgu, in poudarja, da je nekdanji skupni jugoslovanski letalski trg razdrobljen, nacionalni prevozniki pa so premajhni in neučinkoviti. Zavzema se za regionalno rešitev oz. globalno družbo v tej regiji, ki bi zadovoljevala lokalne potrebe in se povezovala s tujimi letalskimi prevozniki preko mednarodnih letalskih vozlišč.

"Vsaka letalska družba lahko preživi in postane konkurenčna le, če skrbi za stroške in strategije, ki upoštevajo tako prednosti kot slabosti. Vendar je izziv v jugovzhodni Evropi še posebej velik, ker je trg zelo razdrobljen. Omejevalni dejavnik so protitrustni zakoni, pa tudi politično to ne bi bilo enostavno, vendar je potrebno legitimno in močnejše sodelovanje, da bi bolje izkoristili sinergije in ustvariti situacijo v regiji, kjer bi bili vsi zmagovalci," je dejal Ulrich Schulte-Strathaus v pogovoru za Večernji list.

Težava so prootitrustni zakoni in politika

Na vprašanje, ali meni, da bi po 20 letih lahko ponovno vzpostavili nekakšno različice JAT-a, takratnega skupnega prevoznika, je Schulte-Strathaus dejal: "Da, ampak to zahteva izjemo v protitrustnih zakonih. Politično je tudi sedež nove družbe pomembna tema."

Letalske družbe iz nekdanje Jugoslavije so v nezavidljivem položaju. Vse poslujejo z milijonskmi izgubami in vsem grozi, da bodo končale v stečaju kot madžarski Malev, njihove linije pa potem prevzame neka velika družba, kot je to storila Lufthansa na Madžarskem. Da bi se npr. Croatia Airlines rešila iz težav, je pomembno, kot meni Schulte-Strathaus, da "vlada, predstavniki letališča, letalske industrije in turističnega sektorja sedejo za isto mizo."

"Croatia Airlines bi morala biti vodilna"

Darko Prebežac, profesor z zagrebške ekonomske fakultete in bodoči član nadzornega sveta Croatia Airlines ne vidi možnosti za krepitev povezovanja letalskih prevoznikov predvsem zato, ker je ta regija še vedno politično občutljiva. Prepričan je, da bi med regionalnimi letalskimi družbami lahko vzpostavili marketinško zavezništvo ob upoštevanju, da bi pri predlaganju in izvajanju morebitnega sodelovanja imela vodilno vlogo Croatia Airlines. "Ta je še vedno v najboljšem položaju v primerjavi z drugimi letalskimi prevozniki tudi kar se tiče trga in operativno-tehničnih sredstev," je dejal.

Vse družbe v Vzhodni Evropi so v resnih težavah, ne le tiste iz nekdanje Jugoslavije, zato bi treba rešitev poiskati regionalno širše - skupaj s Čehi, Madžari, Bolgari ... "Mislim, da ni mogoče nikakršna balkanska aliansa," je povedal.

Sicer so veliko zanimanje za povezovanje v regiji že pokazali v Adrii Airways in JAT-u.

Komentarjev 3
  • privat 10:40 08.april 2012.

    nikoli in nikdar ne bo več take Yugoslavije...mogoča je zveza brez srbije in z vojvodino ter sanjakom!! Morilce je potrebno kaznovati ne pa v nobenem primeru nagrajevati!!

  • Žurnalček 23:12 06.april 2012.

    Kdaj se bodo Hrvatje nehal hvalt. Saj to je za crknt od njihovega hoštaplaraja. Odprodati del avionov in njihove linije zapolniti z že obstoječimi -stoječimi. Vsa filozofija . Hrvatje še dnarja nimajo za svoj ZG aerodrom in so ga prodali ...prikaži več Francozom za 30 let. Se pravi nimajo domicilnega aerodroma- nižje cene- pa hočejo biti marka. Croatia pa stoji finančno tko k ta prava Kroatija !!!!

  • Stolp 22:31 06.april 2012.

    Kdaj bo Yu spet skupaj?Ko se bodo Srbi in Hrvati spoprijateljili, ko bo Slovenc častil pijačo, ko bo Črnogorc prijel za motiko in ko bo Bosanc vse skupaj zakapiral!