Tržni inšpektorat RS je zaradi podražitev živilskih izdelkov in vse agresivnejšega oglaševanja 24. oktobra začel akcijo poostrenega nadzora oglaševanja cen.
Inšpektorat je nekaj pregledov že opravil in ugotovil precej kršitev zakona o
varstvu potrošnikov, končne ugotovitve pa bodo znane v začetku decembra. Za kršitelje so predvidene
denarne kazni in prepoved tovrstnega oglaševanja. Kot je danes na novinarski konferenci v Ljubljani
povedala glavna tržna inšpektorica
Andrejka Grlič, potrošnike najbolj moti prav višanje cen živilskih izdelkov. Ker
nadzor nad spreminjanjem cen zaradi principa prostega oblikovanja cen na trgu ni možen, se je tržni
inšpektorat odločil za poostren nadzor nad oglaševalskimi sporočili trgovcev.
Zavajajoče oglaševanje je zlasti oglaševanje, ki izkorišča ali bi lahko izkoriščalo potrošnikovo neizkušenost in neznanje v dobičkonosne namene, vsebuje nejasnosti, čezmerna pretiravanja ali drugačno zavajanje. Namesto klasičnih oblik prikazovanja ugodnosti nakupa v obliki prečrtane visoke cene in pripisane znižane cene oziroma navedbe odstotka popusta ob ceni se trgovci poslužujejo akcij z različnimi poimenovanji (na primer mega cena, trajno nizka cen itd.), katerih vsebina potrošnikom sploh ni znana.
Zakon o varstvu potrošnikov za primere zavajajočega oglaševanja predvideva kazensko
sankcijo – globo, in sicer od 4000 evrov do 20.000 evrov za samostojnega podjetnika, od 12.000
evrov do 41.000 evrov za pravno osebo in od 1200 evrov do 4000 evrov za odgovorno osebo pravne
osebe oziroma samostojnega podjetnika. Predvideno je tudi upravno ukrepanje – prepoved
tovrstnega oglaševanja.
Zavajajoče oglaševanje je zlasti oglaševanje, ki izkorišča ali bi lahko izkoriščalo potrošnikovo neizkušenost in neznanje v dobičkonosne namene, vsebuje nejasnosti, čezmerna pretiravanja ali drugačno zavajanje. Namesto klasičnih oblik prikazovanja ugodnosti nakupa v obliki prečrtane visoke cene in pripisane znižane cene oziroma navedbe odstotka popusta ob ceni se trgovci poslužujejo akcij z različnimi poimenovanji (na primer mega cena, trajno nizka cen itd.), katerih vsebina potrošnikom sploh ni znana.