Slovenija
49 ogledov

Stari Kranj potrebuje več kot imajo centri na obrobju

Lajnarji v Kranju A. L.
Pet kandidatov za župana Kranja si želi oživeti staro jedro.

Pet od skupno sedmih kandidatov, ki si želi v naslednjih štirih letih županovati oziroma voditi Mestno občino Kranj (MOK), bi kot morebitni župani uredili mestno jedro tako, da se bodo tako domačini kot ostali obiskovalci tja skoraj raje zatekali kot v številna trgovska središča na obrobju Kranja, kamor raje zahajajo trenutno.

"V centru bi naredila prostor za co-wroking cono in zagonska podjetja, ki bi jim občina pomagala z infrastrukturo, vsebino bodo dala društva, ki jih je blizu 100 in bodo izvajala dejavnosti v mestu v zameno za pomoč, predstavitve bodo izvajali zavodi in Krajevne skupnosti, ki jih je 26. Če vanj še vnesemo še Kranjski sejem in obstoječe prireditve je to dovolj za celoletno dogajanje. Motivirali bomo lastnike, da bodo iskali najemnike, saj bodo v primeru, da je lokal poln ne plačevali Nadomestilo za stavbno zemljišče. To bo povzročilo večji interes odpiranja, občina bo z aktivnostmi promovirala prednostne dejavnosti za razvoj blagovne znamke Kranjska čebela, Kranjska klobasa in podobno. Potrebna je tudi pokrita tržnica, ki jo je možno zelo hitro realizirati," napoveduje ena od dve županskih kandidatk v Kranju, nekdanja direktorica Slovenske turistične organizacije (STO) Barbara Gunčar.

Nekdanji policist Zoran Stevanović in podjetnik Andrej Šušteršič si želita v starem mestnem središču več turistične-ponudbe. "Prednostne naloge na tem področju bodo ureditev turistično panoramske ceste, ki bo povezovala kulturno turistično ponudbo posameznih krajev, tako bomo povečali dostopno in obiskanost bolj odročne turistične ponudbe ob stranskih poteh, izboljšanje javne infrastrukture mestnega in trških jeder, dodajanje manjkajoče urbane opreme, razvoj celostnega programa oživljanja mestnega jedra za povečanje aktivnosti turistične ponudbe in dogodkov, slednje bomo dosegli s sodelovanjem Zavoda za turizem Kranj. Obrtnikom in podjetnikom bomo zagotovili nižji najem poslovnih prostorov v starem mestnem jedru ter jim ponudili brezplačno postavitev stojnic v centru mesta (tudi v decembrskem času," je odločen Stevanović.

Šušteršič pa bi se pri razvoju turizma v Kranju povezoval s sosedi. "Drugim občinam na Gorenjskem bomo predlagali da se poveže Bled, zlasti tamkajšnji grad in srednjeveška mesta na Gorenjskem: Radovljica, Vrba, Tržič, grad Brdo, Kranj, Škofja Loka ter jim dodati dušo s cvetjem na oknih, svojimi maskotami, spominki in primerno označiti posamezne znamenitosti. Na tem delu postaviti gorenjsko romantično cesto po vzoru nemške romantične poti. Na tem delu želimo vključiti kolesarsko pot in jo primerno označiti, na njo pa vezati druge poti v naše podeželje, da obiskovalci spoznajo tudi življenje in kulturno dediščino naših vasi. Mesto Kranj bomo približati motoristom popotnikom. Povezati se bomo s hotelirji in turističnimi agencijami, da v Kranj pripeljejo goste z avtobusi in tem gostom pripraviti ustrezno lokalno predstavitev s trženjem spominkov, tradicionalnih gorenjskih jedi. Izvedli bomo mednarodni natečaj z celoletnim naborom dejavnosti vsebino dejavnosti v kranjskih rovih in izbrali najbolj primeren projekt, ki bo z vidika vsebine ustrezal tako obiskovalcem kot prebivalcem Kranja in zagotavljal dodatne vsebine. Z velikimi trgovinami izvem mesta, ki prihajajo na območje Kranja bomo sklenili pogodbo, da morajo odpreti trgovino tudi v starem Kranju. Z lastniki poslovnih objektov bomo probali doseči dogovor o zmernih najemninah oz. o subvencioniranju MOK."

Trenutni župan Mohor Bogataj, ki si prav tako še naprej želi voditi občino v Kranju, bi z oživljanjem starega dela Kranja samo še nadaljeval.  "Obnovljena je bila infrastruktura in objekti, manjkajo vsebine in ljudje. Na področju turizma se že kažejo rezultati, število obiskov se veča. Ustanovljena je bila delovna skupina za oživitev mestnega jedra, pripravljen je projekt obnove tržnice, vzpostavljena funkcija koordinatorja za mestno jedro, tako imenovanega city managerja in letos tudi uspešno izpeljano sofinanciranje najemnin za nove ponudnike v mestnem jedru. Pomagamo tudi pri promociji dejavnosti oziroma ponudbe. Oktobra bo svoja vrata z novim koncesionarjem ponovno odprla zasebna lekarna. Prepričan sem, da bo k večji frekvenci ljudi pripomogla tudi tržnica, ko bo prenovljena. Perspektivo v starem Kranju vidim za ponudnike domačih prehranskih izdelkov, bio kozmetike in čistil ter delavnic domače obrti, ki bi vključevale tudi prodajo. Skupni imenovalec ponudbe, ki bo še prišla v stari Kranj, je po mojem videnju unikatnost izdelkov in storitev, ki jih ni mogoče dobiti nikjer drugje. Prepričan sem, da ponudba med obrtniki in podjetniki kranjske občine obstaja, potreben je le pogum za začetek posla."

Podjetnik Boštjan Trilar se zaveda, da bo v središču mesta potrebno ponuditi nekaj boljšega od tistega, kar ljudem ponujajo trgovska središča na obrobju Kranja. "Trgovska središča so prisotna v številnih slovenskih mestih in uspešno delujejo na obrobjih mest. Mestna jedra težko tekmujejo s trgovskimi centri oziroma tekmovanje niti ni smiselno. Naš predlog je, da Kranj poudari svoje druge prednosti, kot je na primer srednjeveški pridih. Zagovarjamo več ukrepov s takojšnjim učinkom in z obstoječimi občinskimi viri. Po enem od naših načel Več sodelovanja sem se že pogovarjal z nekaterimi deležniki, na primer z večinskim lastnikom Kranjske tržnice. Med drugim bomo na obstoječi lokaciji v sodelovanju z lastniki preuredili tržnico, da bo obiskovalcem in prodajalcem bolj prijazna, uredili prometni režim v mestnem jedru z ureditvijo večjega števila parkirnih mest ob Likozarjevi ulici, administrativne funkcije javne uprave v največji možni meri preselili v mestno središče in k temu skušali spodbuditi tudi zasebni sektor, v mestnem jedru namenili prostore za delovanje društev, zasebnih zavodov, samostojnim kulturnim ustvarjalcem, ki s svojim delovanjem lahko pripomorejo k oživitvi mestnega jedra, v oživitev mestnega jedra z rednimi in novimi dejavnostmi ter programi vključili vse javne zavode MOK, povečali število dogodkov na javnih površinah v vseh letnih časih, preko prireditev in dogodkov s skupno tržno znamko preko nacionalnih medijev ponudbo Kranja približali vsem prebivalcem osrednje slovenske regije."

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.