Slovenija
2200 ogledov

Slušalke Sony WH-1000XM3: "Uf, ta tišina prav boli!"

Sony WH-1000XM3 slušalke
1/4
Sony
Ko jih boste enkrat dali na ušesa, drugih še pogledali ne boste več!

"Uf, ta tišina prav boli. Občutek imam, kot da sem v vakuumu," je vzkliknila boljša polovica, ko si je na ušesa namestila Sonyjeve slušalke WH-1000XM3.

Podobnim pogledom začudenja in presenečenja sem bil priča, ko so jih preizkusili nekateri sodelavci in prijatelji. Ne nazadnje je bila podobna tudi moja reakcija, ko sem jih prvič dal na ušesa.

Najprej pa nekaj besed o tehnologiji odpravljanja šumov, ki je ena glavnih značilnosti teh slušalk in ki temelji na nekaterih osnovni značilnostih zvoka.

 | Avtor:
Zvok se po prostoru širi kot valovanje. Če želimo neko zvočno valovanje izničiti, to najlažje storimo tako, da predvajamo enako zvočno frekvenco, le da je časovno zamaknjena.

Naprave za odstranjevanje šuma imajo nameščen mikrofon, ki zaznava šum iz okolice.

Mikrofon pošlje signal procesorju, ki ugotovi frekvenco tega šuma in ustvari enako valovanje, le da ga hkrati še zamakne. To frekvenco nato predvajajo slušalke, s čimer izničijo šum iz okolice.

 | Avtor:
Tovarniško je jakost funkcije odpravljanja šumov pri Sonyjevih slušalkah WH-1000XM3 nastavljena na maksimum, lahko pa si jo v aplikaciji prilagodite svojim željam. Ker znajo slušalke komunicirati tudi s senzorjem gibanja v vašem telefonu, se lahko jakost funkcije prilagodi trenutni aktivnosti: mirovanje, hoja, tek, prevoz …

Če boste imeli jakost nastavljeno na največjo raven, boste sem ter tja sicer bežno slišali koga, ki govori, a boste zvočno povsem izolirani od sveta. Kar je lahko tudi zelo nevarno. Nikar si namreč slušalk ne nameščajte na ušesa, če vozite – velja tako za avto kot kolo ali katero koli drugo prevozno sredstvo.

To sem preizkusil na lastni koži. Ko sem se nekega večera z avtom vračal iz službe, okoli 22-ih je bilo, sem si rekel: "Pa poskusimo, kako je z njimi voziti!" Nemara sem komaj speljal, ko sem jih že vlekel z glave: Motorja vozila sploh ne slišiš, občutek, kdaj zamenjati prestavo, naenkrat izgine, naenkrat se ti zdi, da si na cesti čisto sam. Zato še enkrat opozorilo: Nikar jih ne uporabljajte, ko vozite.

Sony WH-1000XM3 slušalke | Avtor: Sony Sony

V slušalkah je vgrajen čip QN1, ki zmore 32-bitno procesiranje signala, procesor podpira standarda aptX HD in LDAC, ki omogočata, da se pri predvajanju glasbe prek Bluetootha kakovost predvajanega posnetka praktično ne poslabša. Kakovost predvajane glasbe je preverjeno vrhunska.

Slušalke WH-1000XM3 sledijo trendom tudi na področju polnjenja. Sony se je znebil micro USB napajalnega priključka in ga nadomestili s standardom USB C.

Baterija se napolni nesramno hitro – le deset minut morajo biti priklopljene na elektriko, pa jih lahko uporabljate pet ur. Da se baterija povsem napolni, je treba manj kot eno uro. Polna bo zadostovala za kar 30 ur uporabe.

V aplikaciji, kjer delovanje slušalk natančneje prilagodite svojim potrebam, lahko določite po kolikem času brez signala, se naprava izklopi. Predvsem tistim, ki veliko potujejo z letali, bo za dremanje prav prišla možnost, ko je aktivno odpravljanje šumov aktivirano, ne da bi ob tem poslušali tudi glasbo.

Sony WH-1000XM3 slušalke | Avtor: Sony Sony

V levi slušalki so nameščeni trije mikrofoni, ki so aktivni med telefonskimi pogovori in čip NFC za hitro povezavo z bluetooth napravami.

V desni slušalki so nameščeni senzorji za upravljanje, za katere bi si želeli, da so bolj odzivni. Če s prstom podrsate levo oziroma desno, se boste premaknili med skladbami, z drsanjem gor oziroma dol upravljate jakost zvoka, dvakratno tapkanje pomeni premor oziroma predvajaj.

Če prek desne slušalke položite dlan, se glasnost hitro zmanjša in izklopi funkcija odpravljanja šumov. Uporabno, recimo, pri vožnji z avtobusom ali vlakom, ko je treba slišati, katera je naslednja postaja ali se s kom na hitro pogovoriti.

 | Avtor: Sony Sony

So torej slušalke, ki stanejo med 350 in 400 evri, vredne svojega denarja? So. Toda … Imeti morate primeren življenjski slog, da jih boste lahko uporabljali. Sam sem imel recimo kar malce težav najti več kot nekaj deset minut v kosu, da sem si jih lahko poveznil na ušesa: Zjutraj kakopak ni časa, v službo se vozim z avtom oziroma kolesom, na delovnem mestu je komunikacija s sodelavci na prvem mestu, popoldneve pa preživljam z družino. 

Zadetek v polno so predvsem za tiste, ki se z javnim prometom vsak dan vozijo dlje časa. 

david.jug@zurnal24.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.