Slovenija
12 ogledov

Smrt ali trajne posledice

Strokovnjaki napovedujejo, da se bo število prometnih nesreč in njihovih posledi Žurnal24 main
Statistika razkriva, da se število umrlih motoristov ni povečalo, je pa za kar 65 odstotkov poraslo število poškodovanih motoristov. Poškodbe so življenjsko nevarne ali pa puščajo trajne posledice.

Vodja Urgentne travmatološke ambulante s Kirurške klinike UKC Ljubljana Anže Kristan je zatrdil, da je število poškodovanih v prvih treh mesecih letošnjega leta upadlo za 10 odstotkov, je pa naraslo število poškodovanih motoristov, in to kar za 65 odstotkov.

Motoristi jo odnesejo najslabše
Kristan poudari, da so motoristi tisti ponesrečenci, ki jih na kliniko praviloma pripeljejo hudo poškodovane. "Ponavadi imajo poškodovanih več organskih sistemov, poškodbe pa so bodisi življenjsko nevarne ali pa puščajo trajne in težko ozdravljive posledice," je dejal.

Letos je zaradi prometnih nesreč umrlo pet motoristov, kar je enako kot v enakem obdobju lani. Med slednjimi sta bila dva povzročitelja prometne nesreče, medtem ko so bili ostali trije udeleženci v nesreči.

Hitrost in neuporaba čelade
Predstavnik sektorja prometne policije GPU Matjaž Leskovar je povedal, da je policija med 22. marcem in 12. aprilom letos, to je v obdobju, ko se začne motoristična sezona, izvedla več aktivnosti. Pri motoristih je bilo največ odkritih nepravilnosti povezanih s hitrostjo in neuporabo varnostne čelade, pri voznikih koles z motorjem pa z vožnjo pod vplivom alkohola in neuporabo varnostne čelade.

Vsi umrli vozniki motornih koles so uporabljali zaščitno čelado, v prometnih nesrečah, kjer so se vozniki poškodovali, varnostne čelade ni uporabljajo 5,6 odstotka voznikov, v prometnih nesrečah brez poškodb pa čelade ni uporabljalo 2,9 odstotka voznikov.

Povprečna koncentracija alkohola v krvi pri tistih voznikih motornih koles, ki so bili povzročitelji prometnih nesreč, je bila 1,39 grama alkohola na kilogram krvi, pri voznikih koles z motorjem pa 1,66 grama alkohola na kilogram krvi. Največ prometnih nesreč po ugotovitvah policije povzročijo vozniki enoslednih motornih vozil z enoletnim vozniškim stažem in tisti, ki imajo vozniški izpit 10 in 20 let.

Že če nam čelada nekajkrat pade iz rok na tla, to lahko povzroči take spremembe na njeni strukturi, da pozneje morda ne bo več ustrezno opravljala varovalne vloge.
Dušan Pohovnikar, inštruktor varne vožnje

Motoristi, oblecite svetla oblačila
Da bi bili motoristi varni pred drugimi udeleženci v prometu, morajo po besedah predsednika Zveze moto klubov Slovenije Leopolda Pungerčarja za varnost poskrbeti tudi sami. Slednje lahko naredijo predvsem tako, da oblečejo svetla prepoznavna oblačila. Pomembna je tudi zaščitna oprema, ki mora vključevati motoristične škornje, zaščitno obleko, rokavice in dobro čelado, je povedal.

Opozoril je še, da pred prometno nesrečo ni imun nihče in da se je tega treba zavedati. "Takoj ko se prepustiš naključju, se lahko zgodi nesreča," je dejal.

Čelade mu ne snemite
Kristan je poskušal odgovoriti tudi na vprašanje, ali je bolje, da poškodovanemu motoristu snamemo čelado, ali je bolje, da tega ne počnemo. Kot je dejal, je snemanje čelade zelo problematično, ker lahko pri snemanju pride do dodatnih poškodb vratne hrbtenice, ki je pri motoristih pogosto poškodovana. "Prvi ukrep mora zato najprej biti ta, da pokličemo reševalce in po svojih močeh pomagamo ponesrečencu," je dejal.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.