Slovenija
93 ogledov

Res znate s klimo?

Ste med tistimi, ki v želji po čim boljšem počutju v avtomobilu svoje vozilo spremenijo v ledenico, nato pa tožijo zaradi glavobolov in prehladov? Ali v imenu zdravja svojih otrok za vsak slučaj izključite vsa klimatska pomagala in se do cilja raje vozite vsi premočeni?

Klimatska naprava, naj bo ročna ali samodejna, že nekaj časa ni več luksuz za drago doplačilo, ampak obvezna oprema oziroma nepogrešljiv pripomoček vsakega novega vozila. 

Škoda | Avtor: Škoda Škoda

Ročna ali samodejna?

Ročnim klimatskim napravam z obračanjem gumbov sami nastavljamo optimalno moč hlajenja in moč delovanja ventilatorja glede na trenutne razmere, samodejna pa nas še bolj razvaja. Tu namreč navadno nastavimo le temperaturo, vse drugo pa namesto nas ob pomoči različnih tipal in servomotorjev naredi elektronika. Ta smer pretoka zraka in hitrost ventilatorja samodejno prilagaja nastavljeni temperaturi in zunanjim vremenskim razmeram ter temperaturo v kabini ohranja pri nastavljeni vrednosti – dvopodročna posebej za polovico kabine, tripodročna tudi na zadnji klopi.

Škoda | Avtor: Škoda Škoda


Kako jo pravilno uporabljati?

Poletje z avtomobilsko klimatsko napravo namesto nemočnega ventilatorja in odprtih oken le ni tako preprosto, kot se zdi na prvi pogled. Kako jo torej uporabljati, da se kljub pihanju mrzlega zraka izognete močnim prehladom, glavobolom, povišani temperaturi in solzenju oči, obenem pa tudi večji porabi goriva in okvaram samega sistema?

1. Najprej ohladite razgreto notranjost

Če se le da, si pred vožnjo vzemite nekaj minut in s temeljitim zračenjem ohladite notranjost. Že s parkiranjem v senci lahko temperaturo v notranjosti občutno znižate, klimatska naprava pa bo nato vozilo hitreje ohladila. 

Preden sedete v močno razgret avto, za minuto ali dve spustite vsa avtomobilska stekla. Tako boste namreč najhitreje spravili vroč zrak iz potniške kabine. Zaradi prezračevanja vam prvi val najtoplejšega zraka ne bo udaril v obraz, prihranjena vam bo tudi kaka potna sraga. Postopek bo še hitrejši, če boste posamezna okna parkiranega avtomobila pustili priprta; s tem bo vroč zrak sproti našel pot iz kabine.

Škoda | Avtor: Škoda Škoda

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Nato vklopite klimo

Vsa stekla po zračenju popolnoma zaprite in vključite klimatsko napravo. Šobe prezračevalnega sistema usmerite v sedeže in vključite funkcijo notranjega kroženja (reciklažo) zraka. S tem boste onemogočili vdor vročega zraka iz zunanjosti. Krožil bo le zrak v kabini, ki bo tako najhitreje ohlajen, hitreje pa bo dosežena tudi želena temperatura. Dlje kot minuto ali dve vam ne bo treba čakati, da klimatska naprava ohladi zrak in razgrete sedeže. V tej fazi lahko nastavite temperaturo na najnižjo mogočo, če tega ob vključitvi funkcije notranjega kroženja klimatska naprava ne bo storila že sama.

Če za temeljito prezračevanje nimate časa, ker se vam mudi, potem za nekaj minut spustite vsa okna in pustite, da se vroč zrak iz avtomobila zamenja z zunanjim. Tudi ko se pozneje odpeljete, imejte okna še vedno nekaj časa odprta, vendar pazite na prepih, ki bi vam lahko povzročil glavobol.Najslabše, kar lahko storite, je, da sedete v pregreto vozilo in klimo nastavite na največjo jakost delovanja. S temperaturno razliko boste šokirali telo, prav tako boste dihali zelo slab zrak.

3. Ne pretiravajte s temperaturo

Hlajenja nikoli ne nastavljajte na prenizko vrednost. Razlika med zunanjo temperaturo in temperaturo v notranjosti naj bo med 5 in 7 stopinjami, ne več! S tem boste preprečili razvoj prehladnih obolenj in zmanjšali obremenitve organizma zaradi prevelikih temperaturnih razlik. Ohlajen in bolj suh klimatiziran zrak namreč povzroči reakcije na sluznici zgornjih dihal, ki nabrekne in oteži dihanje. Enako se zgodi s sluznico v sinusih, pogosta posledica tega pa je glavobol. 

Lastniki samodejnih klimatskih sistemov naj uporabijo stikalo za avtomatsko delovanje klime, ki s pomočjo elektronike in senzorjev prilagaja pravilen dotok in kroženje ohlajenega zraka, pri ročni klimatski napravi pa je priporočljivo izbrati nižje stopnje pihanja.

4. Ne hladite sebe, ampak kabino

Prezračevalne šobe vedno usmerite stran od sebe, predvsem od sklepov in glave. Najbolje je, da zračnike usmerite v strop. Če vseeno ne gre drugače, se vsaj malo ogrnite. Če vam piha v noge, pa velja razmisliti o tem, da odprto obutev vsaj za čas vožnje zamenjate za nogavice in čevlje – kar tudi sicer ni slaba poteza. 

Predvsem bodite pozorni na otroke v avtu. Tudi njim vročina ne prija, vendar so veliko občutljivejši. Z njimi na poti zato še toliko bolj pazite na usmerjenost šob, moč pihanja in nastavljeno temperaturo. Več o uporabi klimatske naprave v avtomobilu z otroki si preberite na portalu Simply Clever

Škoda | Avtor: Škoda Škoda

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

5. Ne pretiravajte z močjo delovanja ventilatorja

Pri ročni klimi moč delovanja ventilatorja nastavite na najmanjšo še učinkovito stopnjo. Če imate vgrajeno samodejno klimatsko napravo, izberite nastavitev »AUTO«, pri kateri elektronika ob pomoči različnih tipal in servomotorjev smer pretoka zraka in hitrost ventilatorja samodejno prilagaja nastavljeni temperaturi in zunanjim vremenskim razmeram. Sodobne samodejne klimatske naprave omogočajo tudi več nastavitev moči pihanja (soft, normal, fast). Na začetku izberite milejšo možnost, pozneje pa samodejno.