Slovenija
24 ogledov

SD s pašteto, SDS s papeško rumeno praznino

Ocene plakatov
1/6
Žurnal24 main
Predvolilni oglasi. Strokovnjaka za oglaševanje in grafični oblikovalec ne sko parijo s kritikami. Strinjajo se: Vizualno dobre kampanje na plakatih ni.

Negativna ocena. “Kakovost plakatov veliko pove o tem, koliko stranke cenijo volilce, ki jih nagovarjajo: malo,” Dejan Verčič, profesor s fakultete za družbene vede, ocenjuje veleplakate šestih strank, ki jim javnomnenjske ankete kažejo najbolje.

Največji največ plakatov

Hkrati so se plakati SDS, Državljanske liste Gregorja Viranta, Pozitivne Slovenije, SD, SLS in Desusa pojavili najprej in jih je tudi največ.

Verčič dodaja, da kakovost letošnjih plakatov kaže na to, kako malo dajo stranke na volitve in tudi na volilce. “Smo nebodinastreba, nič vredni,” je oster.

V zadnjem dnevu so sicer na veleplakatna mesta obesili tudi akcijo Zaresa levidesni.com, ki nas usmerja na njihove videe, plakate stranke TRS, plakatiranja pa so se lotili vsaj še v LDS.

Nobenih presežkov

“Te kampanje so narejene na hitro, brez priprave, brez premisleka in poceni. Nihče ne izstopa,” pojasnjuje starosta slovenskega oglaševanja Jure Apih. Ocenama, da nobena kampanja ni postregla s presežki, se pridružuje tudi grafični oblikovalec Andrej Bolarič iz Toaster Studia. “Vsi želijo pokazati, da varčujejo,” pravi. Zaradi tega bi sam pričakoval, da bodo izpostavljali programe, pa jih ne.

Omeni le SDS, ki na veleplakatih izpostavlja “pametne” rešitve. Bolarič bi v oglasnih sporočilih pred volitvami pričakoval več vsebine in tudi Apih se strinja, da stranke nastopajo s precej splošnimi gesli. Stranke, ki izpostavljajo osebnost predsednika stranke, so po mnenju Apiha preveč narcisoidne. “Všeč so samim sebi, nevarno je, če so sami sebi argument,” dodaja.

Kateri je najboljši?

“Dobrih ni, tako da ne more biti najboljšega,” kritiko nadaljuje Verčič. Med slabimi in tistimi, ki naj bi bili vsaj znosni, pa kot najslabšega oceni plakat Virantove stranke. Bolarič je sicer ravno do tega plakata prizanesljivejši, le Ivo Boscarol se mu zdi na fotografiji nekoliko strašljiv.

V nasprotju z drugima sogovornikoma pa Apih plakatom ob pomanjkanju sporočilnosti ne očita slabih fotografij, saj “to ni lepotno tekmovanje”. Bolj ga zmoti ponavljanje na županskih volitvah že videnega v oglaševalski kampanji Zorana Jankovića. “Igra na preizkušeno taktiko, ponavlja in pričakuje, da bodo tudi ljudje zunaj Ljubljane prepoznali, kaj on dela,” meni Apih.

Komentarjev 2
  • privat 08:09 27.november 2011.

    ne znajo narediti plakata...kako pa naj vodijo državo??'

  • KOJAK 12:08 26.november 2011.

    Noben ni nič posebnega, le od DESUSA je porazen, barva ozadja, velikost glave Karla in kandidata pa sploh ni usklajena.