Danes lahko vsakdo v udobju domačega stola pridobiva in razširja informacije, sporoča, objavlja
ali celo oddaja vsebine. Vse to omogočajo nove informacijske in komunikacijske tehnologije.
Zato je na mestu vprašanje o medijski pismenosti in tem, ali ljudje resnično razumejo splet.
S tem se je ukvarjala evropska komisija, ki je v Bruslju objavila svoje načrte za spodbujanje
razvoja medijske pismenosti in izmenjave dobrih praks povsod po Evropi.
Evropska komisarka za informacijsko družbo in medije
Viviane Reding je poudarila, da tradicionalna pismenost, torej branje in pisanje,
danes ne zadostuje več in da se je treba zavedati možnosti učinkovitega izražanja in razlaganja
sporočil drugih. Zadnje je pomembno predvsem pri uporabi spletnih dnevnikov, iskalnikov ali
oglaševanja.
Dokument, ki so ga predstavili v Bruslju, je prvi dokument o politiki medijske pismenosti na
ravni EU. Pokriva tri področja: medijsko pismenost za komercialno sporočanje (oglaševanje),
medijsko pismenost za avdiovizualna dela in medijsko pismenost na spletu. Ravno zadnja državljanom
omogoča boljše poznavanje delovanja internetnih iskalnikov.
"Vsi, stari in mladi, se moramo spopasti z novim digitalnim svetom, v katerem živimo. Stalno
informiranje in izobraževanje sta za to pomembnejša kot predpisi," je še dodala komisarka.
6
ogledov
Tradicionalna pismenost ni dovolj?
Medijska pismenost postaja vse pomembnejša za aktivno državljanstvo in demokracijo. Evropska komisija je objavila prvi dokument, ki je pomemben za spodbujanje razvoja tega področja.