Slovenija
2150 ogledov

Pozor, novost za štiristo tisoč bančnih uporabnikov

združitev NKBM Abanka Nova KBM
Največja migracija bančništva pri nas je bila izvedena. Uporabniki lahko letos pričakujejo še nekaj novosti.

Po pravni združitvi Nove KBM z Abanko je na prehodu iz leta 2020 v 2021 sledila še operativna združitev. Račune strank nekdanje Abanke so prenesli na sistem Nove KBM. Za prenos v času praznikov so se odločili, ker so bile poslovalnice takrat tudi sicer zaprte, prav tako ni tekel plačilni promet. 

Slab mesec po dogodku v Novi KBM pravijo, da so s potekom združitve in migracijo zelo zadovoljni. Obenem pa napovedujejo, da stranke lahko v prihodnje pričakujejo novosti, ki jim bodo omogočale še enostavnejše poslovanje, in nadgradnje, nam je povedal Jure Bračko, direktor korporativnega komuniciranja in marketinga.

Kako ste v celoti gledano zadovoljni z zadnjo fazo združitve Abanke in Nove KBM, zdaj ko je proces zaključen?
S potekom združitve obeh bank in migracije smo zelo zadovoljni, saj smo v Novi KBM v prvih dneh leta 2021 uspešno zaključili prenos računov strank nekdanje Abanke na poenotene informacijske sisteme. Po največji združitvi v zgodovini slovenskega bančništva septembra lani se je integracija Abanke in Nove KBM nadaljevala z večmesečnimi pripravami na ta nadvse zahteven prenos. Prehod strank nekdanje Abanke in njihovih računov na informacijske sisteme Nove KBM je potekal v skladu z načrtom in zastavljeno časovnico. Strankam smo opravljanje vseh bančnih storitev omogočili že 4. januarja zjutraj, čeprav smo ponovno dostopnost spletne in mobilne banke napovedovali šele v popoldanskih urah. 

Sedaj je našim strankam na voljo največja fizična poslovna mreža bančnih točk, ki vključuje poslovalnice, bankomate in pošte po vsej Sloveniji. Stranke Nove KBM lahko uporabljajo tudi poslovalnice nekdanje Abanke in obratno. Poslovanje strank nekdanje Abanke je bilo preneseno na nagrajene aplikacije spletnega oz. mobilnega bančništva Nove KBM Bank@Net in mBank@Net, uporabljajo pa lahko tudi širok nabor avtomatiziranih storitev, ki jih omogoča vrhunski kontaktni center Nove KBM. Tako lahko najbolj priljubljene bančne produkte, kot sta paket Komplet in kredit Naprej, sklenejo zgolj z enim telefonskim klicem oz. le z nekaj kliki. Storitev mobilne denarnice, ki je bila v preteklosti na voljo kot Abadenarnica, je v novi obliki na voljo tudi strankam Nove KBM kot mDenarnica@ in ponuja številne funkcionalnosti, kot npr. takojšnja plačila Flik in potrjevanje spletnih nakupov s plačilnimi karticami, ki poskrbijo za še hitrejša in enostavnejša mobilna plačila.

združitev NKBM Abanka | Avtor: Nova KBM Nova KBM

Glede na obsežnost in zahtevnost procesa je bilo določene težave verjetno mogoče pričakovati. O katerih težavah so uporabniki najpogosteje poročali?
Ker gre za največjo združitev in migracijo v zgodovini slovenskega bančništva, so manjše nepredvidljive nevšečnosti žal neizogibne. Nekatere stranke svojih novih debetnih kartic še niso prevzele, čeprav smo nove kartice pravočasno poslali po pošti in stranke o tem večkrat obvestili. Kartice, ki jih stranke niso prevzele, so se vrnile v matično poslovalnico, kot je to običajno. Nekaterim strankam je, kot so nas obvestile, tudi ljubše prevzeti kartico osebno v poslovalnici. Zaradi trenutnih epidemioloških razmer in spoštovanja zaščitnih ukrepov, zaradi katerih moramo na stranko zagotoviti 30 kvadratnih metrov prostora v poslovalnici, je ponekod pred poslovalnicami prihajalo do daljših čakalnih vrst. Da bi zmanjšali čakalne vrste, so nekatere poslovalnice po državi, kljub epidemiji, strankam do nadaljnjega na voljo po rednem delovnem času.

Vse aktualne delovne čase lahko stranke preverijo na naši spletni strani.

Za stranke so predvsem spletne aplikacije in funkcionalnosti nove, prepričani pa smo, da bodo, ko se nanje navadijo, spoznale prednosti združitve in uporabe vrhunskih digitalnih storitev. Od številnih strank dobivamo zelo pozitivne odzive. Ob tem se vsem strankam zahvaljujemo za razumevanje ob migraciji in zaupanje.

V procesu obveščanja uporabnikov, ki je steklo v drugi polovici lanskega leta, ste uporabnike obveščali, da nekatere storitve do 4. januarja ne bodo delovale. Česa torej v obdobju od 1. do 4. januarja uporabniki niso mogli še uporabljati, ker prenos še ni bil izveden do konca?
Migracijo smo načrtno izvedli med podaljšanim prazničnim koncem tedna, ko tudi sicer zaradi praznikov številne storitve niso na voljo (npr. zaprte so poslovalnice, pošte, ne deluje plačilni promet). Tako z nedostopnostjo nekaterih storitev med 1. in 4. januarjem 2021 praktično nismo vplivali na poslovanje naših strank. Vse bančne storitve so bile strankam na voljo 4. januarja 2021 zjutraj, tudi spletna in mobilna banka.  

Nekateri so imeli težave s karticami. Zakaj je tu prišlo do težav?
Vse kartice so delovale od 1. januarja 2021. Smo pa določenim strankam nekdanje Abanke, ki so med julijem in 31. decembrom 2020 zamenjale Abančno debetno Maestro in/ali Visa kartico, ker so kartico izgubile, jim je bila ukradena, so stranke same spremenile PIN za kartico ali jim je potekla veljavnost kartice, ohranili PIN številko, ki je za kartico veljala pred julijem 2020 (torej na predhodni kartici). Stranke smo o tem tudi obvestili z SMS sporočilom. Če se stranka ne spomni PIN-a, svetujemo, da pokliče v kontaktni center na telefonsko številko 080 17 70 ali obišče katero koli poslovalnico. Brezplačno bomo naročili PIN, ki ga bo stranka prejela v najkrajšem možnem času. Brezplačni dvig gotovine je za vse stranke z debetno kartico mogoč v vseh poslovalnicah in tudi na poštah po Sloveniji.

Zaznati je bilo več vprašanj, povezanih z uporabo mobilne denarnice. Lahko še enkrat pojasnite, zakaj je mobilna denarnica potrebna in kakšna je njena funkcionalnost?
Kot smo napovedali, od 1. januarja 2021 nemoteno deluje tudi mobilna denarnica mDenarnic@. To je brezplačna aplikacija, prilagojena operacijskima sistemoma Android in IOS, ki strankam omogoča še enostavnejše brezstično poslovanje. Uporabniki operacijskega sistema Android lahko z mobilno denarnico mDenarnic@ brezstično plačujejo v Sloveniji in tujini, dvigujejo in polagajo gotovino na bankomatih, ki omogočajo brezstično poslovanje ter izvajajo takojšnja nakazila denarja ali pošiljanje zahtevka za takojšnji prejem denarja prek kontaktnega podatka, torej številke mobilnega telefona. Transakcija se izvede prek sistema takojšnjega plačila Flik z neposredno bremenitvijo osebnega računa. To je omogočeno tudi uporabnikom operacijskega sistema IOS. 

Uporabnost mDenarnic@ je vezana tudi na evropsko Direktivo o plačilnih storitvah (PSD2), ki od 1. januarja 2021 zahteva močnejšo avtentikacijo oz. preverjanje pristnosti kupca pri opravljanju spletnih nakupov s plačilnimi karticami pri trgovcih v EU. To pomeni, da mora kupec z uporabo dveh varnostnih elementov (iz nabora nekaj, kar veš, nekaj, kar si in nekaj, kar imaš) potrditi, da je tudi lastnik plačilne kartice, s katero želi opraviti spletni nakup. Zahtevam nove evropske direktive se mora prilagoditi celoten ekosistem - od spletnih trgovin v EU do vseh bank v EU, ki izdajajo kartice, institucij, ki skrbijo, da imajo spletne trgovine vzpostavljene ustrezne protokole, do regulatorja. Vsi v navedeni verigi moramo izpolnjevati stroge zahteve za preverjanje pristnosti kupca.

V Novi KBM je zaradi prilagoditev zakonodajnim zahtevam SMS žetone, ki so jih za potrjevanje spletnih nakupov stranke uporabljale doslej, zamenjalo še enostavnejše potrjevanje v mDenarnic@. Stranka najde brezplačno aplikacijo v trgovini z aplikacijami na svojem pametnem telefonu. Aplikacijo si naloži na svoj telefon in jo aktivira, pri tem pa ji lahko pomaga tudi video posnetek, objavljen na naši spletni strani www.nkbm.si/mdenarnica. Strankam smo za pomoč pri aktivaciji mobilne denarnice na voljo tudi v našem kontaktnem centru na brezplačni telefonski številki 080 17 70, vsak delovnik med 8. in 19. uro.

Kako je s kreditnimi karticami, ki jih imajo nekdanji uporabniki Abanke? 
Stranke nekdanje Abanke so obdržale svoje obstoječe kartice z odloženim plačilom in obročne kreditne kartice, o čemer smo jih predhodno tudi obvestili. Te kartice bomo z novimi zamenjali postopoma, o čemer bomo stranke predhodno seveda obvestili. Vse novosti, ki so povezane s prehodom na poenotene informacijske sisteme, so združene na naši spletni strani, ki jo od oktobra 2020 redno osvežujemo z aktualnimi in zelo uporabnimi vsebinami. Strankam svetujemo, da v primeru vprašanj obiščejo omenjeno spletno stran. 

združitev NKBM Abanka | Avtor: Nova KBM Nova KBM

Ali v prvih šestih mesecih po združitvi nekdanji uporabniki Abanke lahko pričakujejo še kakšne spremembe, morajo biti še na kaj pozorni?
Večjih sprememb, ki bi bile posledica združitve, ne načrtujemo. 

Stranke lahko v prihodnje pričakujejo predvsem novosti, ki jim bodo omogočale še enostavnejše poslovanje. Zdaj je strankam nekdanje Abanke na voljo opravljanje bančnih storitev tudi na poštah, na voljo so jim večja mreža poslovalnic in bankomatov ter nagrajeni spletna in mobilna banka. V letu 2021 načrtujemo nadgradnje digitalnih poti opravljanja bančnih storitev, ki bodo po našem prepričanju zadovoljstvo naših strank dodatno utrdile, o njih pa bomo stranke, kot običajno, predhodno in pravočasno obvestili. Redno bomo izboljševali tudi naše produkte in odlične storitve. V banki pripravljamo tudi repozicioniranje blagovne znamke, novo celostno grafično podobo, o kateri pa trenutno več žal še ne moremo razkriti. 

O novostih stranke obveščamo po običajnih kanalih Nove KBM in stranke vabimo, da obiščejo našo spletno stran www.nkbm.si in nas spremljajo tudi prek socialnih omrežij. 

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.