Slovenija
103 ogledov

Tik pred uvedbo vinjet pritiski na Slovenijo

vinjete cestninska postaja dars Žurnal24 main
Samo še danes se lahko po slovenskih avtocestah vozite brez vinjet. Preberite, na kaj morate biti še posebno pozorni od torka dalje in kaj si o vinjetah mislijo prebivalci sosednjih držav.

Najprej si morate priskrbeti vinjeto, ki jo lahko kupite pri pooblaščenih trgovcih. Do konca leta je na voljo samo polletna vinjeta, ki bo za osebna vozila stala 35 evrov, za motorna kolesa pa 17,50 evra. V tujini bodo vinjete naprodaj na vseh večjih prodajnih mestih bencinskih servisov. Ob tem naj vas opozorimo, da je za kršitelje, ki se bodo vozili brez vinjete, zagrožena precej visoka kazen; ta bo znašala od 300 do 800 evrov. Kot je sicer znano, se višina kazni v Sloveniji prepolovi, če je ta plačana v osmih dneh.

 

PREBERITE ŠE:


♦Video
: Polne priprave na vinjete
Kaj o vinjetah menijo avtoprevozniki?

♦Video: Žerjav se že vozi z vinjeto

Vrnite tablice ABC
Z uvedbo vinjet bo za osebna vozila in motorna kolesa prenehal veljati sistem ABC za plačevanje cestnine, ki pa ga bodo po napovedih ministrstva za promet še letos poleti uvedli za tovorna vozila. Obstoječi sistem cestninjenja oziroma cestninjenje z ABC-tablicami bo za tovornjake veljal do uvedbe satelitskega sistema cestninjenja, ki je za tovorna vozila predvideno za poletje 2009. Tablice in hitre cestninske steze ABC lahko torej uporabniki nemoteno uporabljajo vse do 30. junija, dejstvo pa je, da imajo pravico tablico kadarkoli vrniti, in sicer jih lahko vrnejo do konca leta 2009.

Novosti na cestninskih postajah
Uvedba vinjet je zahtevala prilagoditve prometne signalizacije in druge prometne opreme. Prva faza ureditve cestninskih postaj, ki se bo končala z dnevom uvedbe vinjet, ne predvideva gradbenih ukrepov, temveč zgolj začasne prometne preureditve s prometno signalizacijo in opremo. Preureditev platojev cestninskih postaj, torej rušenje cestninskih postaj in otokov na glavnih/sredinskih prometnih pasovih avtocest in hitrih cest, ter ureditev odvodnjavanja in vozne površine v normalni avtocestni profil sta predvideni v drugi fazi, katere začetek Dars načrtuje proti koncu poletja.

 

Izvedba enemu od treh ponudnikov

Uprava Darsa je v zvezi z gradnjo predora Markovec na hitri cesti Koper–Izola prejšnji teden nadzornemu svetu družbe predlagala, naj posel preda enemu od treh ponudnikov. Dokler izvajalec ne bo pisno obveščen o sprejemu ponudbe, pa Dars v javnosti odločitve o izvajalcu ne bo komentiral.

Tujci nezadovoljni
Medtem ko so Slovenci in Slovenke uvedbi vinjet večinoma naklonjeni, pa je ta poteza ujezila sosednje države, najbolj Hrvate. Slovenske vinjete naj bi po navedbah Hrvatov zmanjšale konkurenčnost hrvaškega turizma. Hrvaška je Slovenijo tudi pozvala k uvedbi tedenskih in mesečnih vinjet. Je pa pred dnevi na spletu zaokrožil načrt nezadovoljnih Hrvatov, kako se izogniti cestninskim cestam po Sloveniji. Torkova uveljavitev vinjetnega sistema cestninjenja na slovenskih cestninskih cestah v sosednji Italiji buri duhove zlasti v Furlaniji - Julijski krajini (FJK), kjer za nakup vinjet vlada veliko zanimanje. Načelnik svetniške skupine stranke Naprej Italija (FI) v tržaškem pokrajinskem svetu Claudio Grizono pa je po pisanju nedeljskega Il Piccola vložil resolucijo z zahtevo, naj bodo Tržačani, Goričani in vsi tisti, ki prebivajo na območju nekdanjega Videmskega sporazuma, oproščeni kupovanja vinjet. Cene teh so za Grizona "krivične in pretirane" , zato zahteva ukrepanje dežele FJK.

Nemec: Vinjete in šentviški predor mejnika avtocestnega prometa
Odprtje šentviškega predora in začetek uporabe vinjet za cestninjenje na slovenskih cestah bosta po ocenah vodstva Darsa bistveno izboljšala pretočnost in kakovost potovanja po avtocestah. "Zato lahko rečemo, da je 1. julij 2008 eden od pomembnih mejnikov razvoja avtocestnega prometa v Sloveniji," pravi prvi mož Darsa Tomislav Nemec .

Kot je dejal Nemec, znaša skupna vrednost vseh gradbenih del za gradnjo predora Šentvid 124,7 milijona evrov, skupaj z elektrostrojno opremo pa 135,7 milijona evrov. V teh vrednostih je upoštevana tudi vrednost gradnje priključnih ramp in dveh priključkov na Celovško cesto; rok za dokončanje teh del je jeseni 2009. Skupna investicijska vrednost odseka Šentvid–Koseze pa znaša 243,75 milijona evrov.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.