Slovenija
45 ogledov

"S Coopy-jem lahko naredimo marsikaj"

Coopy
1/2
Žurnal24 main
Skupina petih mladih tehnoloških navdušencev je pred dnevi pričela s Kickstarter kampanjo za svoj pameten daljinec Coopy, ki je med drugim prilagojen tudi za SOS situacije.

Nevio Prosen | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main
"S svojimi rešitvami bomo poskrbeli za poenostavljene in predvsem varne določene situacije v življenju," je v pogovoru za Žurnal24 pojasnil Nevio Prosen, CEO slovensko-ameriškega podjetja PentaSens Inc., ki je že v prvem dnevu Kickstarter kampanje za produkt Coopy zbralo tri tisoč dolarjev.


Za kakšno rešitev pravzaprav gre?
Coopy je pameten daljinec do našega telefona. Vsak od nas ima pameten telefon, s katerim lahko naredimo marsikaj. Včasih bi si želeli te akcije izvajati zelo hitro in preprosto, z enim klikom - namesto, da odklenemo telefon, najdemo pravo aplikacijo in naredimo akcijo. Coopy smo zasnovali moderno in optimalne velikosti ter oblike za rokovanje in nošenje v žepu, kot obesek, na vratnem traku, za pasom ali na torbici. Coopy deluje s pomočjo standardne baterije, katero lahko po več kot letu avtonomije enostavno zamenjamo.

Kako deluje?
Coopy se kadarkoli poveže s telefonom, uporabnik pa si v prijazni aplikaciji na telefonu nastavi kaj in kdaj bo določen gumb ob pritisku naredil. Gumbi so trije in jih lahko pritisnemo ter s tem izvedemo akcijo tudi brez neposrednega pogleda na Coopy, zato ga lahko uporabljamo med vožnjo, tekom, kolesarjenjem, ali tudi v primeru panične situacije kot je napad, rop, ali še kaj hujšega. Pri našem produktu je naša varnost in varnost ljudi okoli nas na prvem mestu.

Na kakšen način uporabljamo Coopy?
En gumb je posebej prilagojen za SOS situacije, s katerim lahko obvestimo družinske člane in znance o nevarnosti ter jim sporočimo tudi našo trenutno lokacijo. Hkrati bo telefon začel z glasnim zvokom opozarjati okolico. Vemo, da je pisanje sporočil med vožnjo zelo nevarno početje. S Coopy-jem si lahko pred-nastavimo določeno vsebino sporočila in ga pošljemo z enim samim klikom. V sporočilo lahko vključimo podatek o naši trenutni lokaciji, predvidenem času prihoda in podobno. Coopy lahko uporabljamo tudi kot sledilnik za ljudi ali predmete, na primer otroka, ljubljenčka, ključe, prtljago, itd. Otroku lahko Coopy namestimo v žep ali pripeto na jakno, telefon pa nas bo obvestil, če otrok zaide izven našega območja na igralih ali v trgovskem centru. Nato nam aplikacija pomaga ponovno poiskati izgubljenega otroka ali predmete. Naš pameten daljinec lahko funkcije posameznih gumbov prilagaja tudi glede na našo lokacijo in čas v dnevu. Ko se vračamo iz službe in prispemo v bližino hiše, lahko funkcionalnosti vseh treh gumbov preidejo v eno, in nam omogočijo odpiranje garažnih vrat ali vklop luči na dvorišču. Coopy je popolnoma integriran z IFTTT platformo, za nekaj ostalih integracij smo še v pogajanjih (Waze, Tasker). Tako lahko Coopy naredi mnogo različnih akcij, upravlja glasbo, prižge navigacijo na telefonu, deluje kot daljinski sprožilec ob fotografiranju, objavlja in deli slike na socialnih omrežjih, prižge klimatsko napravo, pripravi romantično vzdušje z zatemnjenimi lučmi, in ostale. Če malo pomislimo, hitro ugotovimo, da je možnosti resnično ogromno.

Kdo so vaši potencialni uporabniki?
Naši uporabniki so ljudje, ki imajo in uporabljajo moderne pametne telefone in si želijo hitrih bližnjic do akcij na telefonu. Krog uporabnikov je širok, od skrbnih mamic do zaposlenih očetov, tehnično naravnani otroci, pazljive mlade dame, športniki, profesionalni vozniki, babice in dedki, pa še kdo bi se našel. Z našim pametnim daljincem Coopy rešujemo problem relativno zamudnega izvajanja akcij na telefonu, ko nimamo časa ali možnosti vzeti telefona v roke, ga odkleniti, najti prave aplikacije in komaj nato izvesti želeno akcijo.

Kakšno je ozadje ideje?
Ideja se je porodila ob razmišljanju o problematiki pošiljanja SMS-a med vožnjo. Vsi vemo, da smo to počeli in se hkrati zavedali, kako nevarno pravzaprav to početje je. Idejo smo razvijali v glavi in hitro ugotovili, da je podobnih akcij in uporab res veliko na vseh področjih življenja.

Se pri razvoju produkta srečujete z obilico težav?
Coopy razvijamo že dobro leto – od ideje, koncepta, nabave komponent, kjer bi poudarili RFdigital in njihov RFduino, razvoja, testiranja, prototipa, do zdaj, ko se lotevamo oglaševanja in Kickstarter kampanje. Imamo delujočprototip in 3D tiskano ohišje, s katerim lahko prikažemo osnovno delovanje. Pripravljena je tudi že prva različica PCB vezja. Razvoj prototipa je potekal pri članih ekipe doma, na kupljenih vezjih RFduino, s katerimi smo zelo uspešno izvedli vse, kar smo si zadali. Načrtovanje ohišja in 3D model smo pripravili v sodelovanju z Lutman Design (oče brezžičnega polnilca Swich). Pri razvoju so bile največje težave z omejitvami idej in tehnologije – paziti smo morali, da si ne zadamo preveč, kar bi bilo zelo težko ali pa sploh ne-izvedljivo. Pri ohišju pa je vedno problem zasnovati tako, da je dizajn moderen in funkcionalen hkrati. Vloženega je bilo mnogo truda in energije, vendar smo nekaj izkušenj in dobrih praks prenesli že iz prvega našega projekta.

Koliko sredstev ste že vložili v razvoj?
Stroški razvoja so predvsem čas, ki smo ga vložili, in finančni vložek, ki smo ga zaenkrat pokrili iz lastnih sredstev. Številka se trenutno giblje okoli deset tisoč evrov in za nas predstavlja kar veliko. Idejo in produkt nas je razvijalo 6 vsaj eno leto po nekaj ur na dan. Bo pa za razliko od začetnega razvoja, nadaljnji razvoj produkta in njegova proizvodnja kar velik finančni zalogaj. Ciljna populacija je obširna. Kot že omenjeno, predstavlja predvidenih 75 odstotkov vseh ljudi iz razvitih držav, kjer je uporaba pametnih telefonom velika in še vedno narašča.

Coopy | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main


Na katere trge ciljate?
V prvi vrsti so to ZDA in Evropa, seveda pa tudi Kitajska, Indija in Japonska. Azija zadnje leto ali dve zelo pridobiva na uporabnikih modernih telefonov, saj je veliko že uveljavljenih proizvajalcev začelo proizvajati cenovno dostopne pametne telefone, hkrati pa se je pojavilo nekaj še neuveljavljenih proizvajalcev, ki pa hitro dobivajo vedno večpristašev. c. Kdo je vaša konkurenca in kakšna je vaša prednost pred njimi? Na trgu smo zasledili dva podobna produkta, ki sta zaživela pred kratkim. Vsi imamo pameten daljinec ali bližnjico do telefona. Naše prednosti so osredotočanje na varnost nas samih in ljudi okoli nas, trije ločeni gumbi, katerih funkcionalnosti se lahko spreminjajo na izbran profil v aplikaciji na telefonu. En izmed gumbov je posebej prilagojen za SOS situacije. Hkrati je posebnost Coopy-ja zavedanje ter prehajanje funkcij gumbov glede na čas v dnevu in našo lokacijo. Coopy ima moderen in praktičen design, nosimo pa ga lahko na različne načine, kot obesek za ključe, kot obesek okoli vratu, na torbici, lahko je vpet na nosilec v avtu, in še kaj bi se našlo.

So se že oglasili morebitni kupci?
Kupcev še nimamo, saj produkt tudi še ni pripravljen za trg. Upamo pa, da bomo podpornike hitro dobili s Kickstarter kampanjo, nato pa da bo proizvodnja in prodaja stekla po pričakovanju ter da se bo nabralo veliko novih kupcev tudi po uspešni Kickstarter kampanji.

Zakaj ste se odločili za kampanjo na Kickstarterju?
Kickstarter je najbolj znana in najbolj obiskana platforma za množično financiranje. Naše podjetje PentaSens Inc. je registrirano v ZDA, naš pametni daljinec Coopy pa je produkt za množice, zato je bila edina logična poteza Kickstarter kampanja, saj potrebujemo sredstva za zagon proizvodnje Coopy-ja in medijsko prepoznavnost. S pomočjo Kickstarter kampanje poleg prodaje preverimo tudi naš trg in dobimo pomembne odzive ljudi. Hkrati pa že od ideje iščemo tudi druge investitorje, ki bi nam pomagal, da Coopy in tudi ostale ideje zaživijo.

Koliko sredstev se nadejati zbrati?
Naš cilj na Kickstarterju bo 60 tisoč dolarjev močno pa upamo, da bo financiranje preseglo našo želeno mejo. Sredstva bomo porabili za zagon proizvodnje, izdelavo kalupov ohišja, elektronike in za sam razvoj ter za izboljšave produkta samega. Seveda bomo kar lep del sredstev namenili marketingu in oglaševanju.

Imate pripravljen rezervni scenarij v primeru neuspešne kampanje na Kickstarterju?
Neuspešna Kickstarter kampanja ne bo ustavila našega zagona in idej. Delali bomo naprej, dokler ne uspemo. V primeru, da Coopy kot sama ideja ne bo to, kar ljudje iščejo, bomo poskušali s pomočjo njihovih komentarjev produkt izboljšati. Imamo pa tudi veliko kontaktov po celem svetu, od katerih lahko pričakujemo pomoč, tako mentorsko kot tudi finančno. Seveda pa vedno obstajajo tudi različni pospeševalniki, se pravi start-up scena, pitchanje in nastopi pred poslovnimi angeli in investitorji.

Kakšni so vaši načrti za prihodnost?
Po uspešni Kickstarter kampanji bomo vse napore vložili v Coopy. Hkrati pa ne bomo spali na lovorikah, saj imamo tudi nekaj drugih idej, ki jih že preverjamo na trgu. Vendar se razvoj in prihodnost tudi tukaj ne ustavita, saj imamo za prihodnje veliko idej, ki bi jih radi spravili v življenje. Pomembno je, da zdaj na začetku dobimo »kick« in stopimo na svojo pot. Nato nas čaka trdo delo in konstanten razvoj oz. dopolnitve obstoječih produktov, seveda pa tudi konstanten fokus na nove ideje in produkte, ki jih lahko kot ekipa razvijemo.

Imate že razvit poslovni model?
Cena Coopy-ja bo na Kickstarterju različna – Early Bird cena bo za prvih 100 kupcev 29 ameriških dolarjev, naslednjih 200 kupcev bo Coopy lahko kupilo po ceni 35 dolarjev, normalna cena na Kickstarterju pa bo 39 dolarjev. Seveda bomo na Kickstarterju ponudili tudi pakete, in sicer paket za par (2 Coopy-ja) ter družinski paket (4 Coopy-ji). Za podjetja bomo ponudili tudi možnost paketa 50 ali 100 Coopyjev, kot možnost za svoje zaposlene ali za poslovna darila. V maloprodaji bo cena Coopy-ja nekoliko višja, vendar še točne številke nismo določili. 

Ste že zagnali medijsko kampanjo?
Z oglaševalsko kampanjo smo že začeli, našo predstavitev pa bomo poslali večjim medijskim portalom v Sloveniji in tujini, specializiranim za mobilno komunikacijo in tehnične rešitve. Hkrati smo zagnali Thunderclap in Prefundia kampanji, ki oglašujeta projekte, ki bodo v kratkem na Kickstarterju. Oglaševanje bo potekalo tudi preko društev izseljenih Slovencev po svetu v ZDA, Argentini, Kanadi in Avstraliji. Naša prodajna strategija je ponuditi ugodno ceno za visokotehnološki in oblikovno dovršen produkt, ki ljudem lahko olajša različne situacije v življenju. Prodaja bo potekala najprej preko kampanje Kickstarter in če bo le-ta uspešna, bomo postavili internetno trgovino. Coopy-je pa bomo ponudili tudi na drugih globalnih spletnih trgovinah, lokalnih tehničnih trgovinah in tehničnih trgovinah po ZDA, saj imamo tam kar veliko dobrih kontaktov.

Se trudite z iskanjem potencialnega partnerja?
Konstantno iščemo nove možnosti in zdaj na začetku seveda tudi investitorja oz. partnerja. Poskusili smo že pri enem izmed pospeševalnikov in enem slovenskem podjetju, zaenkrat smo v stalnih stikih in pogovorih z njimi. Investitorja iščemo tudi preko naših različnih kontaktov širom sveta, upamo pa, da se nam bodo z uspešno Kickstarter kampanjo odprla tudi kakšna nova vrata. V tesnem sodelovanju smo tudi s platformo startups.co, s katerimi bomo začeli skupno pot med uspešno Kickstarter kampanjo. Za zagon proizvodnje Coopy-ja potrebujemo 60 tisoč dolarjev saj moramo pokriti različne že nastale stroške, hkrati pa bi s tem lepo pokrili vse stroške, ki bodo še nastali. Glede na to številko, je potem zagon vsakega novega produkta ocenjen v tem rangu, recimo minimalno 50 tisoč dolarjev. Vsi v ekipi imamo trenutno druge primarne zaposlitve, vendar bi vsi radi svoj fokus usmerili samo v PentaSens Inc., se pravi, da moramo dobiti nekaj investicije, da začnemo na svoje. Višja kot bo investicija, lažje bo, vendar smo pri vsem skupaj realni in zelo pazljivi.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.