Slovenija
20 ogledov

Samoocena: odlično

V Grosupljem bodo poskrbeli najprej za PŠ Kopanj, nato pa tudi za matično OŠ in Žurnal24 main
Raziskava Talis. Poučevanje v devetletki uvršča v vrh tako glede znanja kot opremljenosti. Zavrnitev. Zaradi sporne metodologije več držav zavrnilo sodelovanje.

 

Zadovoljni ravnatelji

Računalnikov dovolj
. Slovenske šole so po mnenju ravnateljev dobro materialno opremljene, ustrezna je tudi pedagoška usposobljenost učiteljev. Slovenija je glede šolskih virov visoko nad povprečjem 24 držav, ki so sodelovale v raziskavi Talis, pred njo so Madžarska, Koreja, Portugalska in Poljska.

Zastraševanje in zmerjanje. Po mnenju slovenskih ravnateljev so učenci pri nas v razredu bolj nemirni – v primerjavi s povprečjem raziskave – precej več od povprečja je pri nas zastraševanja in zmerjanja drugih učencev. Precej manj od povprečja sodelujočih držav pa je zamujanja v šolo in neopravičenega izostajanja od pouka.

Na dnu lestvice. Zahtevnejše prakse poučevanja so v Sloveniji izrazito slabo prisotne, ugotavlja raziskava. Slovenija je poleg Bolgarije v tem pogledu na repu držav, na prvih treh mestih pa so Danska, Norveška in Islandija. V primerjavi z drugimi državami je v Sloveniji pogosta na učence usmerjena praksa poučevanja, kamor sodita na primer delo v skupinah in sodelovanje učencev.

Izobraževanja za discipliniranje. Velik delež slovenskih učiteljev se v primerjavi s povprečjem držav, ki so sodelovale v raziskavi, dodatno strokovno izpopolnjuje. Najpogosteje hodijo na tečaje in delavnice, pogoji za strokovno izobraževanje učiteljev pa so v Sloveniji zelo dobri, boljši so samo še na Malti. Slovenski učitelji ocenjujejo, da potrebujejo strokovno izobraževanje predvsem na področju poučevanja učencev s posebnimi potrebami in na področju disciplinskih in vedenjskih težav učencev.

Rezultati kažejo, da je slovenska šola dobra šola, je ob predstavitvi raziskave Talis dejal Igor Lukšič z ministrstva za šolstvo in šport (MŠŠ). Slovenija je med državami na vrhu glede dostopnosti šolskih virov – materialnih, kot so računalniki, in človeških. Na drugem mestu je glede strokovnega izobraževanja učiteljev, zelo učinkovito je razredno vzdušje. Kar 95 odstotkov učiteljev, sodelovalo jih je 3960, je zadovoljnih s svojim delom in zaposlitvijo.


Sporna metodologija
V raziskavi je pod okriljem Organizacije za ekonomsko sodelovanje in razvoj sodelovalo 24 držav. Med njimi ni bilo "pedagoško izjemno pomembnih držav", kot so Finska, Švedska, Francija, Velika Britanija in Nemčija, nas je opozoril Branimir Štrukelj, glavni tajnik sindikata vzgoje in izobraževanja. "Na odboru združenja evropskih učiteljskih sindikatov so bili izraženi veliki zadržki. Nizozemska prav zaradi metodologije ni želela sodelovati pri raziskavi," pravi Štrukelj.


Prvi in zadnji
Slovenski učitelji so – glede na raziskavo – zelo dobri pri na učence usmerjenem poučevanju. Delo v skupinah in sodelovanje z učenci je v Sloveniji v primerjavi z drugimi državami nad povprečjem. Na drugi strani pa je glede zahtevnejših učnih praks Slovenija med zadnjimi. Projektno delo z učenci je slabše samo še v Bolgariji.


Znanja ne znajo uporabiti
"Tudi nekatere druge raziskave kažejo, da imajo naši učenci visoko stopnjo izobrazbe, a pri uporabi znanja niso pri vrhu," pravi državna sekretarka na MŠŠ Alenka Kovšca. Na storilnostno usmerjeno poučevanja opozarja tudi Dušica Kunaver, profesorica v pokoju: "Na prvo mesto postaviti učenca in njegovo ustvarjalnost – naša šola ne gre v tej smeri, učenci niso motivirani početi nekaj, za kar ne dobijo ocene."


Zadovoljni učitelji
"Najbolj smo presenečeni nad visoko stopnjo zadovoljstva učiteljev," pravi državna sekretarka Kovšca. Zadovoljstvo slovenskih učiteljev z delom in zaposlitvijo je za pet odstotnih točk nad mednarodnim povprečjem.
Najbolj zadovoljni so, kot pravijo, da lahko vplivajo na izobraževanje učencev, prav tako jim veliko pomeni tudi spoštovanje, ki ga uživajo v lokalni skupnosti.


S plačami nezadovoljni
"Ta podatek me sicer veseli, bi bil pa zadržan glede njega," pravi Branimir Štrukelj, glavni tajnik Sviza. "Nekatere druge raziskave, kot sta Pisa in Timss, kažejo namreč povsem drugo sliko, da imajo učitelji občutek, da njihovo delo ni cenjeno."
Štrukelj poudarja, da učitelji v raziskavi Talis izražajo zadovoljstvo predvsem nad pogoji dela, ne pa tudi nad plačami.

 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.