Slovenija
20 ogledov

Razrite čakajo več let

KPL bo z minimalnimi sanacijami cest začel aprila, marca pa bo z občino določil, Žurnal24 main
V Ljubljani je treba obnoviti tretjino cest, a ni denarja, pravi Zvonko Šavor, direktor KPL.
Sedem milijonov manj
Proračun. V osnutku proračuna MOL za letos je na postavki upravljanje in tekoče vzdrževanje občinskih cest predvidenih 11,1 milijona evrov. To je za 7,5 milijona evrov manj od ocene realizacij za lani. MOL ima sicer s KPL podpisano koncesijsko pogodbo v višini 12 milijonov evrov.

KPL je lani poškodbe na cestah ocenil na 4,5 milijona evrov, saniral pa za 1,2 milijona evrov, je povedal direktor Zvonko Šavor. KPL ima z Mestno občino Ljubljana (MOL) podpisano koncesijsko pogodbo za vzdrževanje cest.

Minimalne obnove
“Lanska zima je bila težavna in je pobrala veliko denarja. Konec leta smo naredili minimalne obnove, a je še od predlani in leta prej ostalo veliko cest, ki bi jih želeli sanirati. Je pa res, da je večina asfalta na cestah starega prek 25 let in da v tem času že izgubi elastičnost, konstrukcija pa razpade. V Ljubljani je tako treba obnoviti najmanj tretjino cest, teh sredstev pa ni,” pravi Šavor.

Doda, da so največji problem starejše ulice za Bežigradom, v Mostah in na Kodeljevem, kjer obrabnega sloja ni več in je le še nosilni. Šavor pove, da je treba te ceste nujno obnoviti, sicer bodo začele nastajati poškodbe tudi na spodnjem sloju.

1.030 kilometrov občinskih cest vzdržuje KPL.

Večji za 130 odstotkov
KPL je koncesijsko pogodbo podpisal leta 2006, njena letna vrednost pa je 12 milijonov evrov in se ne spreminja. Vanjo so všteti tudi stroški zimske službe, in če so ti zaradi hujše zime višji, ostane manj denarja za sanacijo cest. Šavor pravi, da so zato zmanjšali obseg del v letnem vzdrževanju cest.

Od zime 2006/07 do lanske zime so se namreč stroški za zimsko službo povečali za 130 odstotkov oziroma na 6,6 milijona evrov. Na vprašanje, ali ni nelogično, da je znesek enak ob milejši in hujši zimi, ko je več čiščenja snega in se ceste bolj poškodujejo, na MOL odgovarjajo: “Koncesija je bila sklenjena za 20 let. V tem času je koncesionar dolžan vzdrževati ceste. Če se stanje cest po končani zimski službi poslabša, je koncesionar dolžan poskrbeti za njihovo popravilo.” Takšen sistem imajo tudi v večini obljubljanskih občin.

Šavor pravi, da bi se za več denarja lahko dogovorili le, če bi se cene del na tržišču dvignile za več kot deset odstotkov. Ob tem pove, da so lani z rebalansom na račun zimske službe dobili dodatnih 1,1 milijona evrov: “Tako se stroške vsaj delno poravna.”

Seznam do sredine marca
KPL vsako leto do sredine marca pripravi predlog za sanacijo cest. “Poškodbe tudi delno ovrednotimo in potem z MOL v okviru finančnih sredstev naredimo prioritetni seznam sanacij,” pravi Šavor in doda, da z minimalnimi sanacijami začnejo aprila.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.