Slovenija
12 ogledov

Slovenski lonček v Sočiju

Dvorana Duol v Sočiju Duol
Le redkim slovenskim podjetjem je uspelo pridobiti posle, povezane z olimpijskimi igrami v Sočiju. Pri sklepanju pogodb ni bilo od zunanje politike nobene koristi.

"Steklarna Hrastnik je eden od najpomembnejših svetovnih proizvajalcev promocijskih kozarcev za pivo. Za olimpijske igre v Sočiju smo za pivovarno, ki deluje v okviru korporacije Carlsberg, proizvedli promocijski pivski kozarec," razkriva generalni direktor Steklarne Hrastnik Andrej Božič.

Carlsberg je šesta največja pivovarska korporacija na svetu in ima v Rusiji prek svoje družbe Baltika največji, 40-odstotni tržni delež. Po koliko grlih bo steklo pivo oziroma kakšna je vrednost posla v steklarni, ki sicer izvozi 96 odstotkov proizvodnje, ne razkrivajo.

Od politike ni koristi

"Naši obiski politikov v Rusiji na to temo niso dali prav nobenega rezultata, tudi zato ne, ker so se veliko prepozno spomnili, da bi morebiti poskušali slovenskim podjetjem pomagati dobiti posel pri projektu olimpijskih iger," komentira Janez Škrabec, prvi mož Rika, ki je v ruskem Sočiju pridobil 2,5 milijonov vreden projekt gradnje manjšega naselja z devetimi lesenimi hišami.

Uspelo je tudi Heliosu. Barve in premaze, ki jih proizvajajo v njegovi skupini, so uporabljali tudi na objektih v Sočiju, z Belinkinim premazom pa je zaščitena lesena konstrukcija steze za bob. Heliosove barve so izvajalcem, ki se ukvarjajo s protikorozijsko zaščito in so dela izvajali na različnih objektih v Sočiju, dobavljali prek njihovega ruskega podjetja.

Reference za naprej

Milijon evrov iz Rusije se je steklo tudi na račun podjetja Duol, ki izdeluje hitro napihljive balone za športne dvorane in skladišča. "Za kontakt je poskrbel naš dolgoletni poslovni partner v Rusiji. Vrednost posla za dvorano za treninge ruske hokejske ekipe z vso opremo (igrišče s tribunami za 1.500 gledalcev in restavracijski del z garderobami) je bila milijon evrov. Referenčni objekt na zimskih olimpijskih igrah je za nas prestižnega pomena. Upoštevajoč reklamo in marketinški učinek te hokejske dvorane se nam vložek že bogato vrača. Trenutno smo v resni igri za nekaj objektov za potrebe svetovnega nogometnega prvenstva leta 2018," razkrivajo v tem ljubljanskem podjetju.

Nekateri manj uspešni

Svoj lonček je nameravala v Sočiju pristaviti tudi Hiša kulinarike Jezeršek, ki je zaradi pomanjkanja denarja v Sloveniji po posel morala tudi v tujino in hrano doslej že zagotovila na številnih prireditvah, a pri svojih načrtih v Rusiji tokrat niso bili uspešni. Krka, ki je sicer eden od največjih izvoznikov v Rusijo, od iger ne bo imela nič; pri njih "sodeluje" kot pokrovitelj, zdravniška ekipa, ki bo spremljala olimpijske reprezentante, pa bo opremljena tudi z nekaterimi njenimi izdelki.

Po ocenah bodo olimpijske igre v Sočiju stale blizu 40 milijard evrov.

Komentarjev 1
  • astibo8020 22:26 29.januar 2014.

    Naši politiki imajo preveč dela z metanjem polen pod noge, zato nimajo časa iskati poslov za firme.