Slovenija
8 ogledov

Trgovci nadzorovani, potrošniki zavarovani

Nenadzorovane podražitve plačamo potrošniki. Žurnal24 main
Tržni inšpektorat RS je zaradi podražitev živilskih izdelkov in vse agresivnejšega oglaševanja 24. oktobra začel akcijo poostrenega nadzora oglaševanja cen.
Inšpektorat je nekaj pregledov že opravil in ugotovil precej kršitev zakona o varstvu potrošnikov, končne ugotovitve pa bodo znane v začetku decembra. Za kršitelje so predvidene denarne kazni in prepoved tovrstnega oglaševanja. Kot je danes na novinarski konferenci v Ljubljani povedala glavna tržna inšpektorica Andrejka Grlič, potrošnike najbolj moti prav višanje cen živilskih izdelkov. Ker nadzor nad spreminjanjem cen zaradi principa prostega oblikovanja cen na trgu ni možen, se je tržni inšpektorat odločil za poostren nadzor nad oglaševalskimi sporočili trgovcev.

Zavajajoče oglaševanje je zlasti oglaševanje, ki izkorišča ali bi lahko izkoriščalo potrošnikovo neizkušenost in neznanje v dobičkonosne namene, vsebuje nejasnosti, čezmerna pretiravanja ali drugačno zavajanje. Namesto klasičnih oblik prikazovanja ugodnosti nakupa v obliki prečrtane visoke cene in pripisane znižane cene oziroma navedbe odstotka popusta ob ceni se trgovci poslužujejo akcij z različnimi poimenovanji (na primer mega cena, trajno nizka cen itd.), katerih vsebina potrošnikom sploh ni znana.

Življenje in hrana nista poceni. © AFP

 
Zakon o varstvu potrošnikov za primere zavajajočega oglaševanja predvideva kazensko sankcijo – globo, in sicer od 4000 evrov do 20.000 evrov za samostojnega podjetnika, od 12.000 evrov do 41.000 evrov za pravno osebo in od 1200 evrov do 4000 evrov za odgovorno osebo pravne osebe oziroma samostojnega podjetnika. Predvideno je tudi upravno ukrepanje – prepoved tovrstnega oglaševanja.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.