Slovenija
4 ogledov

Prvemu možu SŽ grozi zapor

Tomažu Schari grozi uklonilni zapor. Žurnal24 main
Prometni inšpektor je zoper generalnega direktorja Slovenskih železnic Tomaža Scharo zaradi neplačevanja kazni, ki so jih izrekli inšpektorji, vložil predlog za uklonilni zapor.

Po poročanju Večera je prometni inšpektorat zoper odgovorno osebo Slovenskih železnic, generalnega direktorja Tomaža Scharo, zaradi neplačevanja kazni, ki so jih inšpektorji izrekli železnicam zaradi zamud pri opremljanju vozil za posebne namene z budniki, vložil predlog za uklonilni zapor. Budnike predvideva od julija 2007 veljavni zakon o varnosti v železniškem prometu, ki določa, da morajo biti z njimi opremljena vsa vlečna vozila na železnicah, lokomotive, motorni vlaki in vozila za posebne namene. Gre za varnostne naprave za spremljanje odzivov voznika, ki ustavijo vlak, če se motorovodja ne odzove v času, ki je določen z napravo.

Zakon ni predvideval nobenega prehodnega obdobja za uveljavitev določbe, ki predvideva namestitev budnikov, zato so prometni inšpektorji začeli nadzirati njeno izpolnjevanje takoj po sprejetju predpisa. V več primerih so ugotovili, da vozila Slovenskih železnic za posebne namene nimajo ustrezne opreme, zato so 12. oktobra 2007 izdali upravno odločbo, s katero so jim prepovedali vožnjo, navaja Večer. Po opozorilu države so Slovenske železnice začele nabavljati budnike, da bi izpolnile zastavljeni rok. Kot so za Večer pojasnili na železnicah, so posel izpeljali brez javnega razpisa, so pa s svojo družbo Centralne delavnice po zakonu o javnem naročanju na področju transporta sklenili pogodbo o vgradnji budnikov v 46 vozil. Šlo je namreč za tako imenovano "in house" naročilo znotraj istega podjetja, za katero zakonodaja ne predpisuje javnega naročila.

Čeprav je ministrstvo razveljavilo odločbo prometnih inšpektorjev, pa je ostal prekršek zoper zakon, saj je za odločanje o njem pristojno sodišče. Poleg tega so inšpektorji tudi po tem, ko naj bi Slovenske železnice nabavile budnike, ugotavljali, da ti niso bili vgrajeni, s čimer so nastale nove kršitve zakona o varnosti v železniškem prometu. Predpisana globa za takšno početje je od 4000 do 30.000 evrov. Poleg tega je po mnenju inšpektorjev družba z nespoštovanjem njihovih opozoril kršila tudi zakon o inšpekcijskem nadzoru, za kar bi morala plačati po 1500 evrov kazni.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.