Slovenija
28817 ogledov

Takšen je postopek prenosa mobilne banke na novo napravo

mobilni telefon pametni telefon telefon
Ob menjavi mobilnega telefona je na novo napravo treba prenesti tudi aplikacije. Postopki v primeru novega nameščanja mobilnih bank so lahko med seboj zelo različni.

Ob obilici drugih podatkov, ki jih je treba preseliti s starega mobilnega telefona na novo napravo, je treba na novo namestiti tudi priljubljene aplikacije. Čedalje več ljudi na mobilnih telefonih uporablja mobilne banke, pri čemer pa ne velja za vse enak postopek vnovičnega usposabljanja na novem telefonu. 

Najhitreje prek videoklica

Aplikacijo Klikin, banke NLB, lahko uporabniki uporabljajo le na eni mobilni napravi hkrati. Ob menjavi telefona v AppStore ali Google Play poiščejo aplikacijo in jo namestijo na novi telefon. "Za aktivacijo generatorja OTP in s tem mobilne banke potrebujejo novo serijsko številko in aktivacijsko kodo, ki ju lahko pridobijo na več načinov: v NLB poslovalnici, prek NLB Teledoma, prek aplikacije za administracijo avtentikacijskih metod AAM, zagotovo pa je najhitrejša in najenostavnejša pot prek videoklica, ki je na voljo v aplikaciji Klikin 24 ur na dan, vse dni v letu," postopek opišejo v NLB. 

Mobilna denarnica na več telefonih hkrati
Mobilna denarnica NLB Pay se lahko uporablja na več telefonih istočasno. Uporabnik si jo pretoči iz trgovine Google Play. »Za registracijo mora sicer vnesti svojo davčno številko in zadnje 4 številke svoje kartice NLB Mastercard, Visa ali Maestro (številko kartice Maestro najde na hrbtni strani kartice »št. kartice/PAN«),« povedo v NLB in opozorijo, naj »uporabnik preveri pravilnost svoje mobilne številke, ki se bo izpisala na ekranu telefona, saj mu bomo na to številko poslali SMS z geslom OTP za dokončno aktivacijo mobilne denarnice«. Naslednji korak je vpis gesla OTP, ki ga pošljejo v SMS-sporočilu, in določitev 4-mestnega številčnega gesla, ki pa ne sme biti enako številki PIN njegove kartice. 
 

Uporabnikom v NLB priporočajo, da nastavijo NLB Pay kot privzeto aplikacijo, kar omogoča enostavno plačevanje samo z odklepanjem telefona. Mobilna denarnica omogoča uporabniku tudi, da vsaki kartici, ki je bila vnesena vanjo, začasno onemogoči plačila v tujini, prek spleta, dvig gotovine na bankomatu ali pa jo zaklene za vsakršno uporabo. Spremembe varnostnih nastavitev veljajo tako za fizično kartico, kot vse digitalizirane kartice, in so veljavne takoj. 

Plačevanje z NFC | Avtor: Profimedia Profimedia

Mobilna banka na do 5 napravah

Uporabniki mobilne banke mSberbanki SI lahko mobilno banko na novem telefonu aktivirajo brez obiska poslovalnice. Na voljo imajo dve možnosti, in sicer sken aktivacijske kode v mobilni banki na stari napravi ali aktivacijo mobilne banke na novi napravi v spletni banki. "Uporabnik ima lahko mobilno banko mSberbank SI aktivirano na do 5 različnih napravah (več mobilnih telefonov, tablica). Uporabnik lahko sam upravlja z aplikacijami na različnih napravah. To pomeni, da jih lahko omogoči ali onemogoči za vsako napravo posebej, skladno s svojimi potrebami. Vse te spremembe so brezplačne, niso časovno omejen, izvaja pa jih lahko dnevno, tudi po večkrat na dan." 

Postopek kot pri prvi namestitvi

Za uspešno nastavitev in aktivacijo aplikacije MOJ@SKB mobilne banke na novem telefonu je postopek enak kot pri prvi namestitvi. "Za uspešno namestitev potrebujete Prijavno številko in Aktivacijsko kodo. Dobite jo lahko ali preko spletne banke (SKB NET za fizične osebe in PRO SKB NET za pravne osebe), v poslovalnici ali pa s klicem v Kontaktni center," pojasnjujejo v SKB. 

Pri nameščanju mobilne banke na telefon je treba biti pozoren na to, da je na telefonu nameščena zahtevana verzija operacijskega sistema, kar v primeru novih naprav praviloma je. Pomembno je tudi, da v operacijski sistem naprave ni bil opravljen nedovoljen poseg (angl. Root/jailbreak), ki bi vplival na integriteto operacijskega sistema, opozarjajo.  

Pozor, če menjate tudi mobilno številko

V primeru menjave mobilnega telefona lahko uporabniki mobilne banke Bank@Net NKBM takoj začnejo uporabljati mobilno banko. Mobilno banko si uporabniki spletne banke prenesejo iz trgovine Google Play ali App Store. Do mobilne banke uporabniki dostopajo z enakim uporabniškim imenom in geslom kot do spletne banke, lahko pa uporabijo tudi funkcijo prepoznave obraza ali prstnega odtisa. Naslednji korak je vnos SMS žetona, ki ga prejmejo na mobilni telefon. S SMS žetonom se uporabniki prijavijo v spletno banko ter potrjujejo vsa plačila in zahteve. 

Drugače je v primeru menjave mobilne številke. Takrat mora uporabnik do poslovalnice, kjer uredijo vse potrebno za prejemanje SMS žetona na novo mobilno številko. 

mobilni telefon plačevanje nfc | Avtor: Profimedia Profimedia

Treba bo iti na okence

V primeru menjave obstoječe naprave ali ob namestitvi mobilne banke na dodatno napravo, se morajo uporabniki Abamobi zglasiti v eni od poslovalnic, kjer jih zaposleni na bančnem okencu identificirajo in jim uredijo zamenjavo oz. izdajo dodatnega mobilnega žetona. "Uporabnik nato mobilni žeton aktivira v enostavnem postopku ob prvi prijavi z vnosom prijavne številke, ki jo prejme na obrazcu za zamenjavo oz. izdajo mobilnega žetona, in referenčne številke, ki jo prejme v SMS ali elektronskem sporočilu na svoj mobilni telefon oz. elektronski naslov. Za tem določi PIN številko, ki jo bo uporabljal za vnos, in nastavi tudi morebiten dostop z uporabo prepoznave prstnega odtisa ali obraza (na napravah, ki to omogočajo)."

Previdno, če gre telefon v druge roke

Stari telefon se lahko odločite komu podariti ali prodati. Pri tem je smiselno, da izvedete vse potrebne varnostne ukrepe. "Svetujemo, da iz telefona izbrišete aplikacijo MOJ@SKB mobilna banka oziroma opravite ponastavitev naprave na tovarniške nastavitve," svetujejo v SKB banki. 

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.