Slovenija
1420 ogledov

Prvi izpit za pilote brezpilotnih zrakoplovov

Dron Evropska komisija
V torek, 16. avgusta, bo Agencija za civilno letalstvo organizirala prvi izpit za pilote brezpilotnih zrakoplovov.

Prijava in izpit staneta 48 evrov, kdor bo na 75 odstotkov vprašanj pravilno odgovoril in ga opravil, pa bo moral za izdajo potrdila o opravljenem izpitu odšteti še dodatnih 40 evrov. 

Ne potrebujejo pa vsi upravljalci izpita, to je odvisno od kategorije letalske dejavnosti, ki je določena glede na maso zrakoplova in na razred, kjer bo dron letel (glej tabelo). 

Kategorije letalskih dejavnosti z brezpilotniki | Avtor: zurnal24.si zurnal24.si

Za dejavnosti kategorije A in B lahko operater poda izjavo, da upravljalci poznajo pravila letenja. V primeru fizične osebe to izjavo očitno podaš sam zase. Ali pravila letenja res pozna, pa lahko agencija kadarkoli preverja. 

Tudi izjema obstaja ...

Izjema: če je dron lažji od petih kilogramov in nekdo leti za lastne, nekomercialne namene, pa se šteje, da ne gre za izvajanje letalskih dejavnosti, treba pa se je držati omejitev, ki veljajo za letalske modele. 

Obvezno zavarovanje, navodila, izjava, dnevnik letov ... 

Uredba o sistemih brezpilotnih zrakoplovov, ki je bila objavljena v Uradnem listu številka 52/2016 ter začne veljati v soboto, je prinesla tudi obvezno zavarovanje za brezpilotnike, obvezno indentifikacijsko ploščico oziroma nalepko. Ob letenju bo treba imeti pri sebi letalski priročnik ali navodila za uporabo brezpilotnika. 

Operater bo moral pred začetkov dejavnosti obvestiti agencijo, imenovati odgovorno osebo, voditi in dve leti hraniti zapise o letu.

Operater, ki bo izvajal dejavnosti kategorije C, bo moral imeti operativni priročnik, v katerem bodo med drugim predvideni postopki v sili, primeru nesreč, vzdrževanje brezpilotnika, imeti bo moral kontrolne liste za kritične faze leta. Imeti bo moral tudi manj kot pet let staro zdravniško spričevalo, ki se izda nepoklicnim voznikom. 

Nočni let mora predhodno odobriti agencija, vsak let v sistemu prikaz pogleda iz zrakoplova pa se šteje kot dejavnost kategorije D. 

dezurni@zurnal24.si

 

V torek, 16. avgusta, bo Agencija za civilno letalstvo organizirala prvi izpit za pilote brezpilotnih zrakoplovov.

 

Prijava in izpit staneta 48 evrov, kdor bo na 75 odstotkov vprašanj pravilno odgovoril in ga opravil, pa bo moral za izdajo potrdila o opravljenem izpitu odšteti še dodatnih 40 evrov.

 

Ne potrebujejo pa vsi upravljalci izpita, to je odvisno od kategorije letalske dejavnosti, ki je določena glede na maso zrakoplova in na razred, kjer bo dron letel (glej tabelo).

 

Za dejavnosti kategorije A in B lahko operater poda izjavo, da upravljalci poznajo pravila letenja. V primeru fizične osebe to izjavo očitno podaš sam zase. Ali pravila letenja res pozna, pa lahko agencija kadarkoli preverja.

 

Izjema: če je dron lažji od petih kilogramov in nekdo leti za lastne, nekomercialne namene, pa se šteje, da ne gre za izvajanje letalskih dejavnosti, treba pa se je držati omejitev, ki veljajo za letalske modele.

 

 

 

masa zrakoplova

razred I
kjer ni
objektov in ljudi

razred II
kjer so le pomožni objekti (staje, deponije, hangarji)

razred III
kjer so objekti, namenjeni za stanovanje, bivanje ali rekreacijo

razred IV

področje ožjih urbanih con (središča mest, naselja in kraji)

do 5 kg

A

A

B

C

do 25 kg

A

B

C

D

do 150 kg

B

C

D

D

 

 

 

 

Uredba o sistemih brezpilotnih zrakoplovov, ki je bila objavljena v Uradnem listu številka 52/2016 ter začne veljati v soboto, je prinesla tudi obvezno zavarovanje za brezpilotnike, obvezno indentifikacijsko ploščico oziroma nalepko. Ob letenju bo treba imeti pri sebi letalski priročnik ali navodila za uporabo brezpilotnika.

 

 

Operater bo moral pred začetkov dejavnosti obvestiti agencijo, imenovati odgovorno osebo, voditi in dve leti hraniti zapise o letu.

 

 

Operater, ki bo izvajal dejavnosti kategorije C, bo moral imeti operativni priročnik, v katerem bodo med drugim predvideni postopki v sili, primeru nesreč, vzdrževanje brezpilotnika, imeti bo moral kontrolne liste za kritične faze leta. Imeti bo moral tudi manj kot pet let staro zdravniško spričevalo, ki se izda nepoklicnim voznikom.

 

 

Nočni let mora predhodno odobriti agencija, vsak let v sistemu prikaz pogleda iz zrakoplova pa se šteje kot dejavnost kategorije D.

 

 

 

Komentarjev 13
  • h3o 23:31 06.avgust 2016.

    boli njih mišica za drončke in varnost! oni so si službe zrihtal in našli še eno žilo denarja, to je vse!

  • Ludvik Miholic 21:14 06.avgust 2016.

    neseri ga se niso prisli atentatorji

  • Ludvik Miholic 21:12 06.avgust 2016.

    ce bi jas imel ta avijon bi stavil sto kilogramov dinamita i bi spostil na poslance kateri so taki zakon izglasovali morda se najde taki da bo to naredil pa nebo nobene skode za bandite