Slovenija
3912 ogledov

Takšne so tipične odškodnine, če te kdo zbije

avtomobil ovira pešce na prehodu Saša Despot
Pešci sodijo med najbolj ranljive skupine udeležencev v prometu. V primeru nesreče so upravičeni do odškodnine, kadar odgovornost ni na njihovi strani. Kakšne so odškodnine?

Pešci so ena najbolj ranljivih skupin v prometu. Po statističnih podatkih policije delež udeleženosti pešcev v prometnih nesrečah znaša v povprečju 15,3 odstotka. Pešci lahko veliko storijo sami za svojo varnost. Pomemben dejavnik v nesrečah, v katerih sta udeležena pešec in osebno vozilo, je tudi hitrost vozila. "Študije namreč kažejo, da bo pešec najverjetneje utrpel le lažje poškodbe pri trku z vozilom, ki vozi s hitrostjo okrog 30 km/h. Že pri trku z vozilom, ki pelje 48 km/h, je verjetnost hujše in smrtne poškodbe 50-odstotna, pri trku s hitrostjo 64 km/h pa je verjetnost za smrtne poškodbe pešca že 90-odstotna," pojasnjuje policija.

Med glavnimi vzroki prometnih nesreč z udeležbo pešcev so neupoštevanje in odvzem prednosti, neprilagojena oziroma prehitra vožnja voznika in nepravilnosti pešca, pravi na Agenciji za varnost prometa. Starejši pešci sodijo med najbolj ogroženo starostno skupino pešcev. Razlogov za to je več, od pešajočih psihofizičnih sposobnosti do slabše opaznosti v prometu. 

promet, kolesar, zebra | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Pešci so pogosto udeleženi v prometnih nesrečah z osebnimi vozili pa tudi s kolesarji. Bralca je zanimalo, kako je z uveljavljanjem odškodnine, v primeru, ko je povzročitelj nesreče kolesar. V takih primerih se običajno odškodnina krije iz zavarovanja civilne odgovornosti, če ga ima kolesar sklenjenega. Pride pa tudi do primerov, ko pešcu ne pripada odškodnina.  

Koliko znašajo odškodnine za pešce/kolesarje?

Višina odškodnine je odvisna od več dejavnikov, in sicer poškodb, odgovornosti in trajanja zdravljenja. Zavarovalnica ARAG navaja okvirne zneske:

Včasih se zgodi, da so odškodninski zahtevki pešcev in kolesarjev zavrnjeni. Razlogi za to so pogosto (so)krivda pešca ali kolesarja, pomanjkanje dokazov o odgovornosti voznika, ni prič, videoposnetkov ali policijskega zapisnika, kar bi lahko pomagalo pri dokazovanju krivde. Eden od razlogov je tudi, "če je oseba prečkala cesto izven prehoda, med rdečo lučjo, vozila kolo po napačni strani, ni imela luči ipd.," dodajajo pri zavarovalnici ARAG. Lahko pride tudi do poskusa prelaganja odgovornosti na tretjo osebo, npr. če se pešec zaleti v drugega pešca, kolesar v drugega kolesarja, ali če je vzrok nesreče slabo stanje ceste.

Zahtevki so sicer lahko zavrnjeni tudi, če so nepravočasno prijavljeni, obrazci napačno izpolnjeni ali manjkajo dokumenti. 

Posamezniki, ki se znajdejo v situaciji, ko je njihov zahtevek zavrnjen, bi lahko uveljavljali zavarovanje pravne zaščite, če ga imajo sklenjenega. Omenjeno zavarovanje se lahko uporabi tudi v primerih, ko oškodovancu zavarovalnica ponudi simboličen znesek. "Povejo, da gre za 'minimalno škodo' (če ni bilo hujše telesne poškodbe) in ponudijo 100–300 evrov, kar je pogosto krepko pod realno vrednostjo škode," pravijo pri zavarovalnici ARAG, kjer vsako leto pomagajo več tisoč ljudem, ki imajo zavarovano pravno zaščito.

Pravna zaščita je lahko koristna, saj odvetniki, ki so zavarovancem na razpolago, znajo sestaviti utemeljitev zahtevka, dodajo sodno prakso, zahtevajo višjo odškodnino. Odločilno vlogo odigrajo tudi pri tem, da se pogajanja sploh začnejo. Dobro je vedeti tudi, da pravna zaščita krije vse stroške, ki nastanejo v takem postopku, kar posamezniku prihrani nekaj tisoč evrov, če pride do sodnega postopka.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 3
  • Rhyanuo_8175 18:18 18.junij 2025.

    🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲

  • joze5827 08:10 09.junij 2025.

    Pešcem odvzet prednost in poškodb bo bistvemno manj. Zdaj pa se praktično kar vržejo na cesto in mislijo, da so kralji na ulici.