Slovenija
21 ogledov

Skepso je zamenjalo zadovoljstvo

"Seveda je prioriteta varnost zaposlenih in uporabnikov, zato se trudimo predvse Žurnal24 main
Ljudje pogodbene pošte sprva sprejmejo s skepso, a na koncu prevlada zadovoljstvo, kažejo izkušnje s terena. Pošta Slovenije namerava do konca letošnjega leta preoblikovati še okoli 10 poslovalnic.

Pošta Slovenije je s projektom preoblikovanja pošt v pogodbene pošte, kjer storitve pogodbene pošte združijo s samostojno dejavnostjo izbranega pogodbenika, začela leta 2012. Trenutno po novem modelu deluje 70 poslovalnic po vsej državi. "Do konca letošnjega leta namerava Pošta Slovenije v pogodbene pošte preoblikovati še nekaj manj kot 10 pošt. Do leta 2017 načrtujemo okoli 180 pogodbenih in premičnih pošt,“ pojasnjujejo na Pošti Sloveniji. 

Preoblikovanje se izvede predvsem pri manjših in nerentabilnih poštah, saj je cilj zniževanje stroškov poslovanja Pošte Slovenije. "Pogodbeni partner pa s takšnim sodelovanjem znižuje povprečne stroške svojega poslovanja, saj poštno dejavnost praviloma opravlja v že obstoječih prostorih s svojimi zaposlenimi,“ poudarjajo na Pošti Slovenije. 

Preoblikovanje zbuja pomisleke 

Pred preoblikovanjem se običajno srečujejo s pomisleki krajanov in lokalnih skupnosti, a se po uvedbi pogodbenih pošt mnenje uporabnikov po večini spremeni. "Ljudje so bili sprva skeptični, vendar je prevladalo zadovoljstvo v smislu ohranitve pošte v domačem kraju in z njo povezanih storitev,“ pritrjujejo na Občini Tabor, kjer imajo pogodbeno pošto od 1. julija 2013.

Leto kasneje so pogodbeno pošto odprli tudi v Zagradcu, kjer je vlogo pogodbenega partnerja prevzela Kmetijska zadruga Stična. Direktorica Milena Vrhovec pravi, da so ljudje odločitev Pošte Slovenije na začetku različno komentirali. "Sedaj ne čutimo negativnih odzivov s terena. Ljudje so novost sprejeli.“

Zaposleni morajo na usposabljanje

Začetek opravljanja storitev pogodbene pošte za pogodbenike pomeni tudi, da morajo ustrezno usposobiti svoje zaposlene. Praviloma morajo za opravljanje poštnih storitev usposobiti najmanj tri zaposlene, ki opravijo teoretični in praktični program usposabljanja. "Naše delavke so bile dvakrat na izobraževanju v Mariboru, dobile so gradivo za izpit. Vsaka delavka je opravila 40–urno praktično izpopolnjevanje na pošti v Ivančni Gorici. Po tem usposabljanju so opravile tudi zahteven izpit v Mariboru,“ izobraževanje kadra opisuje Vrhovčeva in dodaja, da so bile izobraževanja deležne vse zaposlene. Na občini Tabor so na omenjeno izobraževanja poslali štiri zaposlene, ki so opravile tudi dodatno izobraževanje za prepoznavanje evrskih bankovcev in kovancev.

Pogodbene pošte imajo praviloma ugodnejši urnik poslovanja v primerjavi s prejšnjimi poštami, kar stranke sprejmejo z zadovoljstvom. "Urnik poslovanja je določen glede na izkušnje v zvezi s koriščenjem poštnih storitev iz preteklosti,“ pojasnjujejo v Občini Tabor. 

Tako v KZ Stična kot v občini Tabor beležijo promet, ki je podoben tistemu pred spremembo. "Promet oz. število uporabnikov poštnih storitev je enako kot v preteklosti, ko Pošta Tabor še ni bila pogodbena, saj se odlično dopolnjuje s ponudbo TIC-a v istih prostorih,“ pojasnjuje Saša Zidanšek Obreza z Občine Tabor. "Promet je v mejah pričakovanega, zaledje je kar veliko. Strank beležimo določene dneve več, druge manj,“ situacijo opisuje Vrhovčeva.

Komentarjev 1
  • jaki 08:17 05.oktober 2014.

    SKEPSA! Morda nimamo lepše, bolj domače besede DVOM?