Slovenija
2412 ogledov

S "pretkano in prefinjeno taktiko" ogrozili projekt

gradbišče
Okoljevarstveno združenje Rovo je v torek na upravno sodišče vložilo tožbo zoper odločbo o izdaji gradbenega dovoljenja za prva dela na severnem delu tretje razvojne osi pri Gaberkah, s predlogom za izdajo začasne odredbe. Ministrstvo za okolje in prostor, ki je gradbeno dovoljenje izdalo 6. marca letos, bo na tožbo odgovorilo v roku.

Potem ko je ministrstvo za okolje in prostor gradbeno dovoljenje za dela na sklopu Gaberke izdalo 6. marca letos, in sicer na podlagi leta 2013 sprejete uredbe o državnem prostorskem načrtu za odsek hitre ceste Velenje-Slovenj Gradec, so na ministrstvu v sredo prejeli obvestilo Upravnega sodišča RS o tožbi združenja Rovo zoper izdano gradbeno dovoljenje s predlogom za izdajo začasne odredbe.

"Ministrstvo bo v roku odgovorilo tako na zahtevo za izdajo začasne odredbe ter podalo tudi odgovor na podano tožbo," so za STA navedli na ministrstvu, kjer vsebine tožbe zaradi postopkov ne morejo komentirati.

"O tem, ali tožba zadrži pravnomočnost gradbenega dovoljenja, bo odločalo sodišče, saj Rovo ni stranka v postopku izdaje dovoljenja," pa so v zvezi s tem pojasnili na Darsu, ki je investitor del.

Vsak dodaten birokratski zaplet grožnja za okoljevarstveno soglasje

Zaradi vložene tožbe so razočarani v Mladinski iniciativi za 3. razvojno os. "Ugoditev zahtevku združenja Rovo bi pomenila, da se gradnja 3. razvojne osi na Koroško ne bo pričela, vsak dodaten birokratski zaplet pa pomeni, da se ogrozi že pridobljeno okoljevarstveno soglasje za odsek Velenje-Slovenj Gradec, ki se izteče junija 2020," so navedli v mladinski iniciativi.

V iniciativi so prepričani, da gre za "pretkano in prefinjeno taktiko združenja Rovo", ki ga javnost med drugim pozna iz postopkov, povezanih z vzpostavitvijo lakirnice Magne v Hočah.

V iniciativi menijo tudi, da so snovalci tožbe izkoristili že tako težko situacijo zaradi epidemije novega koronavirusa, ki bo s posledicami v obliki ekonomske krize prizadela celo Evropo. "Edina rešitev za preboj ekonomske krize je pričetek gradnje velikih infrastrukturnih projektov, med katere sodi tudi 3. razvojna os," so zapisali v iniciativi, ki od vlade pričakuje, da bo usmerila vse napore v takojšen začetek gradnje hitre ceste na Koroško.

Župani: "Absurdno, da neko novomeško združenje ogroža razvoj Koroške"

Zaradi vložene tožbe ostro protestira tudi Svet koroške regije, ki ga sestavljajo župani, ki so danes o tem razpravljali prek video povezave. Na ministrstvu za okolje in prostor ter za infrastrukturo so naslovili dopis, s katerim okoljsko ministrstvo prosijo, da takoj pripravi odgovor na tožbo, za kar ima časa tri dni, ob tem pa so podprli pristojne službe države, da ohranijo že izdano gradbeno dovoljenje. "Absurdno se nam zdi, da neko novomeško združenje Rovo s pritožbo ogroža razvoj Koroške regije in s tem tudi naše države Slovenije," so zapisali v dopisu.

V združenju Rovo so za dodatna pojasnila v zvezi z vloženo tožbo za zdaj za STA nedosegljivi.

Izvajalec prvih del še ni izbran

Medtem sicer izvajalec prvih gradbenih del na lokaciji Gaberke še ni izbran. Dars je razpis za izbiro izvajalca po dvostopenjskem postopku objavil že julija lani, postopki pa so se zaradi revizij zavlekli.

"Trenutno smo v fazi dopolnjevanja prijav, potem ko je Državna revizijska komisija za revizijo postopkov oddaje javnih naročil izdala odločbe na pritožbe posameznih prijaviteljev. Predvidoma do začetka maja 2020 bo sprejeta odločitev o priznanju sposobnosti prijaviteljem. Nadaljevanje postopka oziroma pridobitev ponudb ponudnikov s priznano sposobnostjo je odvisno od pravnomočnosti odločitve oziroma morebitnih vnovičnih pritožb," so v zvezi s tem pojasnili na Darsu.

Ministrstvo izboljšanje prometne povezave podpira

Na ministrstvu za okolje in prostor pa so danes poudarili še, da ministrstvo prepoznava pomembnost izboljšanja prometne navezave Koroške na osrednjo Slovenijo in jo vsekakor podpira.

To med drugim dokazujejo tudi nadaljnje priprave državnih prostorskih načrtov na tej prometni povezavi. Ministrstvo pospešeno vodi pripravo dveh državnih prostorskih načrtov, in sicer za državni cesti Slovenj Gradec-Dravograd in Otiški vrh-Holmec.

Na odseku Slovenj Gradec-Dravograd je postopek umeščanja v prostor v zadnji četrtini, saj so na podlagi pripomb javnosti v izdelavi strokovne podlage za optimizacijo rešitev. Na odseku Otiški vrh-Holmec pa je postopek priprave državnega prostorskega načrta v prvi četrtini, to je pred pripravo študije variant.

Na odseku med Šentrupertom in Velenjem je bilo umeščanje hitre ceste v prostor zaključeno s sprejetjem uredbe o državnem prostorskem načrtu januarju 2017, ki je prestala tudi ustavno presojo.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 2
  • Avatar right
    right 20:02 09.april 2020.

    To počne tisti zavaljeni knedel Marinček.

  • Pikolo 19:53 09.april 2020.

    To počne nevladna levičarska smrad in to povsod v Sloveniji, kjer lahko delajo škodo napredku.