Svetovna finančna in gospodarska kriza se kaže tudi pri oklevanju pri odločitvi za počitnice. Kljub temu pa Italija po številu gostov in prenočitev ostaja najštevilčnejši trg slovenskega turizma.
Kot je pojasnil vodja predstavništva Slovenske turistične organizacije (STO) v Italiji Gorazd Skrt, globalna kriza ni prizadela le bank, zavarovalnic in finančnih ustanov; v Italiji je močno ošvrknila tudi zasebni sektor, posebej mala in srednje velika podjetja, ki so pomembni nosilci italijanskega gospodarstva.
Italijani si želijo doživetij
|
|
Sodobni italijanski turist povprašuje po doživetjih. Destinacij, ki bi te lahko ponujale, pa primanjkuje. Slovenija ima po Skrtovem mnenju vse atribute - izjemno naravno, kulturno-zgodovinsko in kulinarično pisanost -, da ponudi kakovostne in doživljajsko polne počitnice. Redkejši kot postajajo neokrnjeni kraji, kakršni so Triglavski narodni park, porečje reke Kolpe, Pohorje, dolina reke Soče, več pozornosti so deležni. |
Letos je do konca novembra Slovenijo obiskalo 334.248 italijanskih turistov, kar je približno enako kot leto poprej. Ustvarili so 814.066 nočitev, kar je dva odstotka manj v primerjavi z enakim obdobjem lani. ˝Če se bodo uresničile ugodne napovedi za december, bi lahko skupno število prihodov preseglo lanski rezultat,˝ je pojasnil Skrt.
Čas, ki ga Italijani namenjajo počitnicam, se je v zadnjih 15 letih skrajšal s 15 dni na dvakrat po štiri dni. Skrt ob tem izpostavlja, da narašča število gostov, ki prihajajo v Slovenijo na kratke, dvo ali trodnevne počitnice, tako imenovane "city breake" počitnice. Te v zadnjem času doživljajo pravi razcvet. Gostje se radi vračajo, če vedo, da je destinacija urejena in varna, da jim bo ponudila zanimiva doživetja ob kateremkoli času in da bodo našli kakovostno in cenovno sprejemljivo ponudbo. ˝Na tem področju je Slovenija močno napredovala,˝ je prepričan Skrt.